Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Ze had hiervoor al best wel veel succes met die luxe kinderfeesten

7 likes

Dat weet ik ook allemaal, maar lijkt me alleen maar een onmogelijke opgave met nog meer sollicitanten. Zeker omdat ze destijds juist geen mensen met alleen een havo diploma lieten solliciteren. Mij is namelijk verteld op de open dag dat dat juist was om het aantal sollicitaties omlaag te krijgen

Edit: ik krijg nu ook ineens uit het niets een mail van lvnl dat ze binnenkort weer starten met selecties haha. Ik twijfel er nog wel eens over of ik het nog eens ga proberen. Nu ik wat ouder ben denk ik dat ik wel wat verder zal komen, maar de kans is zooo klein. Plus dat je daarna inderdaad alsnog kan afvallen en dat ik wat ik nu doe ook heel leuk vind

Sorry dat dit forum te goed werkt!

26 likes

Echt?! Kunnen we dat nog ergens terugkijken?

@Spaarlamp, screenshots van gesprekken zijn niet toegestaan. En als ik het me goed herinner is dat een privégesprek van een forummer met een familielid.

Dacht eerst huh dat is r toch niet? Maar als je goed kijkt is t r wel. Die zwarte oog omlijsting vroeger deed niemand goed haha.

1 like

Ik denk dat ze dat doen, omdat de kans van slagen groter is bij VWO-diploma’s. Hoe oneerlijk dat ook mag lijken.

Ik zou het sowieso nog eens proberen!

1 like

Oh man, dit kan ik ook zo slecht hebben idd. Zulk soort gesprekken met non-argumenten schreeuwen gewoon PRIVILEGE!!! Waar op zich niks mis mee is, maar verdiep je erin. Zorg dat wat je zegt klopt, of zeg dat je het niet weet. Als je dingen aan wil kaarten, zorg dat je iets weet of dat je een expert inschakelt. Dit soort opmerkingen zijn pastoraal echt zoooo incorrect weet niet wat de ‘normale mensen’ uitspraak hiervoor is, maar wij gebruiken pastoraal incorrect om aan te geven dat iets voor jezelf heel onschuldig klinkt, maar de andere mensen heel overstuur kan maken en heel veel negatieve gevoelens kan oproepen, zonder dat je dat doorhebt. Als je een ‘normaal’ woord hiervoor weet: zeg het!

5 likes

Jaa echt precies dit! Echt totaal geen eigen mening. En ik heb bij te veel gasten het idee dat hij zó tegen ze opkijkt dat er ook gewoon geen natuurlijk gesprek kan plaatsvinden. Zoals een Kees en Beau.

2 likes

Oeh misschien kunnen ze ons #sponnen in ruil voor de biologenkennis.

1 like

Ja, en prima als je daarover wil praten, maar nodig dan experts uit in je podcast en ga met hen in gesprek. Zo kan jij de vragen stellen die je publiek misschien ook heeft. Dan groeit je kennis en die van je publiek en heeft iedereen er wat aan. Je hebt niet overal verstand van en dat hoeft ook niet. Alleen sommige mensen horen zichzelf te graag praten. De consequenties zijn alleen echt wel groot als je dit soort onzin gaat verkondigen.

1 like

Wow echt de LANGSTE hello fresh spon ooooit in Monica’s vlog het bleef echt maar gaan joh, die heeft lekker gecasht

2 likes

Ik vind het zo irritant dat heel veel YouTubers, waaronder Kaj, overal geld in zien en elke keer met nieuwe dingen komen waar ze vaak helemaal geen verstand van hebben. Interesse in spiritualiteit? Begin er een podcast of een webinair over. Paar keer een recept gemaakt? Een kookboek uitbrengen is echt een supergoed idee. Beetje thuis gesport tijdens de lockdown? Maak gewoon gelijk een workout video. Een beetje verdiept in gezond eten? Misschien kun je er ook gelijk een voedingsplan bij doen. Sommige voorbeelden zijn natuurlijk niet echt schadelijk voor hun volgers, maar zoiets als dat Mind over Madness ben ik toch echt niet zo’n fan van.

Daarnaast, als ik voor alles wat ik ook maar een beetje interessant vond iets zou beginnen, had ik waarschijnlijk nu 12 Instagramaccounts, 3 half gestarte bedrijven, podcasts over 5 onderwerpen en 8 half afgemaakte Youtube-series. Slaat toch nergens op.

17 likes

Irriteer me sowieso aan HF. Saar konings bergen kan daar ook zo lang over sponnen, een reden dat ik haar niet meer kijk. Ik heb de vlog van monica afgezet, een lv tas voor je peuter… dat staat te ver van mijn realiteit.:sweat_smile:

Ja, sowieso veel spon in haar video. Echt jammer, vond haar video’s al minder leuk, maar dit was denk ik een van de laatste keren dat ik een video van haar kijk. Las ook veel negatieve comments hierover onder haar video.

Ik keek nietsvermoedend de insta story’s van martine en ze is mega raar aan het dansen met een psychedelische filter eroverheen. Is dat normaal?

12 likes

Omg ik ben een zweefteef geworden. Ik dacht eerst ook que maar ik kan me wel vinden in haar uitleg. Misschien heeft het te maken met dat er vandaag een 3 in de datum zit.

8 likes

Nee volgens mij uiteindelijk van rond de 5 ton als ik haar post (en dus niet story) mag geloven. Maar dan nog, dat je überhaupt in je eentje een huis van 9 ton kúnt betalen :scream: :scream:

1 like

Ze vertelde laatst dat ze vorig jaar ‘maar’ twee ton kon lenen en nu opeens een miljoen. Dus ze heeft echt een mega goed omzet gehad vorig jaar denk ik.

2 likes

Wat is dit voor raars

14 likes