Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

hoe chill zou t zijn als zij kroonprinses was geweest haha
influencer als queen

9 likes

Wat een leuk meisje. Had ook nooit verwacht dat ze een studentenjob zou hebben.

5 likes

Als ik Sanne was zou ik ook zo over ons praten. Hoewel, ik zou het niet openbaar doen denk ik maar ik zou zeker zo over het forum denken als ik haar was.

10 likes

Vriend van Alwin, Alwin heeft het forum een keer aan hem laten zien.

Wannebee dusdavid.

Moet zeggen dat ik Alwin wel snap en hij praat heel respectvol over ons. Hij benoemt het meer om te zeggen van moet ik er wat mee doen of niet en wat vind ik er zelf van. En niet zo van jaa al die kut wijven hebben geen leven sneue mensen ik ben helemaal niet argant haha. Die Bradley zegt die dingen volgens mij ook meer om Alwin te verdedigen.

Verder heb ik zin in Vegan junkfood bar ookal heb ik dat nog nooit gegeten.

7 likes

Haha ze kan ook een keer iets gaan doen met alles wat er over haar gezegd wordt en een beetje een leuker persoon proberen te worden ipv alles af te doen als jaloezie van mensen die niets beters te doen hebben oid

@Luzarl maar ALR is ook gewoon supershady. Ze hangt al jaren verhalen op over dat haar moeder er niet voor haar was en dat ze on fostercare zat blabla en nu is ze ineens dik met haar en gaat ze maybe naar haar verhuizen naar haar moeder en zegt ze dat ze nooit wat negatiefs heeft gezegd over haar ma en is ze filmpjes aan het verwijderen waarin ze dat wel deed. Of hoe ze met Twinkie Star om ging dat ze hem niet naar de dierenarts kon brengen want die zat niet in de buurt maar ze kon wel naar een cheesecake factory waar supervlakbij een dierenarts zat (MichaelBePetty heeft hier een filmpje over). + de hele gofundme scam van Becky’s moeder. En dat ze zegt dat ze is gediagnosticeerd met ASMR??? Ik heb zelf geen mening over haar situatie nu maar ik begrijp dat mensen haar miet geloven

1 like

Dat was ook echt heeel raar. Ik snap zelf niet zo goed hoe je 18 maanden als een rund bloedt uit je vagina en dan niet denkt: heeey waddup. Ik heb daardoor wel geleerd dat ze in veel landen echt al vanaf de 16e of 18e beginnen met regelmatige uitstrijkjes. Hier is dat pas 30 ofzo toch? Ik wilde eigenlijk meteen een afspraak maken maar ik val nog niet in die groep haha

1 like

Jenna marbles heeft een apology video online en zegt dat ze voor nu stop met videos maken op dit kanaal. Blijkbaar heeft ze feedback gehad over haar videos uit het verleden (van tien jaar geleden) die nu problematisch zijn (en dat is ook zo, voor de meerderheid). Ze heeft de videos al lang geleden verwijderd maar krijgt dus nog steeds commentaar erop. Ze geeft een eerlijke verontschuldiging, maar ik vind het echt naar dat ze blijkbaar zo gepest is dat ze geen videos meer wilt maken.

Het lijkt me echt lastig dat dingen die je tien jaar geleden met je naieve hoofd gezegd hebt naar boven worden getakeld door fans. Wij kunnen gewoon dingen zeggen en die worden vergeten. Maar als t op film staat, dan ben je de sjaak. Mensen vergeten dat je kunt groeien en dat wat je tien jaar geleden deed niet meer perse is hoe je nu denkt.

14 likes

Oh neeeee oh ik vind dit zooo naar voor d’r maar als er iemand is die ik echt ga missen op Youtube, dan is het Jenna wel. Kutkutkut

3 likes

Huh maar wat voor video’s heeft ze gemaakt?

Edit: heb ff de video bekeken. Ze noemt een blackface video, een racistische rap en een slutshaming video. Ik vind het ook heftig hoor. Die video’s zijn uit 2011 en 2012 en staan al langere tijd op privé omdat ze zich realiseerde dat het niet ok was. Ik vind hoe mensen omgaan met gewezen worden op racisme eigenlijk belangrijker dan het ‘delict’ zelf omdat ik geloof dat mensen zich ergens niet bewust van zijn, dat is deel van je white privilege. Wat je er vervolgens mee doet bepaalt je als persoon. En ze steekt haar hand diep in eigen boezem, geeft heel vaak aan dat het een fout was en dat het haar spijt etc. En ze laat ook nog zien wat ze gedaan heeft dat echt niet door de beugel kan. Heel dapper.

