Ze heeft er wel een 1-jarige opleiding / cursus oid voor gevolgd in Manchester toen ze daar woonde, en in vorige collecties waren alle quotes in ieder geval gedrukt in haar handschrift (heb de video van deze collectie nog niet gezien dus daarover durf ik niets te zeggen).
Ah oke! Zoiets had ik wel vaag meegekregen idd. Maar vind wel haar illustraties/producten van hoog niveau voor iemand die een 1 jarige opleiding heeft gevold. Weet toevallig welk bureau de producten produceert en heb wel zo’n vaag vermoeden dat zij meer doen dan dat wij weten (niet dat dat heel erg is). Het fascineert mij wel hahaha, echt een droombaan om zo’n collectie’s te ontwerpen.
Volgens mij creëren zij hun eigen taboes. Maar voor mensen die zo anti taboe zijn, zijn ze zelf ook enorm veroordelende mensen. Ik snap het hele punt sowieso niet, een kind kan wel tegen een stootje. In zoveel landen reizen kinderen op hun 6e al alleen naar school en die overleven dat ook prima en hier vragen we ons af of je kind een paar uur per week onderbrengen bij een team van mensen die daar specifiek voor zijn opgeleid, in een leeromgeving, mogelijk schadelijk is voor onze kleine sneeuwvlok.
We hebben echt tijd te veel en te weinig echte dingen om ons druk over te maken als dit überhaupt een discussie is.
Ja ik vind het ook echt mooie illustraties! Neem aan dat ze inderdaad niet alles zelf doet, maar alsnog echt cool dat het haar ‘eigen’ collectie is en ze er invloed op heeft. Wat gaaf, doe je zelf ook iets met illustraties/design?
Kijk hier hebben we wat aan! En ik geloof dat ook wel direct. Oprechter dan #partner #spon
Ik denk dat het taboe vooral ligt op hun verwende levensstijl.
Disclaimer: ik kijk hun vlogs niet maar van wat ik hier oppik lijken ze me nog niet aan een 16-uren week te komen. Om dan nog te klagen en te zuchten dat je me-time nodig hebt… Tja.
Sukkel hier! ♀
Ik maak steeds een printscreen foto!
Eens, hoewel een vriendin van mij bij verschillende kinderdagverblijven in de buurt werkt als een soort vliegende keep en sommige verhalen die je soms hoort… omg. Maar goed dat ligt eerder aan die plekken zelf en hoe er met de regels wordt omgegaan niet aan het feit op zich.
Me-time voor moeders taboe? Wat een kletskoek man. Het is juist iets waar tot in den treure op wordt gehamerd, is mijn ervaring althans.
Zij werkt samen met een bedrijf in Tilburg. Heb daar toevallig stage gelopen (wel jaren geleden). Maar ik was er laatst nog en Diana gaat daar ook regelmatig langs, zie je in de vlogs ook wel eens.
Hahaha, zo toevallig! Ik had daar ook gesolliciteerd (maar niet aangenomen). Wel super tof dat je daar stage hebt gelopen!
Ja was bij het zusterbedrijf waarmee ze in een pand zitten. Heb de hele verhuizing nog meegemaakt naar Tilburg toe. Heb nog steeds contact met ze. Geweldig bedrijf. Wel jammer dat je niet was aangenomen!
Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn, maar ik haal eruit dat ze op school al hebben leren lezen en schrijven? Het is niet alsof ze 4-jarige kleuters zelf wil leren lezen o.i.d. Ik veronderstel wel dat haar vriend ook gewoon akkoord mee is. Oefenen is niet slecht.
De knutselboekjes zijn ook leuk trouwens. Toch tof dat ze creatief met die kinderen bezig gaat.
Ja, lastig over te brengen. Zal het verwijderen.
Maar wat is “iemand als Lisanne” dan?
Verwijder jij nou elke keer je reacties? Want zie net ook iets over oefenboekjes ofzo maar zie alleen de reacties erop en niet de oorspronkelijke post.
Ja, op de post waarin ik dat meld reageer je toch ook.
Dat begrijp ik. Ik heb het over een andere post waar nog meer mensen op reageren. Die over oefenboekjes.
Maar misschien was die discussie niet nav jouw post en zie ik het verkeerd.
Ah okee thanks voor de uitleg.
Dan ben ik dus niet blind haha (leest wel vervelend, elke x terugscrollen).
Het verschil is vooral dat ik het idee heb dat moeders me-time in de avond plannen als de kinderen op bed liggen of straks als de kinderen naar school toe zijn.
Maar om je kind nou eens extra dag naar de opvang te doen zodat je iedere week 8 uur me-time hebt op een vaste dag, dat vind ik best heftig. Het is niet dat je je kinderen er nou echt mee belast, maar eerlijk is eerlijk: lekker thuis spelen en knutselen en dingen doen met je eigen moeder is naar mijn idee toch wat leuker.
Plus waarom kunnen ze niet de zondag als me-time dag houden? Dan hebben de vaders weekend (wss niet altijd op zondag maar kan elke willekeurige dag van de week zijn) en dan kunnen de vaders toch de zorg op zich nemen voor de hele dag? Dat scheelt weer 8 uur opvangkosten in de week lijkt mij. Ze doen allebei net alsof ze alleenstaand zijn en geen “backup” hebben voor als ze tijd willen zonder kinderen.
Maargoed, ik heb besloten om helemaal thuis te blijven sinds de geboorte van m’n baby (ja echt hé, omg daar gaat m’n carrière en blablabla hahahha) dus ik plan mijn me-time altijd in als m’n man thuis is zodat hij de zorg kan doen en ik even andere dingen kan doen.
En sorry als ik bitter over kom, eigenlijk ben ik het helemaal niet haha want ze moeten zelf weten wat ze doen, zolang ze ook maar rekening houden met de kinderen. En als de kinderen straks naar school toe gaan dan denk ik dst ze de kinderen ineens flink gaan missen, want dan zijn ze 5 dagen weg.