Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Da’s inderdaad heel simplistisch gesteld haha! Mijn vindbaarheid op google is drastisch gezakt nadat ik al mijn afbeeldingen opnieuw heb moeten uploaden na een crash. Omdat het over ongeveer 150 à 200 afbeeldingen gaat heb ik ze geen titel en alt-titel gegeven en heb ik mijn bezoekersaantallen zien krimpen tot zo’n 20%.
Da’s redelijk makkelijk opgelost (maar ook tijdrovend) maar dan denk ik aan die bezoekersaantallen die sinds de ondergang van het EGF ook al drastisch geslonken waren. En aan al die keren dat ik het deksel op de neus kreeg van PR-mensen. (Lees: iemand van Philips had me gemaild om me iets op te sturen, dus ik mijn adres geven en 2 weken later is er nog steeds niks. Dus ik mail met de vraag of er misschien iets is misgelopen en nee hoor, ze nemen zelfs de moeite niet om te antwoorden. En dat soort shit is gewoon schering en inslag.)

Caudalie had ik ook een kutervaring mee maar dat was via een influencer platform.

Mijn blog is www.prettysharp.be maar 't is ook al ettelijke weken geleden dat ik wat gepost heb.

5 likes

Je hebt echt een hele leuke blog. Jammer als je ermee zou willen stoppen. Maar na je twee ervaringen gelezen te hebben kan ik me daar iets bij voorstellen. Triest dat er zo met mensen wordt omgegaan. Ik begrijp nu ook de frustratie als je ziet dat andere bloggers " het zo in de schoot geworpen" krijgen.

2 likes

Tja als liefhebber van cosmetica heb ik gewoon NIKS aan een “influencer” die over alle toegestuurde producten niks meer zegt dan “omg I love it”. Zeker als 't gaat om bijvoorbeeld Instagrammers met aangekochte volgers of mensen die in 4000 pods actief zijn en zo hun likes en reacties krijgen. Dit is zo’n voorbeeld waarvan ik denk, jezus, serieus?: https://www.instagram.com/beautyspotnaomii/

10 likes

Oh, uit Deeeeeeinze! :wink:

1 like

Als ik haar video’s en looks zie denk ik omg spaarlamp, steek wat tijd in je insta!!! :sweat:

1 like

Haha maar zo simpel is het dus niet!!! Die chick is minstens de helft van haar dag bezig met het commenten op andere pod-members hun foto’s.

Anderzijds stop ik dan wel weer heel veel tijd in foto’s maken en schrijven, en da’s dus blijkbaar helemaal niet nodig :thinking:

Om nog maar eens te bevestigen: het mascha-verdienmodel (minimum effort maximum profit) werkt wel degelijk.

2 likes

Maar zij kan toch geen geld verdienen met dit soort foto’s :sweat:

1 like

Ja I know, het is echt veel werk om kwaliteit te leveren. Ik heb periode’s dat ik veel post en het goed gaat en dan ineens denk ik fuck it ik hoef helemaal geen 10.000 volgers daaaaaag.

2 likes

Nee ok geen cash, dat nog net niet. Maar wel veel spullen, en dat is voor “influencers” als zij wel het doel. Ik ken nog genoeg voorbeelden van chicks die eigenlijk niks hebben met beauty maar gewoon alles aanvaarden omdat het gratis is. Het aanprijzen, en het dan weggeven omdat ze het eigenlijk toch maar niks vinden.

Laat ons zeggen dat ik klaar ben om die wereld helemaal achter me te laten haha.

6 likes

OMG, jij hebt dus ook een blog!

Nee niet meer haha. Soms denk ik wel eens dat ik er best leuk mee zou kunnen verdienen als ik nooit was gestopt, maarja dat is achteraf makkelijk praten. :joy:

2 likes

Ik word eigenlijk heel treurig van deze post. Ik ben nog echt van de generatie, en ook zo opgevoed, dat je moet werken voor je geld.
Bedelen om producten kan ik echt niet, en dingen willen hebben omdat het gratis is vind ik niet normaal.
Maar zo werkt het dus ook bij " kleine" bloggers/ vloggers.
Laten we massaal de kleine integere bloggers gaan promoten!

1 like

Maar zou jij dan mee kunnen in de ratrace? Of is dat de reden dat je bent gestopt?

Wat leuk! Wil je delen welke, of vraag ik nu iets doms?

Hm nee op een gegeven moment was de lol er een beetje af ofzo. Merkte dat ik veel reacties kreeg puur en alleen om mensen naar hun blog te trekken en had zelf geen zin om daar aan mee te doen. Had destijds wel zoiets van dat ik het wel cool zou vinden als mijn blog (positief he) genoemd zou worden op egf en ik zo zou groeien, maar helaas. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik ben ook helemaal onthutst!

1 like

Nee maar ze komt wel bij je thuis en doet je make up als je gaat trouwen

Ik ook niet. Volgens mij ben ik de saaiste sok van het westelijk halfrond!

1 like

Oh dat wil ik wel hoor

1 like

Maar jij bent toch niet saai! Je gaat potverdorie naar NZ om te wonen.
Ik verhuis naar België! :woman_facepalming:

1 like