Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Ik wil niet generaliseren, maar het valt me best wel vaak op dat mensen met een pabo-achtergrond (Bonnie, Charlotte en een aantal mensen die ik prive ken (ok blijft N=5 haha)) van best wel veel maatschappelijk belangrijke themas niet goed op de hoogte zijn. Nu kan het altijd dat je een fout maakt (ben zelf ook zeker schuldig), maar soms lijken ze er helemaal geen gevoeligheid voor te hebben en zijn ze ook niet bereid om over een thema te leren.

Beetje naief misschien, maar ik had van juffen en meesters gewoon verwacht dat ze wat meer maatschappelijk betrokken zouden zijn en het belangrijk zouden vinden zelf onderwezen te worden over thema’s.

18 likes

Ja ligt denk ik ook aan de doelgroep. Die is bij Bonnie volgens mij ook niet zo oud.
Allemaal reacties over dat Bonnie het overduidelijk niet zo bedoeld en dat mensen niet zo snel op hun tenen getrapt zijn of vast zelf geen eigenwaarde hebben (ja serieus, zo’n opmerking stond er ook tussen)
Geef gewoon toe dat stereotypering niet okĂ© is, in wat voor vorm dan ook. Snap die volgers dan ook echt niet. Echt een beetje kinderlijk ook, gelijk in de aanval als er iets over je ‘idool’ gezegd wordt

3 likes

Iemand vraagt ook aan Bonnie comments verwijderd en ze zegt ‘nee’, maar ze geeft in dezelfde zin toe dat ze wĂ©l reacties verwijderd. Ze wilde dat de reacties/discussie niet overal in de comments werd gevoerd.

4 likes

Haha maar die hele Marlieke is toch ook 1 oppervlakkige vertoning op YouTube? Ze wil zo graag rauwe en echte video’s maken en zogezegd durft ze vragen stellen die niemand stelt? Echt nog niks van gemerkt.
Zij promootte ook die website van onze vriendin Annic zonder die zelf bezocht te hebben. Hoe dan?

1 like

Mijn comment heeft ze gewoon verwijderd want die staat er nog niet en die had gister iets van 30 likes gekregen. Hoe zou dat moeten kunnen als die gefilterd was :woman_shrugging:t2:

12 likes

“Sorry jongens Sjaakie liep op het toetsenbord”

13 likes

Vind het vooral ‘catering to the haters’. Ik zou nog smeriger gaan eten dan ik al daarvoor deed.

1 like

En bovendien was het vooral Nick die uiteindelijk zei: Ja dit is echt n beetje lesbisch, maar daar hoor ik bijna niemand over.

Al verzin je 300 smoesjes. Als 1 iemand zegt ik voel me gekwetst door je opmerking is dat al genoeg om je exuses aan te bieden.

2 likes

Heb ff ingezoomed hahah en ik denk van wel ja. Cool

Jup.

Maarja als dat karakter hetero was geweest en ze vond dat ze er hetzelfde uitzag als zij had ze waarschijnlijk niet gezegd ‘Ik voel me net Anne+, echt zo’n coole hetero’. Ik vind dit geen nuance aanbrengen. Die seksuele voorkeur is gewoon totaal irrelevant.

20 likes

Ik ben echt dol op Vera, ik hoop dat ze haar (jongere) volgers echt kan inspireren :sparkles:

7 likes

Als ze had gezegd dat ze er uitzag als Anne in Anne+ was het oke geweest. Maar dat coole lesbo plus de opmerking van Nick en later nog zeggen dat het een slonzige outfit is maakt het niet oke.

2 likes

Ik vind haar ook leuk, een beetje edgy met haar piercings en donkere lipstick e.d. maar wel chic ofzo (?) Ik zat voor wat piercinginspiratie even door haar insta te scrollen en voor mijn gevoel zit ik eindelijk eens niet door een reclamefolder te bladeren :+1: Ze heeft ook een lekker ander gezicht (best vierkant, brede neus etc., dus niet zo’n ‘standaard-mooi’ gezicht zeg maar) en is not afraid to show imperfecties. Ben wel benieuwd waarom je geblokt bent @HvO had het idee dat ze wel redelijk is maar als ze stiekem Kim Jong Camilla is zou ik dat wel jammer vinden

4 likes

Hmm ja weet niet ik ben zelf niet zo’n fan van die term. Ik ben geen voorstander ervan dat bepaalde dingen (kleding gedrag etc.) aan mannen of vrouwen word toegeschreven. Ik kan niet helemaal goed uitleggen wat ik bedoel hm

1 like

Maar als je tomboy zegt bedoel je toch precies hetzelfde als wat Bonnie zei? Een vrouw met een mannelijke ‘vibe’.
Als het woord rood verboden is en ik zeg ‘scarlet’ en iedereen vind het dan wel OK, waar gaat dan de hele discussie over?

1 like

De definitie van tomboy is dit volgens wikipedia; Een tomboy is een [meisje]of [vrouw] die zich gedraagt volgens de [geslachtsrol] die aan [mannen] wordt toegeschreven. Kenmerkend voor zulk gedrag is het dragen van [jongenskleding] en interesse in (stereotype) mannelijke zaken zoals lichamelijke activiteiten, [exacte wetenschappen] en [sport]

Dat is toch niet hetzelfde als ‘een coole lesbo’.

Maar ben van beide opmerkingen geen fan haha.

2 likes

is het niet tijd dat we over een andere steen gaan struikelen? Ze heeft sorry gezegd en zal het niet meer doen.

ZĂł heftig verkeerd was het nou ook weer niet allemaal.

41 likes

Maar het is volgens mij nou juist die gedachte achter de woorden die het problematisch maakt.

4 likes