De look is ook helemaal niet mannelijk of wat dan ook. De look is “Deze outfit droeg elk Amerikaans kind zowel jongens als meisjes in alle films die we in de jaren 90 begin 2000 keken”
Kortom: deze hele Bonniegate is weer heerlijk uit proportie getrokken zodat FF weer een paar dagen iets had om kritiek op te leveren.
Alwin heeft ook een nieuwe video, let’s go:
Oh dit is echt zoooooo flauw, gedver wat naar.
Moet jij zeggen…
Helemaal los van deze inhoudelijke discussie ben ik het hier niet mee eens. Zo erg is het nou ook weer niet om es gekwetst te worden.
Verklaar u nader
Nou, als iemand op het internet iets roept en 1 iemand is daardoor gekwetst: ik wil niet zeggen ‘boeien’, maar ik vind dat niet dramatisch en ook niet per se reden voor excuses. Heb het ook vaak als mensen iets beledigend vinden, ja jeetje dan ben je beledigd, haha dat is toch niet zo erg? Maar goed, misschien is het ook wel persoonlijk dat ik me bijna niet kan voorstellen hoe je je beledigd of gekwetst zou voelen door iets wat een random youtuber zegt. (Ik ga nu slapen trouwens, mocht er geen reactie meer komen. Welterusten )
Bladieblabla gekwetstheid
Ik vind gekwetstheid altijd een beetje een zwak argument om iets niet te doen. Als je al te veel waarde hecht aan gekwetstheid krijg je ook al snel van die ‘‘Sorry als jij je gekwetst voelt’’-excuses en het kan een discussie soms echt lamleggen omdat inhoudelijke argumenten dan naar de achtergrond verdwijnen.
In het geval van Bonnie gaat het gewoon om een opmerking waarmee ze een niet-kloppend stereotiep beeld bevestigt. Of er nou tientallen mensen door gekwetst zijn, één iemand of misschien helemaal niemand, de opmerking was gewoon fout.
( Doet me ook weer aan de racismediscussie denken trouwens. Volgens mij is de discussie over zwarte piet juist ook hierdoor zo ontspoord. Want als we gekwetstheid heel serieus nemen en een belangrijke plek in de discussie geven komt er ook ruimte voor mensen om te zeggen: ‘‘Oh maar ik ken dus ook poc die zich niet gekwetst voelen, dus het kan gewoon’’ of nog veel erger ‘‘Ik voel me als witte Nederlander gekwetst als jij mijn traditie racistisch noemt’’. Het probleem zit hem er niet in dat een ander zich gekwetst voelt, het probleem zit hem erin dat het een racistische karikatuur is. )
Heel mooi verwoord dankje! Gekwetst is idd niet het goede woord.
Je bedoelt: Dit is zoooo waar, wat naar.
Got news for you, maar gezien jij hier gewoon meepost “ben” jij zelf ook het FF. Vind het zo triest om als het je inhoudelijk niet bevalt ineens een stap naar achter te doen en te zeggen: jezus wat een kutwijven zijn jullie?! Je generaliseert plus je bent zelf het FF.
Ik mis de gele bank in Willemijns huis, vind de nieuwe bank helemaal niets en zo groot. Haar woonkamer lijkt opeens veel kleiner. Vind het ook typisch dat ze haar hele huis laat restylen door dat bedrijf (als reclame voor het bedrijf) maar dat ze beetje bij beetje hun spullen vervangt omdat ze het toch niet mooi vindt en alleen de bank en tafeltje houdt.
Ik snap de kleur van de bank vooral niet. Ik denk dat het met een lichtere kleur veel beter bij haar stijl had gepast.
Vond het vooral opvallend dat ze aangaf het kleed te vervangen omdat ze die te donker vond en van lichte meubels e.d. houdt.
Ze antwoord in de comments ook dat het zetten zeer deed, dus officieel bevestigd
Daar zijn ze hoor… indoorspeeltuin is voor iedereen dicht maar zij mogen wel even eten, en als de kids toch gaan spelen wordt er een oogje dicht geknepen. Het heeft keihard geregend maar er liggen wel kussens op de loungeset buiten en ineens krijgen ze allerlei lekkernijen afgeleverd oke ik ben zuur
Zo jammer dat youtube bij kindervideo’s de reacties uitzet want kan me niet voorstellen dat hier geen commentaar op zou komen
Mijn juf in groep 8 hield vol dat onmiddellijk met 1 L geschreven moest worden (dus onmiddelijk). Ben toen de volgende dag terug naar school gekomen met een kopie uit de Van Dale hahah echt een betweterig kutkind
Haha, dit had ik kunnen zijn