Weet iemand nog naar welk land die influencers vlogen waar toen zoveel ophef over was ivm mensenrechten? (en mss zelfs welke influencers het was?)
Saudi Arabie volgens mij.
Wow, heftig voor je zeg. Lijkt me echt schrikken.
Woon sinds deze week in BE ga t ook maar eens doen als al mn papieren in orde zijn⦠als dat hier āgewoonā kan.
En inderdaad: bedankt voor het delen.
Bedankt voor het delen @Foxy Heftig zeg. Ik zou het ook wel willen doen, ook al heb ik geen klachten maar ik hoor best veel in mijn omgeving van mensen onder de 30 die hpv hebben. Maarja voelt toch een beetje raar omdat het in NL dus vanaf 30 wordt gedaan en ik geen klachten heb.
Als je de flessen achter de ventilator zet werkt het wel.
Het is dan niet gelijk 15 graden koeler, maar hij blaast wel koele lucht hier
Wat is dit?! Die storyline, het acteerwerk: cringe x1000
.
Jezus dat is schrikken, hopelijk gaat het nu goed met je?
Mijn huisarts stond erop dat ik, toen ik als 13-jarige met de pil startte, jaarlijks naar de gynaecoloog zou gaan. Aanvankelijk was dat een borstonderzoek en een kort gesprek, vanaf ik seksueel actief was kwam daar een inwendig onderzoek en tweejaarlijks een uitstrijkje bij.
Ik ben heel blij dat ik zo jong al vertrouwd was met de gynaecoloog, en ik plan hetzelfde te doen met een hypothetische dochter later.
Mijn hematoloog/huisarts drong daar ook op aan en ben daar blij om. Nu gewoon elk jaar naar de gynaecoloog en zo is er ook opvolging. Voel me daar prettiger bij.
Oh help. Ik vind haar al vreselijk, maar dit is ook echt heel slecht
Jeetje wat grondig en lijkt me nuttig, zo normaal om naar de gynaecoloog te gaan daar. Iemand ervaring met vragen om een eerder uitstrijkje in NL? Is dat duur? Na het boek van Monique van Loon ben ik soms ook bezorgd (zonder klachten).
Ik ben wel ooit met klachten naar de huisarts gegaan, dacht toen zelf meer aan iets van een voedselallergie. Maar de pijn voelde ik wel op het punt waar ook je baarmoeder en eileiders zitten en daarom werd er bij mij een uitstrijkje gemaakt. Ik was toen denk ik 22. En zo zijn ze er bij mij achtergekomen dat ik het hpv virus droeg en verhoogde pap had. Ik heb toen een tijdje onder controle gestaan in het ziekenhuis (die pijnklachten hadden overigens niets met dit te maken). Inmiddels is het oke genoeg om niet meer naar het ziekenhuis te hoeven, maar ik ga nu wel jaarlijks naar de huisarts. Ik weet niet meer wat de kosten zijn, maar volgens mij viel het mee
Ja ik vind r ook heel leuk maar die zangcarriere zou ik laten varen want ze heeft een tenenkrommend slechte stem, in de studio valt t nog mee maar ze kan geen zin live zingen zonder valse en nasale noten.
Wat heftig, goed om te horen dat je nu gezond bent. Had je last van bepaalde symptomen? Ik ga nu ook echt nadenken of ik misschien iets heb gevoeld ofzo, haha!
Toen ik 2 jaar geleden 30 werd en dus belde voor een afspraak voor het bevolkingsonderzoek, werd mij verteld dat ik geen uitstrijkje hoefde omdat ik toentertijd ben ingeƫnt( ik was testpersoon) Ik mocht na enig aandringen toch komen en had inderdaad geen hpv. Maar ik vraag me af of de generatie die allemaal wel zijn ingeƫnt, dan geen uitrijkje hoeven? Vind het nogal extreem, het is zo belangrijk om te testen.
Ik vind het sowieso vreemd dat er in Nederland pas vanaf je 30e getest wordt. Volgens mij moet je ook echt hemel en aarde bewegen als je eerder wil testen als je geen klachten hebt. Wordt ook niet makkelijk gemaakt op deze manier.
Ik woon in een land waar dit soort onderzoeken ook standaard zijn. Hier heeft elke vrouw een eigen vrouwenarts, en daar ga je 1x per jaar heen vanaf je eerste menstruatie voor een uitstrijkje. Echt zo goed! Toen ik hier kwam wonen op mijn 25e en vertelde dat ik dit nog nooit had gedaan, hebben mijn vrouwelijke collegaās er letterlijk meteen een voor me gebeld haha
Wow shit bijna ā¬200! Ik betaal ā¬15 extra voor een uitstrijkje (bovenop het jaarlijks onderzoek van ā¬50)ā¦
15.54 lijk ik een airco te zien, dus nog een plusje! Wat een leuk huisje
Serieus? hahahaha ik ga stuk, wij legden ze telkens ervoor en raakten gedesillusioneerd. Blijkbaar deden we het dus fout?
Ik hoefde helemaal geen hemel en aarde te bewegen. Test al sinds ik seksueel actief ben om de zoveel jaar en dat gaat dan van mijn eigen risico af. De reden daarvoor is dat mijn moeder eraan is overleden, maar aangezien het geen erfelijke soort is staat dat er voor de dokter los van (emotioneel voor mij natuurlijk reden van testen). Maar zij (huisarts) vindt het ook heel gek dat er pas vanaf 30 wordt getest, en niet vanaf dat je seksueel actief bent. Gewoon aangeven bij de huisarts en dan zouden ze best met je mee moeten denken hoor!