Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Ik heb het over de algemene discussie die regelmatig de kop op steekt. Ik kan je bericht zelf lezen hoor, maar toch bedankt.

2 likes

Nee maar als het er al is zet je de discussie toch logischerwijs daar voort.

3 likes

Ik kwam onderstaande vandaag tegen en dacht meteen: zou dit Bonnie zijn geweest? :joy:

(Ze is namelijk ook altijd zo overenthousiast, terwijl het gewoon normale patat/friet is.)

Samenvatting

11 likes

Ik vind zelf lezen erg fijn. Maar ik ga zeker naar haar kijken. Bedankt voor de tip!

Mensen zeggen altijd: ‘bloggen is dood’ maar ik heb echt het idee dat de grote bloggers het zelf dood hebben gemaakt door er met de pet naar te gooien en hun eerlijke reviews te vervangen door spon. Volgens mij is er gewoon nog veel vraag naar.

56 likes

Ik zeg toch niet maken? Maar als het er al is…

2 likes

Ja, ik vind het fijn. Ben best bereid om iets te betalen voor make-up maar dan moet het wel zijn wat ik verwacht. Maar zie door de sponbomen het bos niet meer. En ik heb ook niet de tijd de Debbie heeft voor al haar routines. Het moet best snel en goed.

1 like

Vroeger vond ik de artikelen op blogs over nieuwe producten (met name de essence en catrice lijn) altijd heeeerlijk! Vooral als het over limited editions ging. Zodra ze dan in de winkel waren ging ik ook altijd kijken. Mis dat ook!

8 likes

Jaa! Juist als ik zo’n gemene troela* aan de telefoon heb, ga ik daarna ook expres boos denken over hem/haar, gewoon met mijn ogen rollen zelf, om in mijn hoofd quitte te staan. Merkt hij/zij natuurlijk niet, maar toch hoop ik dat hij/zij ook een beeeeetje bang is voor de oordelende klant, zoals dat hij/zij mij een rotgevoel gaf. Telefonisch voodoo :’)

*hoow troela is heel vrouwelijk he? troel/troela? Bij dezen wil ik graag het woord troela voor beide seksen geldend maken.

3 likes

Lezers zijn ook enorm veeleisend geworden. Als je niet elke dag upload ben je geen goeie blogger terwijl je, wanneer je goeie content wil leveren naast een fulltime job, gewoon veel tijd nodig hebt om een post te maken. En de “vraag ernaar” is zeker niet duidelijk in bezoekersaantallen, dat hoor ik bij veel bloggers.

Zelf denk ik er ook al een aantal weken over na om ermee te kappen.

3 likes

Maar komt dat ook niet omdat bloggers zelf van die schema’s maken dat ze iedere dag (!) uploaden. Dat was een paar jaar geleden toch ook niet zo?
Als de content goed is zijn mensen toch tevreden of denk ik nu te simplistisch? Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in het privé leven van welke blogger dan ook. Ik wil gewoon weten welke nieuwe producten er zijn en of er iets voor mij bij zit. Of zeg ik nu iets raars?
Welke blog heb jij dan VickyViolence?
( Excuses als dat al bekend is of als je dat niet wil zeggen.)

3 likes

Mijn mond valt open! Ik heb onder een steen geleefd! Heb jij ook een blog Lula?

1 like

Da’s inderdaad heel simplistisch gesteld haha! Mijn vindbaarheid op google is drastisch gezakt nadat ik al mijn afbeeldingen opnieuw heb moeten uploaden na een crash. Omdat het over ongeveer 150 à 200 afbeeldingen gaat heb ik ze geen titel en alt-titel gegeven en heb ik mijn bezoekersaantallen zien krimpen tot zo’n 20%.
Da’s redelijk makkelijk opgelost (maar ook tijdrovend) maar dan denk ik aan die bezoekersaantallen die sinds de ondergang van het EGF ook al drastisch geslonken waren. En aan al die keren dat ik het deksel op de neus kreeg van PR-mensen. (Lees: iemand van Philips had me gemaild om me iets op te sturen, dus ik mijn adres geven en 2 weken later is er nog steeds niks. Dus ik mail met de vraag of er misschien iets is misgelopen en nee hoor, ze nemen zelfs de moeite niet om te antwoorden. En dat soort shit is gewoon schering en inslag.)

Caudalie had ik ook een kutervaring mee maar dat was via een influencer platform.

Mijn blog is www.prettysharp.be maar 't is ook al ettelijke weken geleden dat ik wat gepost heb.

5 likes

Je hebt echt een hele leuke blog. Jammer als je ermee zou willen stoppen. Maar na je twee ervaringen gelezen te hebben kan ik me daar iets bij voorstellen. Triest dat er zo met mensen wordt omgegaan. Ik begrijp nu ook de frustratie als je ziet dat andere bloggers " het zo in de schoot geworpen" krijgen.

2 likes

Tja als liefhebber van cosmetica heb ik gewoon NIKS aan een “influencer” die over alle toegestuurde producten niks meer zegt dan “omg I love it”. Zeker als 't gaat om bijvoorbeeld Instagrammers met aangekochte volgers of mensen die in 4000 pods actief zijn en zo hun likes en reacties krijgen. Dit is zo’n voorbeeld waarvan ik denk, jezus, serieus?: https://www.instagram.com/beautyspotnaomii/

10 likes

Oh, uit Deeeeeeinze! :wink:

1 like

Als ik haar video’s en looks zie denk ik omg spaarlamp, steek wat tijd in je insta!!! :sweat:

1 like

Haha maar zo simpel is het dus niet!!! Die chick is minstens de helft van haar dag bezig met het commenten op andere pod-members hun foto’s.

Anderzijds stop ik dan wel weer heel veel tijd in foto’s maken en schrijven, en da’s dus blijkbaar helemaal niet nodig :thinking:

Om nog maar eens te bevestigen: het mascha-verdienmodel (minimum effort maximum profit) werkt wel degelijk.

2 likes

Maar zij kan toch geen geld verdienen met dit soort foto’s :sweat:

1 like

Ja I know, het is echt veel werk om kwaliteit te leveren. Ik heb periode’s dat ik veel post en het goed gaat en dan ineens denk ik fuck it ik hoef helemaal geen 10.000 volgers daaaaaag.

2 likes