Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ok gezien.
Ik zie niet perse dat ze middenin een bloemenveld staat, ze maakt een foto bij een bloemenveld waar niemand ander is…wat een crime.
Mascha met haar commentaar op alle influencers die niet 24/7 binnen zitten en af en toe eens naar buiten gaan vind ik ook n beetje vermoeiend want ze zit voor mijn gevoel uberhaupt al een jaar in “quarantaine”. Ze hoeft nu niet opeens te pretenderen dat ze het zo goed doet met haar thuis isolatie. Ik bedoel, ze doet het wel goed maar ook zonder opgelegde regels kan ze makkelijk weken vullen met thuisactiviteiten.

4 likes

Ik vind Matthijs zo lief wel. Hij komt echt zo gezellig over en ook schattig dat hij nerveus was om Monica haar nieuwe vriend te ontmoeten haha.

22 likes

Nee dit is echt niet een juiste vergelijking want als mens passeer je gewoon zulke taferelen zoals bloemenvelden en weilanden. Het slaat echt nergens op om dat te vergelijken met iemand privé tuin. Niemand met een helder denkvermogen stapt zomaar bij iemand de tuin in om een foto te maken, maar als je langs een bloemenveld fietst of loopt of rijd…ik bedoel die bloemenvelden zijn er namelijk OOK om van te genieten en naar te kijken…daar mag je foto’s van maken. Je moet er inderdaad niet in gaan staan en als je ziet dat er 20 influencers liggen te poseren kan je de keuze maken om het niet te doen, of misschien tegen ze te zeggen dat ze uit het veld moeten blijven en foto’s buiten de grens moeten maken.
Maar wat…zometeen zijn foto’s van wolken verboden?

Ik lees nu dat Monica haar serie na 4 afleveringen stopt op videoland

1 like

Dat zei @Speurneus net ook

Maar dat is helaas niet want er gebeurd er zijn maar heel weinig mensen die voorbij rijden, op de stoep blijven staan en vanaf die positie een foto maken. Mensen stappen massaal het veld op om een net iets betere foto te maken. En daar bedoel ik echt niet mee dat ze meters het veld in lopen maar wel dat ze op de rand van het veld gaan staan. Op onze velden zien we weet ik hoeveel voetstappen en we zien ook heel veel vertrapte en beschadigde bloemen. De sector roept niet voor niets al een aantal jaar op weg te blijven uit de velden.

3 likes

Heeft Enzo Sok de poes nog wel? Zie dat beestje laatste tijd nooit meer in vlogs.

Oh niet gezien sorry

Duidelijk, thanks :smiley:

1 like

Maar is dat echt zo, dat ze dat al jaren oproepen? Op het nieuws vertelden ze namelijk dat alle telers het jammer vinden dat die mensen beter niet kunnen komen, omdat ze aan dat toerisme ook goed geld verdienen. Ze nemen nu alleen toch hun verantwoordelijkheid omdat het met Corona beter is. Heb dat nog niet eerder gehoord.

Disclaimer: Ik moet nog bijlezen vandaag, dus misschien heeft iemand anders hetzelfde opgemerkt

Ik had onder Bonnie’s tulpenfoto gereageerd: oei, hadden boeren juist niet opgeroepen niet naar de velden te gaan?

Ze heeft de reactie verwijderd. Haha jeetje ze daalt echt steeds verder in mijn achting. Valt me zo van haar tegen.

80 likes

Bah inderdaad

1 like

Het is ook geen probleem om langs de velden te rijden en vanaf de stoep een foto te maken. Maar er in gaan staan (al is het maar naast het eerste rijtje bloemen) dat willen de boeren niet. En ja de velden trekken toeristen en dat is fijn maar de sector roept zeker op om niet in de velden te gaan staan.

Zie bijvoorbeeld onderstaande artikel:

[https://www.ad.nl/binnenland/dranghekken-moeten-toeristen-die-bollenvelden-vertrappen-tegenhouden~a1c0ca89/]

1 like

Als ze dat echt gedaan heeft, is dat kinderachtige van haar echt geen onschuldige ‘kneuterigheid’ meer. Ze is bloedirritant tijdens deze crisis. Prima dat het kind in haar nog zo erg aanwezig is, maar dit is wel het geschikte moment om je even te gedragen als een verantwoordelijke/verstandige volwassene. Word geen iNFluEnEeR als je niet aangesproken wil worden op hoeveel invloed je hebt…:expressionless:

32 likes

Haha inderdaad. Ik heb het wel allemaal geluisterd tijdens mijn werk :sweat_smile:

Altijd zo vriendelijk, overal met elkaar over eens zijn, geen interessante inzichten,… Echt saai.

Ik vraag me af of ze dit moesten doen van hun management of komt het echt uit zichzelf? Echt veel plezier maken ze toch niet.

In limburg hebben we dus geen tulpenvelden en ik snap het doel even niet van die velden…

worden die tulpen niet sowieso geplukt om verkocht te worden?

3 likes

Wow maar RiotPoof (zonder r! Ik leer het nog eens) plaatst een kritische noot bij Mascha, een unicum!

3 likes

Wij hebben asperges! Ook leuk voor the gram.

12 likes

Oh dankjewel voor de link, ga ik even lezen!

Kijken is prima, het land op gaan niet.

Het is een probleem wat de laatste jaren groter wordt, oa door de social media. Om ervan te genieten hoef je er niet in te gaan staan. Om de perfecte foto van jezelf in de bloemenvelden te maken wel. Je hebt speciale bollenroutes (haha hier stond billenroutes) waar je langs kunt rijden om ervan te genieten met fotoplekken, maar daar is het druk vaak.

1 like