Nou zo te zien heeft ze mijn reactie ook verwijderd… was er al bang voor.
Maar dat verwijder ik dan ook wel weer…
Fijne dag allemaal
Ze heeft der ‘excuses’ nu wel vastgepind en daaronder reageert iemand met dat Bonnie het eerlijk en oprecht oppakt… juist. Oh en natuurlijk een comment; je kan tegenwoordig ook niks meer zeggen.
Ik heb onder haar ‘excuses’ ook een reactie geplaatst. Ben benieuwd hoelang die blijft staan
Ik zie overigens ook maar 2 kritische reacties, waarvan een van mezelf is. Triest dit
Edit: oh wacht, heb er nog een paar gevonden!
Oké maar eerlijk, ik snap wel wat ze bedoelde en ik vind het eigenlijk ook geen kwetsend stereotype dat ze aanhaalt. Natuurlijk is het fout dat zij als hetero vrouw zoiets zegt, maar mijn lesbische zusje en lesbische vriendinnen hoor ik het echt vaak hebben over gay/lesbische outfits, niet zozeer door de link geaardheid - kledingstijl, maar wel een bepaalde gay subcultuur - kledingstijl. Ik vind het raar dat ze reacties weghaalt en haar antwoord is gewoonweg stom, maar ik kan me niet voorstellen dat haar onhandige en onnodige uitspraak iemand kwetst.
Ik denk echt dat het heel anders is als lesbische vrouwen onderling dat soort grappen en opmerkingen maken, dan wanneer dat gebeurt door een basic hetero meisje die tot een groep behoort die onder de ‘norm’ valt en daarom nooit moeilijkheden ondervindt door haar geaardheid. (wow excuses voor deze enorm lange zin)
Natuurlijk was het niet Bonnie haar bedoeling om te kwetsen en zijn de intenties goed, maar het gaat niet om de intentie maar om wat je uiteindelijk communiceert en welke boodschap je ermee overbrengt.
Ja, daar ben ik het natuurlijk mee eens! Het was zeker niet aan haar om zoiets te zeggen, maar ik vind het niet zo erg/kwetsend/stereotyperend overkomen. Ze zegt dat ze zich een “coole lesbo” voelt (echt fucking cringy en stom, maar imho geen kwetsend stereotype over geaardheid, maar meer over een stijltje/subcultuur), niet “een lesbo” (wat in mijn ogen een kwetsend stereotype over geaardheid zou zijn).
Ik ben zelf overigens niet gay dus ook niet aan mij om hier een mening over te hebben, ik vond de comment waarin het vergeleken wordt met die juf die een Surinaams stereotype nadeed alleen best ver gaan. Niet zozeer omdat ik Bonnie wil verdedigen, maar omdat we naar mijn mening wel een verschil moeten maken in de ernst van dit soort dingen.
Wat vervelend dat je dit zo erg vindt. Ik laat gewoon kritische reacties staan? Ik heb alleen vanochtend een handjevol comments weggehaald waar discussies onder plaatsvonden van mensen die het vastgepinde bericht nog niet gezien hadden, waardoor het nogal langs elkaar heen liep. Om te voorkomen dat ik de hele zondag al die berichten terug moet vinden en me er steeds in moet mengen (YouTube sorteert niet comments bovenaan waar nieuwe reacties onder staan), heb ik nu iets vastgepind. Dat leek me wat overzichtelijker en als mensen dan iets kwijt willen krijg ik hun reactie sowieso te zien en kan ik er ook op reageren. Ik heb toch toegegeven dat het een rare opmerking was en daar m’n excuus voor aangeboden?
Het is toch niet aan jou of het kwetsend is of niet. Als is het van heel de wereld maar 1 iemand die zich gekwetst voelt dan is het alsnog een kwetsende opmerking.
Ja, dat is letterlijk wat ik zeg! Maar (zoals ik ook in mijn comment hierboven heb toegevoegd): ik vind het erg ver gaan om Bonnies domme reactie te vergelijken met het gedrag van die witte juf die een Surinaams typetje neerzette voor de klas. In mijn ogen is het belangrijk om een onderscheid te maken in de ernst van deze dingen, ook al zijn ze beiden natuurlijk fout.
Ik ben fan van Joey in de vlog van Vita
Het gedrag werd toch niet perse vergeleken maar de manier van ‘excuses’ maken.
Ze lult zich er wel creatief uit.
Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is. Volgens mij handelen/reageren die YouTubers sowieso veel te snel. Bedank mensen voor de feedback en neem er even de tijd voor om er fatsoenlijk op terug te komen.
ook wel “ik zie nog steeds m’n eigen fout niet in dus doe maar alsof het jullie probleem is”
Ik denk omdat ze gewend zijn dat ze de hemel in worden geprezen en nooit feedback krijgen van een baas/collega etc. Ze voelen zich altijd gelijk persoonlijk aangevallen.
Ja, maar alsnog vond ik het de vergelijking niet waard. Het neemt overigens totaal niet weg dat Bonnies opmerking fout was en haar manier van excuses bieden misschien nog erger.
Ik sta er altijd door versteld dat bloggers/vloggers zo in paniek lijken te raken door kritische reacties, ook wanneer ze netjes bewoord en terecht zijn. Ik stel ze me ook altijd paniekerig voor de pc voor terwijl ze de reacties weghalen, vervolgens gehaast (half huilend) een “excuus” tikken, die vastpinnen, de pin weer weghalen, op mensen reageren etc. Ik snap niet waarom ze niet even de tijd nemen om kritiek te laten bezinken, of waarom ze na jaren nog niet lijken te weten hoe ermee om te gaan.
Dankjewel voor de feedback. Jullie hebben helemaal gelijk. Het was niet oké om te zeggen en het zal niet meer gebeuren.
Het kan zo simpel zijn. Zet ‘m in een notitie op je telefoon, Bon. Until next time! Oh nee, dat is Serena…