Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Uiteraard is het een verdienmodel (heb een artikel over haar gelezen en volgens mij doet ze dit inderdaad heel bewust), maar ik vind dit verdienmodel veel prettiger om naar te kijken dan de gemiddelde influenza die zichzelf veeeeel te serieus neemt en alléén maar zwoel kijkt en half ontkleed rondloopt a la Kylie Jenner en Noor van QOJ… Ik merk dat ik om haar tenminste nog moet grinniken en dat is al zo lang niet gebeurd !
@Soy.peor : heb nog niet zover teruggescrolled maar doet zij de ‘lelijke’ foto’s onder het mom van bodypositivity ? Dat zou me wel tegenvallen want zo zijn die foto’s niet bedoeld natuurlijk
@Blush : ik bedoelde meer dat hij echt een modellenlook heeft dus als het artsending niks wordt kan ie altijd dat nog proberen :wink:

4 likes

Ik denk eerder dat het er om gaat om te laten zien dat achter het perfecte plaatje ook 50 mislukte foto’s zitten, dan dat het gaat om bodypositivity

8 likes

Maar wat mooi of knap is, is toch subjectief? Als ik dit meisje zie dan vind ik haar niet super mooi, maar een gewoon meisje. Mij zou ze niet opvallen als ‘mooi,’ eerder een plain jane. En ook als anderen je als slank of knap zien, wil dat niet zeggen dat je positief bent over je eigen lichaam.

Ik vind dat body positivity voor elk lichaam zou moeten zijn, want hoe jij je voelt over je lichaam kan niemand voor jou bepalen. Veel van die ‘slanke’ meisjes voelen zichzelf ook vaak niet zo goed over zichzelf, want ook die worden beïnvloed door andermans mening en social media.

De mensen die de body positivity movement enkel gebruiken voor de clout, die mogen lekker diarree krijgen. Die vind ik ook vervelend. Maar hoe weet je of iemand het voor de clout doet of zich echt toch niet zo lekker in d’r lichaam voelt als jij denkt?

Super lang verhaal, maar ik vind het zo lastig dat vrouwen onderling elkaar gaan vertellen hoe ze zich moeten voelen. In het algemeen bedoel ik dat, niet per se dat jij dat doet.

7 likes

Tuurlijk is het voor iedereen. Maar ik vind het irri als slanke meisjes fotos plaatsen van kijk als ik recht opsta ben ik mooi maar als ik zit heb ik rollen.
Ja dat heeft iedereen. Ik zelf ben dik en ik kan dat niet veranderen door een andere positie aan te nemen.
Ik ben helemaal voor onbewerkte fotos en lekker je flaws laten zien met welk lichaamd type dan ook. Maar die fotos in verschillende posities slaan gewoon de plank mis. En die meiden willen dan mee doen voor de clout en overschaduwen de mensen die dr echt staan voor bodypositivity.

40 likes

Aaah, ja. Ik snap wat je bedoeld en ben het er helemaal mee eens. Dat voorbeeld van niet dik zijn en dan doen alsof, vind ik inderdaad alles voor de clout gedrag. En daarmee verpesten ze eigenlijk de movement.

Maar het kan wel zijn dat ze eigenlijk zo onzeker zijn als de pest. Ik vind het soms dus ook lastig om te zeggen van jij bent ‘dun’ en dus mag je niet aan de movement meedoen. Want ja, vetrollen of niet misschien ben je toch ontevreden over je body. Ik bedoel Kylie Jenner is nooit dik geweest maar dat is nu een compleet ander mens. Die had wel wat body positivity kunnen gebruiken, maar omdat ze er op een bepaalde manier uitziet gaan mensen eraan voorbij.

Lastig punt denk ik, maar wel goed dat er call outs zijn voor de fake ones, om het maar even zo te zeggen.

1 like

Maar die foto laat wel goed zien dat je met angles er beter uit ziet. Dus ik snap wel dat ze deze foto’s delen om te laten zien dat het niet altijd perfectie is. Dat is uiteraard niet te vergelijken met iemand die echt overgewicht heeft en van geen enkele hoek zichzelf voordelig op de foto kan zetten. Maar dergelijke kiekjes helpen wel mee om het beeld van perfectie te vernietigen. Als in, poses doen veel voor een mens, haha!

14 likes

Hahahaha whut?

26 likes

Dan nog vind ik dat er betere manieren zijn dan dit. Deze fotos posten is toch een beetje kijk mij normaal ben ik mooi maar in een gekke positie niet.
Ik denk dan dat je beter gewoon altijd fotos kan posten met je flaws. Dan altijd perfecte fotos en dan een paar x een met een vreemde positie waar je je flaws extra ziet.

4 likes

Nou, ja… Ik zie dat deze zin niet zo goed overkomt. My bad! Maar met voordelig op de foto zetten bedoel ik op de foto staan op een manier waarop jij jezelf mooi vindt. Niet dat het niet mogelijk is om dat te doen als je overgewicht hebt.

Ehm ik weet niet of dit veel beter is wat je nu zegt?

