Ja logisch toch, in deze tijdens hebben ZEKER zelfstandig ondernemers het heel zwaar hoor!!1!
Nee oke dan ben ik in de basis inderdaad niet tegen het idee van adoptie. En in principe zou het daarbij ook niet uit moeten maken of het om verschillende landen gaat of niet.
Jouw omschrijving van adoptie (de wettelijke ouder neemt afstand van een kind en laat een ander dat doen) zie ik zeker niet als problematisch. Maar ook niet als iets uitgesproken positiefs (hoewel ik er in de ideale wereld wel positief tegenover zou staan hoor, dan zou het inderdaad betuttelend zijn om voor anderen te beslissen dat het niet mag). Eerder als iets neutraals.
En juist omdat het zo neutraal is is voor mij de praktijk leidend. En interlandelijke adoptie kun je in de wereld zoals die nu is gewoon echt niet loskoppelen van al die fucked up systemen, het is er zo mee verweven. Hoewel ik dus zeker niet tegen adoptie ben ben ik niet bereid me hard te maken voor het principe erachter als het in de praktijk vaak zo ontzettend misgaat.
Nog even een edit @Eddie:
Maar dit is ook precies mijn punt. Juist omdat adoptie niet een helpend systeem is / zou moeten zijn gaat voor mij die vergelijking met uitkeringen / medicijnen niet op.

Wat vaak word gedacht bij adoptie is dat je naar een ander land naar een weeshuis gaat daar een schattig kindje uitzoekt mee naar Nederland neemt en het leuk Pieter Jan noemt en klaar is kees.
Pieter Jan, bedoel je? Klaar is Pieter Jan. Of is Kees dan zijn tweede (of derde naam)?
Tot aan de keuken heb ik de verbouwing met plezier gevolgd maar toen bij de badkamer weer zo veel spon om de hoek kwam kijken, ben ik afgehaakt. Ik vind Dee helemaal niet transparant over de spon waardoor in mijn hoofd heel die verbouwing spon is geworden (wellicht onterecht) en dat maakt haar in mijn ogen niet zo sympathiek.
Kees is zn vader
Wij hebben net na 5 maanden ons terras aangelegd (nieuwbouw, dus hadden alleen zand) en nu al weer broke as fuck. Rest van de zomer maar zonder groen
Volgens mij is praktisch alles gesponsord hoor. Anders zou ze denk ik niet overal aparte video’s maken die soms echt over maanden uitgerekt zijn.
Kara and Nate! Zijn bij mij op het randje qua amerikaansheid zeg maar maar vind ze wel tof
Of kringloopvondsten van een paar euro die ze voor €45-60 in de aanbieding gooit.
Eamon & Bec. Doen wel Van Life maar ik vind ze heel grappig.
Ik vind dit ook niet fair naar Richie toe: ga iedereen z’n exen maar vragen en er is altijd wel iemand die iets kuts weet te zeggen. Betekent niet dat het nu geen topgast meer kan zijn.
Nou dat inderdaad maar ik vind ze ook tering ongemakkelijk doen op sommige stories en die sketches die ze doen niet echt grappig en die worden dan helemaal up gehypet door d’r zus en d’r vriend
Als je die pct vlogs leuk vindt, kan ik je ook dit kanaal aanraden https://www.youtube.com/user/elinabox

Het lijkt nu toch idd meer alsof ze gewoon leuke cadeautjes voor zichzelf heeft uitgezocht.
Zo klonk het ook wel echt, vooral toen ze weer benadrukte dat ze enkel dingen heeft uitgezocht die ze zelf handig vindt. Dus dan doe je het eigenlijk meer voor je eigen belang. (Ja ze zei ook dat ze dingen koos die de kijker leuk vindt, maar ook dat geeft niet aan dat het centrale doel de ondernemer helpen is)
Ja ik vind ze ook leuk. Toffe reizen maken ze
Zou het gek zijn om onder Roos dr vlog een comment te plaatsen met deze ^roddel^ als vraagstukje?
Ja
Ja je kunt beter op haar stoep poepen dan dit denk ik
Gek ja en mocht het niet waar zijn bijv je kunt hun relatie misschien wel verpesten hiermee. Ik hou zelf wel beetje van roddels hoor maar dit zou beetje te ver gaan. Vooral omdat hier nu 1 persoon iets zegt, wat weer via via is.
Denk niet dat dat per se hun relatie verpest, in de zin dat het misschien kut is wat hij gedaan heeft, maar het is ook verleden tijd. Hij heeft niemand vermoord oid. Maar aan Roosmarijn vragen gaat sowieso wel ver. Het is haar kanaal over haar leven en niet over dat van Richie.