Maar wat mooi of knap is, is toch subjectief? Als ik dit meisje zie dan vind ik haar niet super mooi, maar een gewoon meisje. Mij zou ze niet opvallen als ‘mooi,’ eerder een plain jane. En ook als anderen je als slank of knap zien, wil dat niet zeggen dat je positief bent over je eigen lichaam.
Ik vind dat body positivity voor elk lichaam zou moeten zijn, want hoe jij je voelt over je lichaam kan niemand voor jou bepalen. Veel van die ‘slanke’ meisjes voelen zichzelf ook vaak niet zo goed over zichzelf, want ook die worden beïnvloed door andermans mening en social media.
De mensen die de body positivity movement enkel gebruiken voor de clout, die mogen lekker diarree krijgen. Die vind ik ook vervelend. Maar hoe weet je of iemand het voor de clout doet of zich echt toch niet zo lekker in d’r lichaam voelt als jij denkt?
Super lang verhaal, maar ik vind het zo lastig dat vrouwen onderling elkaar gaan vertellen hoe ze zich moeten voelen. In het algemeen bedoel ik dat, niet per se dat jij dat doet.