Het andere YouTubers/bloggerstopic #2

Ik kwam die Daniël gisteren tegen op de fiets :grimacing: Ik vind het hele familievloggen ook echt niet oké. Helemaal niet in de mate waarin ze de kinderen de hoofdrol laten spelen. Ik geloof best dat de kinderen het nu zelf ook allemaal geweldig vinden, maar hoe oud zijn ze?! Ze staan op die leeftijd echt nog niet in voor de ‘keuzes’ die ze maken… Prima als je als volwassenen besluit je hele leven op het internet te gooien, maar ik vind dat je die keuze niet voor je kinderen mag maken voordat ze zelf bewust zijn van wat het inhoudt.

5 likes

los van de vraag of dit verantwoord is voor de kinderen, vind ik deze familie vlog echt niet te doen! kijk nog liever onvrijwillig 10u naar logan paul en die vind ik al bizar kut.

en dan vraag ik me altijd af, wie kijkt hiernaar?? en dan blijken het allemaal jonge kinderen te zijn…ik snap er echt niets van, hebben die kids niets beters te doen…

3 likes

Mensen maken altijd de vergelijking met kindsterren maar ik vind het zo niet te vergelijken/eigenlijk erger dan kindsterren.
Als je kind acteert in een film dan kan je best merken of een kind dat leuk vindt, hij of zij speelt een rol en van veel ‘kindacteurs’ is weinig op het internet te vinden. (Zeker in Nederland.)

Een kind filmen in zijn of haar dagelijkse leven vind ik echt iets heel anders.
Daarom vind ik dit kanaal bijvoorbeeld wel meer ok:

Het is maar een klein deel van de dag van dat kind en ze staan er ook om bekend dat bepaalde kinderen bijv. maanden niet meer mee doen omdat ze gewoon geen zin meer hebben en dat is ok.

16 likes

nou idd! en omdat vloggen nog relatief nieuw is moet nog maar blijken wat voor effect het op de lange termijn gaat hebben op hele kleine kinderen die hun leven lang al gefilmd worden door hun ouders. zal mij benieuwen.

2 likes

Ze lijkt wel niet helemaal goed hier.

2 likes

Al dat pedagogisch verantwoorde geleuter van Rachel :roll_eyes: helemaal leuk hoor dat je ook je kind wilt horen enzo, maar sommige dingen moeten toch gewoon gedaan worden en moet je toch ook willen niet overleggen? Mij lijkt het maar vermoeiend en ook niet handig :woman_shrugging:

5 likes

Die is goed gek hoor. Je gaat toch niet overleggen met een peuter?

3 likes

Zoals? Ik zeg niet dat ik peuters niet serieus neem, maar ik zou ze niet als volwaardig/gelijkwaardige gesprekspartners zien, wat ‘overleggen met’ wel impliceert. Tuurlijk mogen ze kiezen of ze een rode of een groene broek aan willen, maar ik zie het toch over het algemeen meer dat de ouders het meeste bepalen. Het zijn nog maar kinderen en ik vind dat die een groot gedeelte van de tijd gewoon te luisteren hebben naar wat de ouders/volwassenen willen of vinden. Daarnaast denk ik, maar dat is een zijpad, dat het veel kan zijn voor een jong kind om over van alles te mogen bepalen en dat het prettig is als een ouder gewoon zegt hoe het gaat gebeuren. Dat geeft denk ik houvast en gevoel van veiligheid. Veel te kiezen hebben kan stressvol zijn.

25 likes

Ah Ja, dan zijn we het denk ik met elkaar eens!

1 like

Volgens mij is Peter weer/nog samen met die vriendin uit Costa Rica. Zij post een foto van hun samen.

Volgens mij is dat gewoon in Amsterdam, staat ook bij de locatie hahaha! Vond ze wel altijd super leuk samen, dus hoop dat het weer aan is.

1 like

Ja zag ik later ook hahaha. Komt door het zand haha

So true, ik doelde ook op idd het wel een niet verschonen van een kakluier :wink:

Waar ik het absoluut met je eens bent dat het zelf kiezen in bepaalde gevallen verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid kan stimuleren en het enorm belangrijk is aan te voelen wat je kind voelt, wil en denkt, slaan sommige ouders hierin helemaal door.
Ook in een volwassen leven moet je soms gewoon dingen doen die niet zo leuk zijn of die je eigenlijk niet wilt doen, maar toch gewoon moet doen omdat het moet. En ook dat moet je leren.

2 likes

This is brand new information!

2 likes

Kinderen in de peuterleeftijd schijnen het echt nog niet aan te kunnen om keuzes te maken. Zelfs niet dingen als: wil je wicky of yogi.

*zegt mijn pedagogische vriendin ik heb geen id.

10 likes

Er komt een aflevering van Tim’s Tent met Jamie Li over oa die rel om haar boek.

3 likes

Yep, ik was ook echt in shock door zoVEEL cadeaus. Als hij ouder is, denkt hij echt dat dit normaal is.

Smeerkaas, of leverpastei als hartig beleg. Zoet beleg, chocopasta. Vrije keuze in pindakaas. En idd ik vond het schattig om te zien wat voor duidelijke voorkeur ze hadden. De eerste boterham moest wel met of smeerkaas of leverpastei. Daarna kwam de vrije keuze tussen al die keuzes. Is al weer lang geleden en heb alleen wel eens op een blauwe maandag meegedraaid op een kdv.

Ik lees net bij Shirley van mommyhood een artikel over verplicht fruit op school. Reageert Rachel dit:

Wij doen niet aan suikers dus ook niet aan fruit? Huhhh :exploding_head:

29 likes

Maar in die pakjes die ze gebruikt zitten toch ook suikers? En in gehakt zit vaak glucosesiroop?

9 likes