Soms vind ik het moeilijk om te bepalen wat wel kan en niet. Als iemand steviger is en wil afvallen, dan wordt er in het algemeen gereageerd met: ieder lichaam is mooi en body positivity.
En als iemand ‘slank en mooi’ is, mag diegene niet aan body positivity doen. Zo komt het af en toe op mij over. Herkenbaar bij jullie?
Dit is een hele andere discussie.
Kent iemand eigenlijk beautyguru’s die ver van het huidige schoonheidsideaal af staan? Lijkt me leuk om te volgen! Niet witte meisjes met 2 puistjes ofzo maar mensen met een heel bijzondere stijl of een gezicht dat buiten de norm valt, etc!
ik weet niet of je dit bedoelt maar ik vind nyma tang heel leuk om te volgen
ze is absoluut heel mooi maar kan met haar donkere huidskleur niet altijd makkelijk producten vinden die daarvoor werken (vaak ondanks dat ze zelf beweren inclusief te zijn) en daar gaan veel van haar video’s over
Als iemand slank is maar een arm mist of een huidziekte heeft dan zou je volgens sommige mensen op het internet niet aan body positivity mogen doen, terwijl die mensen misschien net zo veel moeite hebben om hun lichaam in die staat te accepteren. Ik vind het soms een ‘mijn cavia is doder vorm’ aannemen.
Om nog even terug te komen op Anna Nooshin en de 1.5m: zie dit filmpje.
Haar reactie is zo alleszeggend: daar wil mevrouw het niet over hebben en ze weigert antwoord te geven op een normale vraag. Hoe kan het dat dit is/was toegestaan, terwijl je overal 1.5m afstand moet houden.
Belachelijk. Wat een verheven reactie. Bah!
Hahaha Wow wat een heerlijk filmpje. Ook hoe ze zich herpakt na die eerste onderbreking over de 1,5 meter, en lekker mooi weer speelt. Totdat hij er toch weer over begint. Als een soort klein kind dat gered wil worden meteen naar haar woordvoerder kijken ipv dat ze zelf gewoon met een excuus of antwoord komt.
Het heeft dan misschien geen effect op het krijgen van een baan oid, maar de reacties die je krijgt als je mager bent zijn ook niet mals.
En van wat ik geleerd heb, is dat je met lichaam het nauwelijks tot nooit gaat winnen. Ben je maat 34 dan ben je te dun, ben je maat 48 dan ben je te dik.
Die post wat een screenshot is van iemand anders story. Is idd een slecht voorbeeld. Maar de tekst die eronder staat vind ik wel relevant voor alle picture perfect insta models die nu ineens onder kin fotos maken en hun buik uit zetten onder het mom van jaa iedereen mag er zijn bla bla. Helemaal prima ben ik het ook mee eens maar post dan altijd normale fotos. En niet alleen een paar x om relevant over te komen
Zoals een vivian of rianne.
Wat een baas van een interviewer en wat gaat anna hier slecht om met kritiek. Wel typisch weer, allemaal mooi weer spelen voor de camera maar wee je gebeente als iemand een kritische vraag stelt
Als vrouw doe je het sowieso niet goed. Grote borsten? Dan ben je ordinair. Kleine borsten? Dan ben je onvrouwelijk. Te dik? Dat is walgelijk. Te dun? Botten zijn voor honden. Te groot? Je mag geen hakken aan want dan ben je een reuzin. Te klein? Dan ben je net een kind. Te donker? Voldoe je niet aan het schoonheidsideaal. Te wit? Dan moet je onder de zonnebank.
Het is letterlijk nooit goed
Zoooooo idd. Wat een vreselijke arrogante trut ook.
Hahaha gestrand… girlll
misschien moeten ze naar eindhoven airport? zie koffertjes haha
Dit dus!
Dus ik kan me niet echt druk maken over “geaccepteerde” soorten lichamen die ook bodypositivity willen overbrengen
In dat geval lijkt een taxi me de snelste optie. Prijs p.p. zal ook meevallen met zo’n gezelschap.
Girl, we hebben het over Bonnie.
vind het wel spannend dit hoor, blijf maar verversen