Ik vind het ook zo’n schattig huisje. Met die vogels erbij.
Ja geen boshuis midden in het bos maar waar heb je dat in Nederland voor een schappelijke prijs.
Ik vind het ook zo’n schattig huisje. Met die vogels erbij.
Ja geen boshuis midden in het bos maar waar heb je dat in Nederland voor een schappelijke prijs.
Ja volgens mij weten meerdere forummers waar het huisje ongeveer is/op welk vakantiepark het staat en of je er permanent mag wonen is niet helemaal bekend, de een zegt van wel en de ander zegt van niet. Maarja is toch niet belangrijk waar het is, neem aan dat Jennie met die 10K de parkbeheerder gewoon heeft omgekocht zodat ze er permanent mag wonen.
Was maar een tip, je hóeft er niets mee te doen! Maar welke was het dan? Die met een rugzak op of die op een stoel of zo?
Volgens mij in een park!
Ik heb me opgeofferd en de podcast over Jennie’s hutje geluisterd! Ze mag er niet permanent wonen, dus ze woont nu officieel bij haar vader waar ze dan ook helemaal een kamer heeft etc. Maar ze is van plan zo veel mogelijk in het huisje te zijn. Ze heeft goeie hoop dat het binnenkort een permanente woonbestemming krijgt want dat heeft de notaris gezegd (?).
Laten we voorop stellen dat ik al genoeg kritiek heb geuit over dit hele verhaal maar ik vind het nog steeds echt een dikke streek naar alle mensen die gedoneerd hebben. Ze dachten dat het om een dreamy boshut ging zoals die AirBnBs die ze vaak laat zien, maar het bleek een lekke bungalow in een park vol Polen (geen haat) met een driftige bladblaasbuurman.
Jennie dacht blijkbaar “ik beg, borrow and steal tot ik dat geld bij elkaar heb, laat 3 mooie huisjes aan me voorbij gaan en koop uiteindelijk een bouwval want ik MOET NU METEEN PER DIRECT een boshuisje”. Dat is haar goed recht, mensen nemen wel vaker twijfelachtige besluiten, prima.
Maar nu heeft ze een boodschappenlijstje van duizenden euro’s:
En ze hoopt dat ze in september genoeg heeft gespaard! Benoemt ze meerdere keren, net zo lang tot er weer een crowdfunding op touw wordt gezet denk ik.
Heh hoe kan je geld nodig hebben om zo’n huis te kopen maar wel denken dat je in 4/5 maanden genoeg gespaard hebt voor dat allemaal?
Jemig. Wat een deceptie. Ik was natuurlijk 1 van degene die zei dat je er niet permanent mocht wonen want dat was heel duidelijk benoemd in de advertentie. Maar had toch wel gedacht dat die andere for immers gelijk hadden anders koop je het toch niet???!
Ze had binnen 23 uur 10k bij elkaar met die actie. No spang denkt ze, die keuken komt er vast wel.
Ja oke maar dat noem ik niet sparen haha.
Ik denk ook niet dat zij bij sparen hetzelfde denkt als wij, als je binnen een dag zo veel geld bij elkaar krijgt lijkt het ineens heel makkelijk natuurlijk.
Overigens snap ik de droom hoor, ik zou ook graag zo wonen. Maar niet in haar situatie en ik zou nooit zo’n financieel risico nemen. Het wordt ongetwijfeld een leuk huisje zodra er genoeg geld in gestoken is.
Wat is het verhaal hierbij?
Maar zou ze echt denken dat mensen nog een keer zoveel geld gaan doneren voor haar? Al haar vaste volgers hebben vast de vorige keer al gedoneerd, toch?
Waarmee kan ze trouwens veel sparen? Werkt zij nog of is ze fulltime influencer?
Ze heeft andere huisjes bezichtigd en had zelf op een site een hypotheekberekening gemaakt die natuurlijk niet bleek te kloppen, dus die huisjes kon ze allemaal zelf niet betalen.
Huisjes met permanente bewoning zijn natuurlijk duurder. En voor een houten huisje op een park kun je nagenoeg geen hypotheek krijgen, het is geen waardevol onderpand. Daar liep ze vast.
Uiteindelijk had een familielid een vage belofte gedaan over een lening, maar trok dat aanbod in toen corona uitbrak, waardoor ze dus niet genoeg meer had. Uiteindelijk heeft ze toch wat geld van dat familielid geleend en de rest aangevuld met die 10k van haar volgers. En tijdens de eerste bezichtiging een bod gedaan op dit lekke mandje.
In mijn ogen had ze beter kunnen wachten. Tot er een huisje langs zou komen dat gewoon helemaal ok was en waar niet aan verbouwd hoeft te worden. Of neem een normale baan en koop een normaal huis met een normale hypotheek.
Deze stond te koop voor ronde de €65K.
Wat bezield haar, het kan best een schattig huisje worden, maar ze heeft niet eens geld om het ook maar iets op te knappen.
Wat een lullige samenvatting
Wat een gorigheid voor 65k. Mijn hemel. Die man die hem verkocht heeft, zit echt keihard in zijn vuistje te lachen nu. En terecht.
Misschien heel dom hoor maar wat houdt niet permanente bewoning eigenlijk precies in? Ja dat je er niet kan inschrijven lijkt mij? Maar mag je er dan maar bepaalde maanden wonen of niet te lang of controleren ze dat eigenlijk niet? Of verschilt dat per park?
Hoeveel heb je gedoneerd?
Ik zit nu die podcast te luisteren maar ze zegt ook dit; ik vond het zo oneerlijk dat zoiets in mijn ogen eigenlijk simpels niet lukte…
Ja daarom vraag ik me dus af wat voor werk ze nu doet en hoe ze denkt duizenden euro’s bij elkaar te hebben voor september.