Ja inderdaad… Deze column is echt op alle vlakken ZO overbodig? Fijn dat zij anders is gaan denken over dikke mensen op een fiets, jezus wat arrogant.
Maar is het lastige niet dat je nooit weet of iemand pedofiel of pedoseksueel is? En dat het maar 1 kind verschil is tussen het een en het ander? Is wel een heel groot risico (gevoelsmatig), om van iemand te denken dat hij/zij er niet naar handelt en dit dan toch zo blijkt te zijn.
Ik heb de film niet gezien. Maar het boek is ook zeker een aanrader, daar is de film op gebaseerd. Misschien de film ook maar eens checken.
Sowieso goed om dit onderwerp open te bespreken in plaats van in de taboe-sfeer te houden. Openheid maakt het gemakkelijker om manieren te vinden met zulke ongewenste gevoelens om te gaan.
Maar daarom denk ik dat het beter is als we meer begrip tonen en het grote taboe van een geaardheid afhalen. Zodat zij er voor uit durven te komen en hulp durven te zoeken. Ik denk hoe groter het taboe hoe meer je er mee blijft zitten en hoe groter de drang dan word om er eventueel naar te handelen. Terwijl zoiets met de juiste hulp wellicht niet zou gebeuren.
Inderdaad, nog even een extra steek onder water.
Dit zelfde denk ik dus al jaaaaaaren over de vlogs van Mascha…
Ja die wil ik nog lezen inderdaad! Ik las ergens dat ze wel wat aanpassingen hebben gemaakt in de film maar sowieso het kijken waard.
Pfff ja, waarom moet je daar sowieso iets van vinden?!
Ik denk ook altijd: wat als iemand zich door die taboesfeer juist in allerlei potentieel gevaarlijke situaties helpt? Stel jij vraagt de buurvrouw om even op je kind te passen. Als zij dat weigert terwijl ze gewoon thuis is wordt dat in veel ‘gemeenschappen’ toch als asociaal gezien. Zij kan ook moeilijk zeggen: ‘Dat is niet handig voor mij want ik ben pedofiel.’ want dan komt de hele buurt haar in elkaar slaan. Misschien weet diegene dan wel heel goed van zichzelf dat het beter is om niet te doen maar ‘moet’ het toch vanuit die druk om normaal over te komen.
En voor iemand zegt: ‘Ik zou überhaupt niet naast een pedofiel blijven wonen.’ Dat weet je dus niet, misschien doe je dat al.
Ik denk dat zo’n taboesfeer juist heel onveilig is.
JEMIG wat een dom verhaal
Ik kijk nooit iets van Mascha maar zie haar soms wel eens voorbij komen. Aan de titels etc te zien heb ik het idee dat ze niets anders doet dan troep vreten met die vriend van haar en troep kopen bij goedkope winkels.
Dat bedoelde ik te zeggen. Er is dus wel degelijk een dubbele standaard hierin.
Maar sowieso, dit is geschreven alsof ‘haar vriendin’* zo dik is dat ze er belachelijk uitziet op de fiets en dat het enorm knap is dat ze de blikken negeert. En enorm knap van Marijn dat zij nu inziet dat ze niet zo moet denken/kijken. Wat een onzin
*Het lijkt door de bewoordingen die Cynthia zelf ook vaak gebruikt inderdaad over haar te gaan, maar dat weten we natuurlijk niet zeker. Maar over wie dit ook gaat, dit zijn toch sowieso belachelijke uitspraken? Het is vast goed bedoeld (“ik denk er niet meer zo over en dat zou niemand moeten doen”) maar wat een ongelofelijk lompe column zeg. Het is geschreven alsof het heel normaal is om zo te denken en alsof het een enorme nobele gunst en moeite is als je dat niet doet.
Daar lijkt het op. Ik volg alleen al scannend de berichten hier. Ik kijk haar al jaren niet meer. Maar verbaas me zelf wel over hoeveel mensen blijven kijken en hier reageren op haar. Zij is toch al jaren niet meer relevant, maar zonder Mascha zou dit topic (of het andere, who cares…) vrijwel leeg zijn.
Ze is zo lekker gewoon gebleven
Ik vind dat types als Monica gewoon echt geen aandacht meer moet krijgen.
Zij verdient alleen maar geld omdat mensen naar die bullshit video’s van haar kijken waarin ze nog meer troep koopt, spon troep toegestuurd krijgt, niets uitvoert voor de maatschappij etc.
Bovendien vind ik dat gedoe met die box van haar zo laag dat ik dat echt niet meer los van haar kan zien.
Op deze manier wordt dat alleen maar in stand gehouden.
Maargoed er zijn vast mensen die het oprecht leuk vinden🤷🏼♀️
Kan dat alleen echt niet begrijpen.
Wat is dit voor afzichtelijks??? Lijkt me ergens best de shit als je moeder zoiets voor je koopt zo vroeg al en dat je het dan later ook lekker kan gebruiken. Kiest ze dit
Die hele ‘Ga echt geen merkkleding voor mijn kind kopen want dat vind ik belachelijk’ attitude die Monica voor de bevalling had heeft ze wel snel laten varen…
hahahhhahahahahhahahahahha wat een afschuwelijke snoopy tas