Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Net even gauw naar die tozo gekeken, op de site van de overheid staat dit:

• Een tijdelijke inkomensondersteuning – voor maximaal 3 maanden - die uw inkomen aanvult tot het sociaal minimum

Het is dus niet dat je zomaar 1050/1500 euro toegeschoven krijgt he, als je nog inkomsten hebt worden die er als ik het zo lees gewoon vanaf getrokken

Edit: spuit elf, wat @Gatenplant zegt dus

2 likes

Ik heb hem ook ooit gesproken en hij is echt heel vol van zichzelf, en inderdaad een beetje vreemd

Dat denk ik ook idd
Dan is de vervolgvraag in hoeverre je als zelfstandige voorbereid moet zijn op onvoorziene omstandigheden en die is heel moeilijk vind ik. Enerzijds kun je je hier niet op voorbereiden, anderzijds geeft deze situatie wel aan hoe weinig zelfstandigen zelfs maar een maand of twee buffer hebben

2 likes

Heel vol van zichzelf ja, vreselijk haha

1 like

Vraag ik me ook af… weet wel dat je in ieder geval 20% verlies moet hebben van je omzet om er recht op te hebben

Ja ik ook?! En toen in een video met Dilan zei Dilan iets erover en toen zei Monica lachend: ‘alles is te koop’

Dus blijft een beetje vaag

1 like

Ah ja thanks voor de uitleg. Je moet inderdaad wel voldoen aan de eisen van een ZZP’er…
Vind ik ook hoor, dat iedereen het makkelijk en snel aan moet kunnen vragen. Hoop niet dat teveel mensen er misbruik van maken. En als dat wel zo is dat ze later bij een controle alsnog door de mand vallen

Ik voer de regeling uit op het moment. Er wordt gekeken naar de situatie (alleenstaand of samenwonend). Je hebt dan recht op 1050 of 1500. In beide gevallen wordt rekening gehouden met het inkomen MAAR alleen met het inkomen van de zelfstandige! En dus niet van de partner.
Het is dus zo dat de partner 6000 euro kan verdienen en de zelfstandige 1500 euro krijgt.
Ja, dat is super krom. Het inkomen van partner heeft 0,0 invloed. En voor iemand die de participatiewet uit voert, voelt dat zo verkeerd. Maar het is zoals het nu.
Achteraf wordt steekproefsgewijs gecontroleerd of aan de voorwaarden is voldaan. Voor nu wordt uitgegaan van de situatie zoals de zelfstandige hem zelf schetst.

9 likes

Ja, dus alleen van de zelfstandige en niet van de partner.

2 likes

Zo slecht maar moet echt hard lachen. :rofl:
7 likes

Maar ik vind niet dat haar borsten eruit zien alsof ze nep zijn… En volgensmij heeft ze er zelf ook wel eens over geklaagd. Plus wat al eerder werd gezegd (hier volgensmij): als je een borstvergroting hebt ben je echt wel een paar weken uit de running. Volgensmij zijn ze dus gewoon natuurlijk gegroeid door de zwangerschap en omdat ze wat zwaarder is geworden dan een paar jaar geleden

3 likes

Ik vond ze in de serie juist wel heel nep ogen. Maar dat kan de kleding/beha ook doen

4 likes

Ja, daar waren ze ook wel omhoog gepusht

1 like

Nina heeft (bijna) altijd een irritant hoog stemmetje. :disappointed:

3 likes

Dat is wel bizar eigenlijk. Ik snap natuurlijk dat het gericht is op samenwonenden die er 2 personen van moeten onderhouden. Dus van wie maar 1 persoon werkt.

Maar in de praktijk komt dit steeds minder vaak voor. En is samenwonen zoveel goedkoper dan alleen wonen.

Als ik dan bedenk dat ik zonder 1 uur meer te hoeven werken ik zo’n € 500,- extra zou hebben. Alleen maar omdat ik mijn vaste lasten zou kunnen delen…

3 likes

Tering wat een gejengel van dat kind.

4 likes

Nee dat vind ik ook! En inderdaad ze heeft toch gewoon elke week wel gevlogd. Maar het is wel echt een groot verschil en ze zien er mooi uit want volgens mij draagt ze niet vaak een bh. Hopelijk gebeurd dat bij mij ook na een zwangerschap😛

3 likes

“Dit is om het goed te maken”
“Nou. Bedankt.:expressionless:

3 likes

Ik vind hem heel raar overkomen in de vlogs soms (kinderachtig, ofzo), maar Darcy is ook niet het meest heldere licht.

4 likes

Maar volgens mij mag je er nu aanspraak op maken ongeacht wat je man verdient (itt normaliter). Ik heb het bijvoorbeeld nodig om de lopende kosten van mn bedrijf te kunnen betalen terwijl ik 0 inkomen heb, kan er helaas niet lekker van winkelen.

Als Bonnie nu idd geld heeft verdient met vloggen, ontvangt ze geen €1500, maar wordt het wel aangevuld tot (als ze het heeft aangevraagd).

Edit: wat @Dazed en @Gatenplant al zeiden. Ik weet dat ik zelf de tozo erbij heb gehaald, maar raak helemaal in paniek (sowieso veel onduidelijkheid bij het aanvragen vind ik) of ik het wel terecht heb aangevraagd/ontvangen nu :joy::sweat_smile:

2 likes