Ja dat vind ik ook een lastige kwestie. Maar aan de andere kant… ik word ook niet verliefd op elke man die ik zie of waarmee ik omga. Denk dat zij ook niet op elke kind verliefd wordt.
Dat klopt en ik denk dat ze haar grenzen heel goed weet te bewaken maar toch. Stel het zou iemand zijn die ik ken en ik had kinderen waar ze wel eens oppast en ik kom er dan achter dat ze pedofiele gevoelens heeft…vraag me af wat ik dan zou doen, puur omdat het kinderen zijn en je als ouder dan de keus moet maken.
EDIT: “Wat ik dan zou doen” bedoel ik natuurlijk mijn kinderen permanent bij haar weghouden of haar laten oppassen.
Ja daar zat ik inderdaad ook al over na te denken
Als er al pedofiel bij staat wil ik er niet eens naar kijken, ga dit geen platform geven.
Ze zou kinderen uit de weg moeten gaan als ze die gevoelens heeft. En wie zou haar nog op zijn/haar kinderen laten passen als je weet dat ze die gevoelens heeft?!? Niemand, mag ik hopen.
Het probleem is denk ik wel dat je niet van bekenden weet of ze die gevoelens hebben. Je gaat er ook niet bij iedereen vanuit.
Daarnaast (en dit slaat ook eigenlijk helemaal nergens op want ik gebruik nu een dubbele standaard) zou ik zeker weten dat als een mannelijke pedofiel met mijn kinderen omging ik hem niet in de buurt meer zou willen, maar bij een vrouw zou ik er nog over nadenken
Nee zeker niet, maar mocht je het van iemand weten dan is het voor mij duidelijk dat ik diegene niet op mijn kinderen zou laten passen. En zij zou zelf verantwoordelijkheid moeten nemen om afstand te bewaren van kinderen.
Dit begrijp ik niet, als je weet dat iemand een pedofiel is dan wil je diegene toch sowieso niet bij je kinderen in de buurt hebben? Of diegene nou man, vrouw of wat dan ook is.
Ik vind het dus juist ook gevaarlijk als er wordt gezegd oh ik geef pedofilie geen platform. Mensen kunnen daar niks aan doen, ja dat ze de verantwoordelijkheid nemen om uit de buurt van kinderen te blijven. Juist dat taboe er om heen maakt dat het zo lastig is voor die mensen om een zo’n normaal mogelijk leven te leiden en de juiste hulp te krijgen die ze nodig hebben om juist niet de fout in te gaan. En niet iedere pedofiel handelt er ook naar (pedoseksualiteit).
Ze heeft het aan een vriendengroep vertelt en aan een vrouw waarmee ze aan het daten was.
Ik begrijp dat mensen gevoelens kunnen hebben waar ze niks aan kunnen doen en dat deze mensen ook een zo goed mogelijk leven willen en mogen leiden, maar ik zou pedofilie niet willen normaliseren. Jammer dat de pedofiel dan een lastiger leven heeft.
Ik vind het interesant om te zien dat dus blijkbaar vrouwen ook die gevoelens kunnen hebben. Ik dacht misschien te steriotype dat wij als vrouwen misschien een ander gevoel hebben bij kinderen. Biologisch gezien ofzo.
Verder maak ik zelf wel onderscheid tussen een pedofiel (ongeacht geslacht) en een pedosexueel. Ik zou mijn kinderen niet alleen laten bij die persoon maar stel het is familie dan zou ik die gene (mits het een pedosexueel is) niet angstvallig weghouden bij mn kinderen omdat je daarmee ook je kinderen misschien onnodig bang maakt.
Ben het hier heel erg mee eens ja.
Ik heb toevallig van de week Muidhond gekeken trouwens, (fictieve) film over een jonge pedofiel. Vond hem moeilijk om naar te kijken maar wel een heel sterke film, aanrader als iemand nog wat verder wil denken over dit onderwerp
Pfoe lastig zeg. Ik vind het goed dat er wel duidelijk gemaakt wordt dat er een verschil is tussen pedofilie en pedoseksualiteit. En ik denk dat het goed is om te beseffen dat die mensen zo geboren worden en het gewoon hun geaardheid is en daar niks aan kunnen doen. Echter kunnen ze wel doen aan wat ze ermee doen. Vind het bijvoorbeeld wel lastig dat ze zegt nooit iets met kinderen te willen doen, maar later wel aangeeft het fijn vindt om ze te knuffelen. In mijn ogen overschrijd je dan al een intieme grens waarin je wel je eigen behoefte bevredigt, omdat je toch best intiem contact hebt met een kind. Maar ja anderzijds, waarom zou ik wel een kind mogen knuffelen, zonder zulke gevoelens en zij niet. Waar ligt de grens van onschuld en bewust handelen
@Dazed oeh waar heb je die film gezien?
Ik denk dat je het kunt zien als het behandelen van een verslaving. Je zal vooraltijd verslaafd blijven maar er niet meer naar handelen.
https://www.trouw.nl/sport/ik-ben-anders-gaan-denken-over-dikke-mensen-op-een-racefiets~b60b7925/ gaat dit over Cynthia? Wel echt tof om weer te gaan fietsen!
ik voorspel een minimum van 12 nieuwe blogposts over fietsen en mogelijk een nieuwe fiets Insta
Wat een achterlijk stuk. In principe een goed onderwerp. Ik kan er de vinger niet goed opleggen, maar krijg een naar gevoel hiervan. Het lijkt alsof ze zo goed bezig is omdat ze ‘‘anders is gaan denken over dikke wielrenners’’, maar de manier waarop ze andere sporters beschrijft, komt op mij over alsof ze zich samen met haar fietsmaten zwaar verheven voelt boven anderen. Misschien komt het omdat ze steeds spreekt over ‘‘we’’:
Het klopt. Kijk maar naar de folders en de reclames: als je wielrent, hoor je afgetraind te zijn. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor fietsen, maar voor alle sporten. In ons hoofd hebben we een plaatje. Voldoe je daar niet aan, dan is het verduiveld moeilijk je welkom te voelen als je wilt beginnen met een sport.
En dat terwijl juist wij, sporters, zouden willen dat iedereen meedoet. Omdat we weten hoe goed het voor je is. Omdat we zelf ervaren wat het doet voor je lichaam en je geest. Omdat we stuk voor stuk ervaren hebben dat het fijn is om wat kilo’s kwijt te raken door actief te zijn.
Via Cineville! Die hebben voor leden nu films online staan omdat de bioscopen beperkt open zijn. Accounts zijn heel makkelijk te delen, ik heb hem gekeken op het account van een vriendin met een Cineville pas
Ja ik vind het ook een heel naar stuk eigenlijk, heel verheven inderdaad. En dit heeft ook een nare bijsmaak:
Mijn goede vriendin stapt binnenkort weer op. Ondanks dat strakke pakje waar ze in moet. Ondanks de extra kilo’s die ze meetorst.