29 likes

Bij dit specifieke voorbeeld moet ik wel zeggen dat zij het meer andersom zegt (ook in al haar andere insta posts, ik heb haar even gestalkt): ik heb veel cellulites en trilbillen, maar ik gebruik goed licht en een andere lichaamshouding op foto’s zodat je dat niet ziet. En niet: ik ben altijd perfect maar alleen als ik me in een hele rare kronkel vouw ben ik ‘lelijk’

Maar snap wel heel goed wat die tekst eronder ook bedoelt die jij deelde. Het is ook wel echt krom hoe dunne witte vrouwen dan ook maar zo moeten laten zien dat ze ook echt wel flaws hebben hoor!!

9 likes

Kun je aangeven waarom niet? Want wat voordelig op de foto staan is, betekent toch iets anders voor iedereen? Soms zeggen vriendinnen dat ik mooi op de foto staan en dan vind ik dat zelf niet. Ik kan bijvoorbeeld ook niet bepalen wat voor jou voordelig op de foto staan is, want jij hebt een heel ander beeld van jezelf dan ik.

Ofwel, ik zeg nu even heel duidelijk dat je met elk gewicht mooi/voordelig op de foto kan staan. En dat hoe ik het eerder beschreef niet was wat ik bedoelde, daarom corrigeer ik mijzelf ook.

Op mij kwam het over dat je met je tweede bericht zei dat dikkere mensen zichzelf niet mooi kunnen vinden/ mooi op de foto vinden staan.

2 likes

Dat is dan echt hoe het bij jou overkomt, want dat is niet wat ik letterlijk schreef. Dat dikkere mensen zichzelf niet mooi kunnen vinden zijn niet mijn woorden. Dat vind ik ook niet en dat denk ik ook niet. Ik ben momenteel zelf dik en ik zou ook niet voor een ander willen bepalen wat hij/zij zou moeten voelen op welk gewicht dan ook.

Edit: Om een onnodige discussie over enkel dit punt te voorkomen hou ik het hierbij. Het is zo denk ik echt wel duidelijk wat ik bedoel. Back to body positivity clout chasers!

1 like

Ik was ook niet van plan om er verder over door te gaan want ik begreep bij je derde bericht al dat dat niet was wat je bedoelde.

1 like

Ik vind Rianne juist tof door die vergelijkingsfotos

Ze maakt zich niet lelijk IMO, ze laat zien dat het perfecte plaatje nep is, veel werk kost en dat daar 1000 slechte foto’s achter schuilgaan. Ongeacht of het haar verdienmodel is of niet voel ik me daardoor wel beter.

Misschien ben ik gewoon naïef maar met een feed van alleen perfecte plaatjes van perfecte mensen vind ik mijn ‘normale’ foto’s lelijk terwijl ik die normaal prima vind. Haar foto’s relativeren dat.

24 likes

Ik vind het fijn voor jou dat het je goed doet! Ik zelf heb daar wat andere gevoelens bij.

2 likes

Maar hoezo is ze “taking up space in communities she shouldn’t be”.

Ze laat insta vs realiteit zien, aka hoeken en filters. Ze zegt toch niks over curvy zijn ofzo/body positivity.

Denk dat dit voor veel mensen juist heel goed is. Er zijn superveel mensen die geen overgewicht hebben en eruit zien als haar onbewerkte foto’s en zich constant meten aan haar eerste foto. Ze twist zich helemaal niet in een rare hoek om cellulitis te krijgen, ze laat juist zien dat ze heel hard moet poseren om er zo uit te zien op foto 1.

Waarom moet ze een statement maken tegenover “fat bodies”? Ze maakt toch gewoon een statement tegenover zoveel mensen die er net als zij uitzien op foto 2.

Vind het zo jammer dat er dan een hele movement bij gesleept wordt die ze zelf niet eens benoemt. Ze doet het goed voor de mensen die ze hiermee raakt.

74 likes

Misschien is zij het verkeerde voorbeeld maar ben het wel eens met wat die influencer erover zegt. Als je op de # bodypositivity zoekt vind je de meest doorsnee lichamen die al gewoon worden geaccepteerd. De bodypositivity movement komt vanuit volle donkere vrouwen die niet serieus worden genomen in de maatschappij. Witte skinny girls hebben het over genomen om hun flaws te normaliseren met dit soort fotos. Het is helemaal prima maar waarom moet het zo obvious op een account waar je verder gewoon bewerkte fotos post enzo. Post dan altijd gewone onbewerkte fotos zonder er zo bij te zetten wat er eigenlijk verkeerd aan is.
Met zulke fotos vind ik ook dat je zegt " Kijk ik heb ook LELIJKE kanten" terwijl je die dingen juist wilt normaliseren ipv lelijk noemen.

Ik ben helemaal voor elk lichaam normaliseren en alles. Maar dit soort accounts van ‘perfecte’ vrouwen ( zo als de maatschappij ze ziet) die ook een beetje lelijk durven te zijn vind ik gewoon nep. En voor de likes.

4 likes

Waarschijnlijk ben ik gewoon ook te makkelijk te beïnvloeden :’)
Maar inderdaad ik zie het niet als body positivity maar meer als foto positivity ofzo :stuck_out_tongue:

1 like