Maar toch denk ik ook: tja meid… ze zegt verder niks over de herkomst van blackface of over white privilege en waarom dit allemaal niet kan. Ze blijft herhalen dat ze niemand wil beledigen maar dat vind ik ook een beetje leeg ofzo. Nouja anyway ik vind niet dat ze verdient gecanceld te worden want ze pakt het echt duizend keer beter aan dan anderen.

4 likes

Ohh yikes wat een teleurstelling zeg :frowning:

1 like

Ze heeft door de jaren heen excuses aangeboden voor die video’s en zich meerdere malen uitgesproken over white privilege. Ik vind haar een voorbeeld van iemand die leert en verandert. En sowieso vind ik het aan de ‘getroffen partijen’ om te bepalen of ze haar excuses accepteren. Maar ja, zo werkt het internet helaas niet…

32 likes

Ik moest ook gelijk aan dit filmpje denken. Ik vind dat Jenna heel ontwikkeld is in haar mening en ze is bereid om te leren en uit te spreken dat ze dingen verkeerd doet of heeft gedaan. Voor mij is dat wel een teken van een hoge emotionele intelligentie.
Nou is het zo dat de wereld in tien jaar tijd gelukkig heel erg veranderd is, dingen die toen heel normaal waren zijn dat gelukkig niet meer. Ik dacht toen ook nog heel anders over zwarte Piet want ik wist niet beter. Knap dat ze het zo aanpakt.
(Never forget haar excuses toen ze kritiek kreeg op hoe ze haar goudvis verzorgde, zo lief)

3 likes

Wauw, dit valt me inderdaad zó van haar tegen. Ik vond haar voorheen erg goed, maar ga haar nu toch maar ontvolgen.

Ik snap er ook helemaal niks van. Ze wil geen video over BLM of racisme maken omdat ze zich daar niet genoeg in heeft verdiept, maar maakt vervolgens wel twee video’s van elk ruim een half uur om te verdedigen dat ze daar echt niet toe verplicht is. Dan heb je je prioriteiten ook lekker op orde :confused:

En het hele punt is dat ze alleen video’s wil maken over onderwerpen waar ze echt veel (wetenschappelijk onderbouwde) kennis van heeft, maar in deze twee excuusvideo’s is ze dus juist allemaal ongeïnformeerde onzin aan het verkopen.

1 like

Die tijdschriften spon van bonnie gaat ook nergens over. Zie zelden een tijdschrift in haar vlogs voorbijkomen (ja als ze er zelf in staat). En nu ineens geniet ze altijd enorm van tijdschriften. Vast buiten beeld dan.

3 likes

Ik cancel soms mensen die anderen blijven cancellen terwijl zij duidelijk hun leven hebben gebeterd. Die zijn op ten duur soms ook geen haar beter dan de gecancelde mensen.

Ik heb 10 jaar geleden ooit een opmerking gemaakt ergens die dom was, nog voordat iemand iets daarover zei mijn excuses gemaakt, gezegd dat ik dit niet had mogen zeggen. En vervolgens moet ik nog steeds daar dingen over horen, terwijl het nooit meer was voorgevallen. En dan heb ik toch zoiets van wat ben jij een zurekantoortrut. :laughing:

12 likes

Wat is er vooraf gegaan aan de video van Jenna? Was er een soort offensief gestart om haar te cancellen?

Ze had ooit wat problematische video’s gemaakt (blackface/slutshaming etc.), daar al lang geleden haar welgemeende excuses voor gemaakt en toen is het niet meer voorgekomen. Sowieso heeft zij daarna haar populariteit voor veel goede dingen ingezet. Maar dat vinden sommige mensen nog niet genoeg en dan schrijven ze je eeuwig af. Waarschijnlijk ook door de populariteit van BLM en ‘woke’ zijn dat ze verwijderde beerputten weer open willen gooien. Zeg maar een soort ubercancelcultuurliefhebbers en nu is ze het zat.

2 likes

Ja, dat heb ik begrepen alleen is dat cancellen recentelijk dan zo hoog opgelopen?