Natuurlijk kan dit voor een deel van de mensen wel de vaste lasten dekken, dit hangt toch helemaal af van hoeveel inkomsten en uitgaven iemand normaal gesproken heeft?
Oh dat meen je niet, vind ik echt rot om te lezen! Ga dalijk maar eens de video kijken.
Ik vraag me af hoeveel mensen van 1000 euro rond kunnen komen. Zodra je een stap verder zet dan een gedeelde woning/studentenkamer en niet sociaal kunt huren wordt voor 1000 euro leven toch best behoorlijk krap.
Best veel mensen helaas leven van het sociaal minimum. Daar komen wel nog toeslagen bij vaak, huur en zorg als eerste.
Natuurlijk is het anders als niet je leven hierop ingericht is, maar het is dan ook een tegemoetkoming, een aanvulling op je eigen buffer voor onverwachte omstandigheden.
Dat is al 14 jaar he. En ze is ook best jong.
In een tweepersoonhuishouden krijg je 1500 + nick heeft gewoon inkomen.
En ik denk dat dat meer is dan het reclamegeld via yt + ze hoeft dan niet te dealen met kritiek over dak/tulpenveld/afspreken met vrienden in het park. Ik weet natuurlijk niet of dit haar afweging is, maar als het zo is dan zou ik het wel weten
Oh zo jammer! Ik vond haar de laatste tijd niet meer zo leuk (vrij nep/overdreven en beetje puberaal) maar had dit niet zien aankomen. Ga zo dadelijk de video kijken.
Daar ben ik me van bewust, maar als je aanklopt voor een tozo, denk ik dat je financiƫn niet zijn ingericht op rondkomen van sociaal minimum, daarnaast valt te twisten over of mensen die van het sociaal minimum leven fatsoenlijk kunnen rondkomen. Vind het idee mooi hoor, het had er ook niet kunnen zijn, maar ik vraag me af hoeveel mensen er echt goed mee geholpen zijn/hun hoofd ermee boven water kunnen houden.
Het verbaast me eigenlijk niks van Koen, heb een tijdje contact met hem gehad voor hij een relatie met haar had en tbh is het echt een raar mannetje hoor hahahaha
wat is er apart aan hem dan?
Gewoon de manier hoe hij tegen me praatte, of in het algemeen over vrouwen enzo.
Veel mensen in bijvoorbeeld de kunstsector hebben wel degelijk een leven dat is ingericht op zoān bedrag. Ik zeg niet dat dat ok is, maar het is helaas wel de werkelijkheid. Dit is precies zoān groep zzpāers die (voorlopig) echt uit de brand geholpen kan worden door die tegemoetkoming.
Mijn docent zegt āschenk een lekker drankje voor jezelf inā ik zijn slidecast. Misschien is hij bevriend met Wil en Tien.
Ik heb een uitkering van 900 euro per maand en woon alleen. Maar heb het geluk dat ik huurtoeslag krijg (mijn kale huur is al 690 euro), anders had ik dit echt niet gered.
Ik denk dat mensen kunnen rondkomen van 1000euro per maand zolang ze huurtoeslag (en zorgtoeslag) kunnen aanvragen, anders lukt dat echt nietā¦
Plus je kunt aanspraak maken op allerlei minimaregelingen. Hierdoor kunnen veel mensen inderdaad wel rondkomen van dat bedrag.
Even ter info voor de rest: bij de Tozo doet het inkomen van partner dus niet ter zake. Dit hebben ze gedaan zodat de regeling snel uitgevoerd kan worden. In sommige gevallen is het ontzettend krom omdat een partner gerust ⬠6000,00 aan inkomen kan hebben. Maar het geval kan ook zijn dat beide partners zelfstandig zijn en het dus ook moeten doen met ⬠1500ā¦
Hypothetisch gezien kan Bonnie dus nu ā¬1500 krijgen, terwijl Nick gewoon doorbetaald krijgt. Ok.
Ik vind het jammer dat Teske haar leven zonder YouTube naspeelt in de Sims en dan de hele tijd bezig is met Mert maken en versieren. Lekker independent, meit
Maar ik las wel dat ze achteraf nog wel gaan vaststellen of je er aanspraak op mocht maken om misbruik tegen te gaan?
Vanwege mijn ZZP inkomsten die er nu niet zijn zou ik er recht op hebben maar mijn man heeft voldoende inkomsten dus ik doe geen beroep erop.
Edit: een vriendin van mij komt uit een hippie samenwoon gemeenschap en het gedrag dat ik bij haar weleens zie lijkt er wel een beetje op, zoals bij Bonnie soms. Regels gelden niet voor ze, of bewust opzoeken van de grenzen. En zoveel mogelijk gebruik maken van regelingen van de overheid.
HĆØ, dat bedrag van 1500 voor samenwonenden is toch een gezamenlijk inkomen? Dat is waar je als samenwonenden sĆ men recht op hebt. Toch?
Dus als Nick een inkomen heeft, die (lijkt mij) hoger is dan 1500euro dan hebben ze geen recht meer op een uitkering. Dus kan Bonnie geen uitkering aanvragen.
Als Bonnie alleen had gewoond had ze een uitkering van 1050euro gekregen/kunnen aanvragen, mocht ze geen inkomen meer hebben. (wat ze wel heeft door YouTube dus die uitkering zou voor haar aanvullend zijn tot 1050)
En als Bonnie en nick nu beiden geen inkomen zouden hebben, zouden ze samen een uitkering krijgen van 1500euro.
Ik dacht dat het zo zit, maar correct me if Iām wrongā¦
Het rare aan die regeling is wel dat ik als alleenstaande wel naar inkomen word gekeken terwijl het ook nog eens om minder geld gaat. Ik heb er dus geen recht op omdat ik in de eerste week van maart meer dan minimum heb verdient (toen waren er nog geen restricties dus extra krom)