Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Hahahahaha geweldig dit. ‘strenge forummeisjes’. Voelt helemaal alsof ik een gratis nieuwe identiteit erbij krijg. Naast mijn zure kantoorbaan uiteraard

3 likes

Sarah heeft ook meegepost, geloof ik.

Edit: nvm was al gezegd

Ja inderdaad. Als je het echt zo belangrijk vindt, meld je dan af bij die PR bureaus en koop/steun merken die dierproefvrij zijn. Makkelijk zo een post op insta zetten 1 dag per jaar en alle andere dagen je er niets van aantrekken + het geld aannemen van die bedrijven.

Heb een comment op haar foto gepost. Ben benieuwd hoe lang die er blijft staan.

4 likes

Is wel goed gelukt, die schooi actie van Bonnie voor pakketjes van kleine webshops. :woman_facepalming:

31 likes

Zou het leuk vinden dat ze uiteindelijk zo’n shop toch betaalt als iets haar goed bevalt (“ze het kan gebruiken”). Dan heeft zo iemand er meteen wat aan. Al is de exposure hopelijk voor hen ook ergens goed voor.

6 likes

Als ik er zo naar kijk denk ik: ze heeft dus eigenlijk gewoon spullen gekregen veel mensen graag willen hebben. Ik zie een bh, een plant, droogbloemen. Wel makkelijke manier om gratis leuke dingen te krijgen. Had ergens verwacht dat ze juist minder basic dingen aandacht zou geven.

8 likes

Want Bol punt com is zo’n kleine webshop die echt een shout out nodig heeft? En SuperBra is ook best bekend met hun fysieke winkel in Roffa. Voor wie deed ze dit precies?:roll_eyes:

25 likes

Kan dat geen kleine handelaar zijn die via Bol punt com verkoopt?

Had trouwens niet verwacht dat ze alles in één video zou proppen. Hopelijk waren de handelaars daarvan op de hoogte (zo’n compilatie van reclame gaat 't nooit zo goed doen als afzonderlijke video’s of Instagram posts).

6 likes

Ik zou echt totaal ongeschikt zijn als influencer. Als ik érgens een hekel aan heb, is het verpakkingsmateriaal. Bestel je een keer iets, zit je direct opgescheept met 3000m2 karton. Moet je dat kutkarton weer plat zitten maken en vervolgens ook weer een keer ergens weggooien. En als inflencer dit dus in het triljoenkwadraat.

82 likes

Ja Lotte heeft ook altijd 86 dozen in haar gang staan, lijkt me zo vreselijk

13 likes

In principe test geen enkel merk in die post op dieren. De meesten zijn wel actief in China of maken deel uit van een conglomeraat dat er actief is, waardoor in veel omstandigheden een derde partij verplicht proeven uitvoert.
Verder ben ik het met jullie eens hoor, maar ik vind die nuance zelf altijd wel belangrijk om te maken.

2 likes

Deze actie van Bonnie vind ik zo’n stom idee. Komt bij mij echt over als: “Ik heb zin in gratis spullen dus stuur het op en ik maak een commercial van 20 minuten op mijn Youtube kanaal.” Niemand heeft toch zin om dit te zien?

27 likes

Haha van bol vind ik het ook heeeeel bijzonder! Maar misschien is het iemand met een eigen webshop die ergens nog een doos had liggen van bol punt com😂

Ik wil alvast een duimpje omlaag doen op die video maar realiseer me ook dat ze ‘een view krijgt’ als ik dat straks echt wil doen

Wat een dilemma

6 likes

Dat zou best kunnen inderdaad. Ik recycle ook veel doosjes en vulspul voor m’n webshop. Zeg het wel altijd tegen mensen en ik gebruik liever geen bol.comm doosjes maar ja, dan nog.

Overigens zitten er best wat ondernemers in de tak “kleine bedrijven” die ook via bol.commie verkopen, de afdracht is lelijk hoog maar elke gek kan een verkoopaccount aanmaken.

1 like

Hmm ja maar bijvoorbeed MAC was voorheen dierproefvrij en nu niet meer, omdat ze in China wilde verkopen. Of ze nu zelf testen of via een derde partij, het merk draagt hoe dan ook bij aan die ellende.

4 likes

Anna volgens mij ook die had het ooit in een vlog over “Ik lees wel eens dit en dat op fora”

Eens. Maar het zou ook handig zijn als Lotte dat doet. En het onderscheid tussen proeven voor verzorgingsproducten en voor medicatie en zo. Dat zie ik nu ook niet echt. Beetje loze post zo.

1 like

Ik was laatst even op GC forum aan het kijken en toen zag ik oude posts van Sarah Rebecca, heel gek om terug te zien, zelfde geldt voor Jennie en Aimee, die ken ik daar ook van!

1 like

Ja precies, of dat ze desnoods rond kerst ofzo in een vlog haar kerstcadeautjes juist bij die webshops bestelt, zodat ze nog een extra shoutout krijgen.

1 like