Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Hmm ja maar ik denk eigenlijk dat gewoon de kwaliteit van Sanne’s content (of eigenlijk het gebrek eraan, sorry niet aardig) doorslaggevend is i.p.v. dit soort zaken

19 likes

Zolang een Mascha ook nog de een na de andere spon binnenharkt met haar content betwijfel ik of merken die content nou echt zo doorslaggevend vinden, haha

11 likes

Mascha heeft natuurlijk veel volgers, dat is interessant voor het merk, dat ontbreekt bij Sanne natuurlijk ook, dus dat helpt ook niet erg.

3 likes

Natuurlijk speelt dat ook een rol! Al kan ik me niet herinneren dat ze aan het begin veel slechtere content maakte dan bijvoorbeeld Vera of Teske. Later groeiden die door en was het natuurlijk een ander niveau. En vooral een ander aantal volgers.
Maar ik denk dat haar grote mond en de manier waarop ze zich presenteert ook echt niet helpt.

1 like

Sanne maakte in het begin precies dezelfde content als Vera en Teske. Gewoon beauty hauls enzo in een slaap kamer.
Ik vond haar toen echt heel leuk. Maar ik denk dat het bij Sanne mis is gegaan toen ze na de dood van haar broer zo mega negatief werd. Als je dan iets commente kreeg je een sneer terug. Ik denk dat ze daarmee heel wat mensen en waarschijnlijk ook merken heeft weg gejaagd.

2 likes

Jaa klopt. Maar daarvoor maakte Sanne zelf ook videos op dr kamer.

Ja ook weer waar. Maar in het begin had ze nog wel redelijk wat samenwerkingen, net zoals Teske en Vera. Die zijn alleen wel verder gegroeid.

Maar ik denk dat negativiteit en meer uitgesproken zijn ook een grote rol spelen

2 likes

Ik kan mij herinneren dat Kai en Jessie een Q&A video hadden opgenomen. Toen werd besproken dat een van hun een spon voorstel hebben gehad die zo lucratief was dat ze een goed deel van hun hypotheek zouden af kunnen lossen. Uiteindelijk zijn ze niet met die partij niet in zee gegaan omdat het bedrijf niet ethisch verantwoord bezig was en het daarom ook niet verantwoord vonden om dit bedrijf te promoten. Ik durf te wedden dat het gaat om de campagne van Shell.

2 likes

Ooooooooh ja. Die werkte ook bij Inglot (en Yankeecandle?) toch?
Er zijn zoveel bloggers van toen die nu uit beeld zijn ik zou het echt leuk vinden om te zien hoe het nu met ze gaat!

2 likes

Ja of Pinkypolish, ik vond haar video’s ook altijd heel leuk!

8 likes

Tbh, wie gaat er nou naar zo’n ontiegelijk oppervlakkig ‘museum’ als je voor een paar euro ook gewoon naar de Efteling kan gaan? 't is zegmaarrrrr een creatieve ‘hub’ nee wijffie, gewoon een selfieplek.

10 likes

Ik moest wel een paar keer lachen om dit artikel: https://www.parool.nl/ps/in-museum-the-upside-down-is-instagram-geen-bijzaak-maar-hoofdzaak~be450d81/

Filosoof en schrijver Maarten Doorman snapt de lol van die selfies wel, maar vindt jongvolwassenen die poseren in een ballenbad of zwembadinstallatie ook een beetje kinderachtig. “Het past in onze ervaringseconomie, maar het laat ook infantilisering van de samenleving zien.

The Upside Down museum zegt meer te zijn dan enkel een Instamuseum. Zo is de bedoeling om ‘sociale betrokkenheid’ te ‘activeren’ en een ‘diepere boodschap’ over te brengen. Er wordt onder andere aandacht gevraagd voor ‘vergeten kinderen’ waarmee stichting Het Vergeten Kind wordt gesteund. The right to play is voor iedereen, menen de initiatiefnemers en daarom stellen ze de Experience ook open voor deze doelgroep in samenwerking met de stichting. Ook heeft Anna een spiegeldoolhof ontworpen. In deze kamer staat ze stil bij de druk die social media teweeg kan brengen en het effect van online pesten op de generatie van nu.

2 likes

Nou hè, wat aardig van ze!

2 likes

Het eerste Instagrammuseum opende in 2016 in New York. Het was direct een hit. Veel grote steden volgden, in Amsterdam zitten er inmiddels drie – dat van Nooshin, Wondr en Youseum.

Drie zelfs? Nu hoef je gelukkig ook niet authentiek te zijn op Instagram, dus komt dat even mooi uit.

FF de consumentenbond uithangen:

Youseum: aan deur 22 euro en online 19,95 - 30 installaties 8,5k op insta
Wondr: 24,50 15 ruimtes volgers op insta 70,2k
Noosheum: 24,95 15 kamers en 25 decors en kunsinstallaties 12,6k op insta
Museumjaarkaart natuurlijk nergens geldig want dit is geen museum maar een EXpErIeNcE

Tips van de redactie voor een Covid-19 veilig dagje museum

Ballenbad via Wehkamp 13,94

Ikea lachspiegels (prijs onbekend bij de redactie):

61 likes

Als je met een mooie jurk naar het rijks museum gaat. Ben je goedkoper uit, heb je uniekere kiekjes , en heb je cultuur gesnoven.

7 likes

Of gewoon naar de lokale kinderboerderij en met babygeitjes op de foto. :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Queen of Jetlags kreeg wel veel commentaar daarop. :stuck_out_tongue:

8 likes

Al die influencers die nu allemaal gaan kringlopen. Vind er echt niks aan om naar te kijken. Vind het goed dat ze op deze manier een steentje bij proberen te dragen, maar het lijkt allemaal op elkaar vind ik… en zelf heb ik dan weer niks met kringlopen :see_no_evil:

Ik vond vroeger die amerikaanse thrift videos helemaal te gek. Vooral van the fashion citizen ( ik ga ze straks gelijk even opzoeken) maar dat was een tweeling met ieder een uitgesproken stijl. En zij kochten voor heel weinig geld te gekke outfits.
Maar die Nederlandse kringloop videos. Het is allemaal wijde spijkerbroeken en overhemden. En messing spiegels en rookgas vazen…

3 likes

Ja heb ook echt het idee dat youtubers het enkel doen om er een slaatje uit te slaan (wat natuurlijk vaak het geval is). Net als dat een paar jaar terug shoplogs van de primark helemaal een ding waren.

3 likes