Ah ik ben geblocked. Volgens mij heb ik op you gereageerd @Daytona dat ik het met jou eens ben. En dat die foto alleen draaide om haar en dat ze met het verwijderen van kritiek juist laat zien dat ze gewoon een leuke selfie wou posten voor de likes.
zo, even aangepast
Vanaf nu gaat elke domme influencer in mn insta stories. Met kritiek erbij zodat mensen het gewoon 24 uur kunnen lezen zonder het verwijderd word. Klaar met deze nonsens. Zeker als het over zon heftig onderwerp gaat.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. In eerste instantie, zonder hier te hebben gelezen, dacht ik: you go gurl. Heb geen een andere fasjunnn instagrammer influencer dit nog zien doen. Ze posts al heeel veel hierover op haar platform wat ik al heel goed vind en staat daar ook daadwerkelijk vandaag.
Maar ik snap jullie punt wel. Dat ze misschien op die foto staat te poseren ja. Maar ik denk dan ook; elk beetje helpt mee, zij heeft ook weer duizenden followers die hopelijk de boodschap ook enigszins meekrijgen.
Ik zag net ook een foto van een vrouw met een Nike mondkapje, is dat dan hetzelfde? Of zeg je dit vanwege de achtergrond van Chanel?
Het is minder geposeerd en minder kijk mij eens goed zijn. Alsnog niet helemaal oke omdat de foto om haar draait en niet om het doel.
Het spijt me, maar dit snap ik toch echt niet. Deze foto is in mijn ogen net zo geposeerd.
Heh?
Omg stel je voor dat ze toevallig even de Bijenkorf uit kwam ofzo en maar ff een fotootje wilde for the gram nu ze er toch was.
OkƩ nu ga ik wel heel erg van het slechtste uit, misschien te onaardig van mezelf.
Edit: ik denk natuurlijk niet echt dat dit is gebeurd, ze zal daar natuurlijk al geweest zijn. maar dan hoef je toch geen bord te lenen om geposeerde een foto van jezelf te maken voor je instagram. maak dan gewoon een foto van de omgeving, de boodschap komt dan ook over en dat is waar het om gaat, niet de fotoshoot voor insta
Jaa snap wat je bedoelt. Maar ik bedoelde meer met poseren dat Noor net doet alsof ze daar heel hard Black live matters staat te schreeuwen en helemaal mee loopt en doet. Terwijl het wss meer ging van " Mag ik jouw bord lenen" en dan na 10 fotos āNee maak er nog eens een paarā en dan helemaal bewerken wss. Terwijl die suus gewoon even een foto maakt en post. Ook niet goed hoor maar toch net iets anders.
Deze foto heeft ze uit haar stories verwijderd. Dat zegt ook wel genoeg.
Ik wil hier absoluut niks goedpraten, die poseerfoto, maar Noor is sinds dag 1 al ontzettend veel aan t delen hierover.
Ik geloof niet dat ze daar alleen vandaag stond voor 1 foto. Ze is al sinds dag 1 bezig met dit onderwerp.
Zie ik iets verkeerd?
Ze doet niks fout met protesteren. En ook niet als ze bijv een foto van de menigte maakt. Maar deze foto draait heel erg om haar. Van kijk mij eens goed zijn. En als mensen haar daar op een nette manier op aanspreken dan verwijderd ze dat of komt ze met de āJa ma ik sta hier wel en jij nietā. Dat maakt het voor mij fout omdat ze dus alleen maar reacties wilt als " Preach goed bezig !!". En deze discussie gaat niet om wie er harder strijd en wie er goed bezig is. Deze discussie is er om dichter tot elkaar te komen. En het geeft niet als je een fout maakt maar sta open voor kritiek. Zeker van de mensen waarover de discussie nu gaat.
Ik zou het ook al anders vinden als ze er een hele caption bij had gezet met uitleg enzo. Dat had de foto wel om haar gedraait maar dan was het een soort van lokkertje geweest voor de caption die veel mensen aan zou spreken. Maar het was ook even een 1 zin titel .
Noor heeft ook een story verwijderd waarin ze haar eigen foto deelde en dan iets erboven geschreven wat neerkwam op ālaat even een reactie achterā. Die vond ik ook zo misplaatst. Blijkbaar was ik daarin niet alleen.
Dit vind ik bijv beter. Zij post meerdere fotos van de opkomst en pas op t einde staat een foto van haar en haar vriend. Maar die foto draait niet om hun zovan kijk ons goed zijn.
Ik heb nu best wel veel redenen gelezen waarom de foto ongepast zou zijn en talloze ideeĆ«n op welke manieren dit anders had gekund. Het begint me langzaamaan te duizelen omdat bij mij het idee wordt gewekt dat het anders zou zijn geweest als ze het ānet andersā had aangepakt: net iets minder geposeerd, net even dat Chanel mondkapje afdoen of überhaupt thuislaten, net de caption iets aanpassen zodat het niet alleen een call-to-action is maar ze ook uitlegt waarom zij daar is, etc. Ik sta erachter dat je geen schouderklopje hebt verdiend als je iets deelt over racisme of verschijnt op de Dam, maar ze deelt het wel met haar 730k(!) volgers. Mensen die idolaat zijn van haar, zullen zich door deze foto waarop Noor zelf zichtbaar is toch meer aangesproken voelen dan een foto van een mensenmassa op de Dam. Het is krom dat het zo moet, al dat is ook hoe influencen werkt. Voor mensen die zich hier dag in, dag uit mee bezighouden zal dit inderdaad als een ālegeā foto voelen; voor haar volgers zal het van waarde zijn. Ik zit er echt over in dubio en ga er nog verder over nadenken, maar wilde dit wel alvast kwijt.
Nu vind ik wel dat er hier een heleboel aannames worden gedaan over dat wel/niet hebben van een eigen bord, alleen meedoen voor de foto of toevallig ertegenaan lopen nav winkelen in de bijenkorf
Zoals @Enthusiasm zegt, post ze hier al langer actief over en heeft ze eerder opgeroepen mee te doen.
Het is misschien niet superhandig om zoān foto te posten, maar dat is wel ook gewoonhaar ding/werk. Net als zoān mondkapje: Ik wist dit van coco chanel ook niet bijv, het kan haar toch ook om het merk gaan en al lang voor de protesten gekocht zijn. Moet ze dan speciaal hiervoor een nieuw kapje kopen?
Witte mensen hebben juist ook hun aandeel in racisme; negeren ze het is het white privalige (en terecht), spreken ze zich er actief tegen uit, zoals Noor doet, is het alsnog niet goed genoeg.
Haar post is zeker niet perfect, maar ze bereikt hier enorm veel (jonge en misschien onwetende) mensen mee en het gaat uiteindelijk toch ook om de greater cause?
Edit: haha basically wat @Twijfelaar zegt. Het duizelt mij ook wel een beetje
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als het onderwerp me niks zou doen. Ik die foto had gezien en dacht āOhja wat goedā dan had ik het geliked and thats it. Het had me verder vrij weinig gedaan een goede caption had me aan het denken gezet en dan had ik waarschijnlijk verder onderzoek gedaan. Veel mensen scrollen maar door insta heen en liken van alles maar als je ze later vraagt wat vond je van die foto dan komen ze niet verder dan āleukā
Nee, het is absoluut niet genoeg, maar het is een begin en het is beter dan niets doen.
Mensen bekritiseren (om zoiets basaals als een foto of een mondkapje) op wat ze wƩl al doen is sowieso niet de manier om men te motiveren verder te gaan.