Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Dit.

Zo zie je maar weer youtube praatjes vullen geen gaatjes. :wink:

Maar er wordt toch niet gezegd dat ze dingen bij webshops moet kopen die ze niet nodig heeft? Ze vraagt zelf of kleine ondernemers contact met haar willen opnemen, maar dat ze vervolgens alleen uitkiest wat ze echt nodig heeft.

Ik ga niet van het slechtste uit, ik zeg letterlijk dat ik geloof dat ze het goed bedoelt. Ik geloof alleen niet dat zij niet een inkomen heeft waarin ze niet ook wat spulletjes kan kopen van webshops. En nu brengt ze het alsof ze iets goed doet, terwijl ze in the end gewoon om gratis spullen vraagt en ja dat vind ik dan een beetje gierig.

9 likes

Ja, ik snap wat je zegt hoor! Maar zoals eerder gezegd, vind ook ik de manier waarop niet sympathiek. Dan had ze zoals iemand anders al zei inderdaad beter zelf wat kleine webshops die haar aanspraken kunnen benaderen voor een samenwerking.

2 likes

Ik denk wel dat er een wezenlijk verschil is tussen het bereiken van mensen en het daadwerkelijk kunnen aanzetten tot verkoop. Ik weet niet hoe het met haar conversie zit, maar ik denk dat een kleine ondernemer op dit moment meer heeft aan verkoop, dan enkel zichtbaarheid.

7 likes

Ja kutzooi, dat heb ik nu. Doos lampen thuis die niet bruikbaar zijn hahaha

1 like

Ik heb Bonnie nooit leuk gevonden (om naar te kijken dan, ik ken haar natuurlijk niet). Valt voor mij in het straatje: Sarah Rebecca, Rebecca Denise, Lotte loves beauty, Laura Brijde, Kristina K en die meuk allemaal. 13 in een dozijn. Vind het allemaal van die degelijke meiden die te hard proberen om heel hip over te komen.
Denk ook altijd dat zij dus 5 weken van te voren plannen om bijv. red velvet pancakes of zo’n over the top milkshake te gaan consumeren en dan een aftelkalender ophangen omdat ze daar “zulke coole foto’s mee kunnen maken”.

Influencerwereld bestaat volgens mij voor 49% uit dit soort types, 49% uit Kylie Jenner copies en dan heb je nog 2% “unieke / andere” mensen.

Nutteloze toevoeging eigenlijk maar ja dacht geef ook eens my 2 cents.

90 likes

Ik vind wat ze doet in principe ook niet fout (zoals je zegt: in véél industrieën zijn barter deals de normaalste zaak van de wereld) maar je Instagram Stories zijn gewoon niet de plaats om zo’n oproep te plaatsen.

4 likes

Ik moest lachen om de typo. Wandbekleding. Lillijke bekleding kiezen in een cursus

57 likes

Ik vind dat ene vierkante stuk behang in haar huis tussen die decoratielatten (woord even kwijt) wel echt prachtig. Zou dat zo in mijn eigen huis overnemen

Ik vraag me echt af wat zij je kan leren… gewoon een cursus “huismuts nadoen”
Ik las het trouwens verkeerd, als module - Drie kleurenplan
Module - Vier materialenbord

Dat je eerst 3 kleuren moet kiezen en daarna 4 materialen. Toen kreeg ik een error bij 5 lichtplan hahaha

10 likes

Vriendin van me is binnenhuis architect en zij walgt echt van de huismuts. Zegt dat het ontzettend not done is. Ten eerste omdat zij en ongeveer iedereen die serieus te nemen is in die wereld een gedegen opleiding heeft gevolgd plus daarna hard moeten werken om naam te maken. Dat zij een cursus volgt bij iemand die er zelf dus hard voor heeft gewerkt en dan terwijl ze nog niet eens klaar is ineens de wijsheid in pacht denkt te hebben en 2 x 40.000 verdient met de kennis die ze via iemand anders heeft vergaard.

25 likes

Hoeveel kost zon cursus eigenlijk. Kun je niet voor hetzelfde geld iemand inhuren om je huis te stijlen…

2 likes

Ik verwacht echt nul originaliteit als ik die beelden zie. Weer al die typische huismuts-kleurtjes en patronen. Zo eentonig ondertussen.

6 likes

Lichtplan? Staat ze daar met twee lullige armaturen

1 like

Sorry als dit spuit 11 is, maar ik vind Bonnies oproep eigenlijk helemaal niet zo onsympathiek. Van wat ik heb begrepen vragen veel influencers een hoop geld voor een shout out op hun profiel, terwijl zij dat (zo goed als) gratis wil doen voor bedrijven die daar zodanig geïnteresseerd in zijn haar een pakketje toe te sturen.
Natuurlijk zou het sympathieker zijn als ze daar geen pakketjes voor nodig zou hebben, maar dan zou ze waarschijnlijk enooorm veel berichtjes krijgen van webshops die totaal niet in haar straatje passen, en zou zij superveel werk moeten stoppen in het onderzoeken van deze winkels etc voor ze er een storyvideo over kan plaatsen. Ik snap wel dat zij de drempel enigszins hoger maakt!
(Natuurlijk had ze ook gewoon een shout out kunnen doen naar kleine bedrijfjes die ze al leuk vindt enzo, maar ik vind het eigenlijk wel tof dat ze op deze manier de kans geeft aan bedrijven die ze zelf niet al kent om zich kenbaar te maken!)

Maar ja, ik vind Bonnie dus wel leuk! Ik heb als kind in Nederland gewoond en ben blogs en vlogs gaan volgen om de taal te blijven lezen/horen. Ik vind haar ontzettend typisch Nederlands op een grappige manier, ik vind haar aardig overkomen, haar omgeving leuk en haar video’s niet irritant in elkaar gezet! Ik volg haar sinds die binnenbijbonbullshit niet, maar dat is omdat ik dat huiselijke op dit moment niet leuk vind. Normaal gesproken vind ik het juist wel ~gezellig~!

14 likes

Ik denk dat het vooral verkeerd valt dat ze het voordoet alsof ze het uit liefdadigheid doet, puur voor de ander, maar dat ze er zelf juist ook van profiteert door de gratis spullen. Voor mij voelt het niet helemaal integer. Het is niet alsof ze een sponsorloop doet oid, maar ze vraagt gratis spullen om te helpen (maar stelt daar ook weer eisen aan, zoals ik las bij @Zaadjes, dus het is ook niet puur en alleen voor de ander)
Dat is waar bij mij de irritatie vandaan komt denk ik.

4 likes

Kan er zelf ook best chagrijnig van worden. Ik zou graag naast mijn werk een serieuze interieuropleiding (NIA/Artemis) willen doen en dat zijn mega dure opleidingen (nia is bijvoorbeeld 5000 en volgens mij zitten daar nog niet alle materialen in). Waarna je ook nog eens weinig zekerheid hebt qua werk. Echt pissigmakend dat ze doordat ze een platform heeft zo 1 2 3 zo’n opleiding start en vervolgens in enkele maanden keihard casht.

Edit: al vind ik het allerlulligste dat ik het vermoeden heb dat de deelnemers echt geen professional zouden betalen voor hulp bij het interieur (en zo dus de beroepsgroep helpen), maar wel graag de minimale kennis van een influencer opslokken.

6 likes

En content voor een unboxing video en dat soort video’s krijgen vaak veel views. Wat natuurlijk aan de ene kant ook goed is voor de bedrijven die ze benoemd maar ze wordt er zelf ook beter van.