Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Lotte(lovesbeauty) heeft dat met ‘en dergelijke’, can’t unhear :smile:

(Ik kwam er tijdens het interviewen voor mijn scriptie achter dat ik het zelf heb met ‘eigenlijk’, wel grappig dat je dat zelf totaal niet door kan hebben.)

1 like

Ik ben benieuwd naar dat boek van Laura Brijde. Niet naar de inhoud maar wat mensen ervan vinden. Ik vind haar namelijk soms in gewoon ‘praat-taal’ al wat matig laat staan dat daar een beetje goed leesbare zinnen / verhalen uitkomen. Ook op instagram lees ik echt vaak gewoon spelfouten, rare zinsbouw etc.
Daarentegen verbaast het mij wel hoe snel en goed zij Spaans heeft geleerd.
Iemand hier dat boek gekocht?

5 likes

Ik vind het best wel leuk om te volgen hoe het aquarium van Gio gaat worden

3 likes

Jesse is sowieso een leuke YouTuber.

17 likes

De vlogs van Don zijn soms een guilty pleasure (ik vind die Chahid ook best fascinerend maar vooral een overdreven type).
Maar dit gewoon, een ‘slip&slide’ in een vrachtwagen, te bizar maar ook wel grappig (vanaf 09:00). Achteraf gezien eigenlij ook super gevaarlijk want ze hadden met hun hoofd zo tegen die zijkant aan kunnen klappen.

4 likes

Ik heb voor en achter geprobeerd. Hielp niks :cry:

Ik volg geen youtubers omdat ik het eigenlijk allemaal narcistische persoonlijkheden vind (en anders loop je jezelf niet de hele dag te filmen en je persoonlijke verhaal uit te storten) maar ik vond Jenna Marbles wel echt leuk. Vind het jammer dat ze met YouTube stopt, maar denk wel dat het voor haar beter is.

Ik zag ooit een gesprek met Sam Vaknin die de giftigheid van social media en hij zei daarin ook dat het steeds meer een giftige plaats wordt, waar bepaalde mensen (Jeffree star) van opleven, maar de meer ‘normale’ en gevoelige mensen uiteindelijk van wegblijven. Denk dat dat wel gebeurt op het moment. Ik denk dat Jenna te aardig en onproblematisch is voor wat YouTube is geworden. Toch wel jammer, ik kon vaak lachen om haar filmpjes.

11 likes

Doordat ik de honeymoon vlogs van Mascha aan het terugkijken ben, heb ik maar een afspeellijst gemaakt met allemaal travelvlogs van m’n favoriete youtubers. Zo heb ik in m’n zomervakantie wat te kijken aangezien ik zelf niet op vakantie ga :v:t3:

7 likes

Die cover van Linda meiden zomer is zo vreemd. Jamie Li is toch een prachtige vrouw maar ze ziet eruit als een dubbelgeknakte frikandel op deze foto en Rijk zit erachter alsof hij net van de wc komt en toevallig een vlogcamera in z’n gezicht krijgt.
Zo’n slechte foto vind ik!!!

En dan de quote die ze ook gebruiken “Rijk zou mij nooit doen”, dat vind ik ook echt kut. Ze zal t in een bepaalde context gezegd hebben maar nu pakken ze dit eruit en nu lijkt het alsof het vrouwtje weer ondergeschikt is aan het mannetje.
Ugh…so many wrongs here.

95 likes

Heb laatst zijn podcast met Wilfred Genee geluisterd, ondanks zijn niet zo makkelijke jeugd blijf ik het echt een misselijk ventje vinden.

Precies, zo denk ik er ook over. Soms hoor je mensen zeggen: “Ja maar hij/zij had zo’n moeilijke jeugd dus give them a break”. Natuurlijk speelt je opvoeding een enorme rol in je ontwikkeling en bij hem zal dat ook ongetwijfeld het geval zijn, maar er zijn ook heel veel mensen die een slechte jeugd gebruiken om er beter van te worden, niet herhalen wat je is overkomen maar het omzetten in goede dingen.
Dennis is gewoon van zichzelf bitter en hij heeft geen intenties om het anders te doen, prima als hij dat wil maar dan is t niet raar als er zoveel kritiek komt.
Zag net een comment van iemand die zei dat alle youtubers narcisten zijn, maar dat is niet zo…alle youtubers zijn aandachtsgeil. Deze jongen is echt een narcist, hij vind zichzelf en zijn mening belangrijk en de rest is allemaal gejank.

1 like

Ook wel jammer van deze quote is dat Linda meiden op social media altijd progressief en feministisch uit de hoek wil komen, dan kiezen voor zo’n kop vind ik dat een beetje tegenspreken.

10 likes

Ahhh shit, dus toch niet effectief! Balen!

Ik zag op instagram van Damn Honey dat Linda of Linda Meiden een artikel hadden geplaatst over hoe je een perfecte bikini body kan krijgen door bijv. net makeup je dijen tw contouren. Dat was wel onfeministisch.

7 likes

Jammer dat ze dit zo op de cover zetten.
En die foto…Rijk lijkt er later wel bij geplakt

2 likes

Dat was de reguliere LINDA toch? Alsnog heeel slecht, maar zou het erger vinden als het in de meiden versie stond vanwege de jonge meiden.

Ik vind juist de kant die LINDA meiden opgaat echt heel goed.

Ja dat zou kunnen!

Ik snap echt niet dat je zo’n artikel kunt schrijven/plaatsen en dan niet voorzien dat hier ophef over zal ontstaan. Neem aan dat er ook eindredactie op zit dus meerdere mensen naar gekeken hebben?

Los van de totaal onfeministische boodschap is het toch ook gewoon super lachwekkend en onhandig? Hoe kun je in 30 graden naar het strand gaan met fucking make up op je lijf zonder dat dit een disaster wordt? I don’t get it.

9 likes

Omg heb het afgezet toen ze WEER over die bkr registratie begon

2 likes

Nou echt hè die valt zoveel in herhaling het lijkt RTL4 in de zomerperiode wel.

5 likes