Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Hahaha ik dacht ook al wat een Lars lookalike

Een raskat?

(Adopt don’t shop denk ik dan
 Niet dat het gezondheidsproblemen uitsluit maar hey er zijn genoeg gezonde asielkatjes die een thuis nodig hebben.)

20 likes

Ja dacht ik ook al
 en ja hoor een britse korthaar

3 likes

De Brits korthaar is een kat met een platte snuit (brachycephalie). Dit veroorzaakt nogal eens benauwdheid, tranende ogen en een afwijkende stand van het gebit, met mogelijk pijn als gevolg. Omdat de kop erg breed is in verhouding tot het bekkenkanaal van de moeder, verloopt de geboorte vaak moeizaam. Daarnaast komen bij dit ras veel andere erfelijke aandoeningen voor: hartfalen door HCM (wat een plotselinge dood kan veroorzaken); pijnlijke gewrichten en moeilijk lopen door heupdysplasie en losse knieschijven (patellaluxatie). Ook nierfalen door cystenieren (PKD) komt voor. Deze aantasting van de nieren veroorzaakt vergiftiging van het lichaam. Het gevolg is vermagering, een gevoel van algehele malaise en uiteindelijk een langzame dood van de kat. Al met al heeft de Brits korthaar veel kans op erfelijke aandoeningen, en een uiterlijk dat zijn welzijn aantast. Een kattenliefhebber kan beter een gewone kat nemen.

Bron: http://www.raskattenwijzer.nl/raskatten/brits-korthaar

:sob:

26 likes

Is een beetje te laat nu. Het beestje is er nou eenmaal al

2 likes

Da’s waar. Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft en haar invloed gebruikt om volgers aan te sporen te adopteren.

3 likes

Ik heb er geen verstand van hoe het met katten zit, maar toen ik een verzekering ging afsluiten voor mijn hond moest ik eersf een gezondheidsverkaring van de DA laten zien.

Nou die makelaar is ook niet echt een aanrader dan, als ze dat zelf moet lezen.

1 like

Ik ben Claire Rose weer gaan volgen. Ik vind haaf content vaak leuk, maar als ze praat vraag ik me altijd af waarom kakkers zo vaak ‘gezegend’ zijn met zwakke stembanden. Vroeger dacht ik altijd dat het alleen schreeuwende corpsmeisjes waren maar oudere kakkers hebben er ook last van.
Tot zo ver mijn hersenspinsel van de ochtend.

8 likes

Claire Rose is slechthorend, daarom praat ze een beetje ‘raar’.

2 likes

I know. Ik heb het gewoon over haar schorre stem (die kenmerkend is voor een bepaald milieu), niet over haar slechthorendheid of haar manier van praten.

@Oprah
Nee is haar ‘nieuwe’ maar volgens mij ook haar echte naam.

2 likes

Meester Leonie? Die is het inderdaad een beetje naar haar hoofd gestegen :confused:

4 likes

Haar man is toch anoniem?

Dit is inderdaad echt mega rude haha

13 likes

Ik snap het niet? :flushed: Wat bedoelt de bezorger?

9 likes

Dat ze al genoeg spullen heeft

40 likes

Ooh
 zo van “alweer een pakketje, heb je nou nog meer spullen nodig”?

7 likes

Jaa haha eigenlijk had hij beter kunnen zeggen “Heb jij al nie genoeg”

8 likes

Maar waarom? Is toch gewoon je baan om post te bezorgen? :joy:

Als ze nou nooit thuis is, oké. Dan snap ik dat je gillend gek wordt maar je wordt gewoon betaald om dat pakket te bezorgen? :face_with_monocle:

27 likes

Dat snap ik, maar dat hoef je niet te communiceren. Het is toch je baan?

3 likes