Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Ja, klopt helemaal. Ik zag alleen dat berichtje zo en dat staat vreemd naast andere instas die worden gedeeld van Anna of weetikwie haha

Alright, in ieder geval bedankt voor de uitleg. Als het je dermate stoort wil ik het gerust weghalen ook.

Ik kijk nu de vlog van Anna in Bali, wat ziet ze er moe uit, geen enthousiasme of een echte lach.
Even een pauze van een half jaar waar ze niets doet zal haar denk ik goed doen

een familielid verliezen, je relatie van 11(?) jaar die uit gaat, al die reizen incl jetlags, je hele hebben en houden online en er maar goed uit te moeten zien
 dat is niet niets.

10 likes

Ze doet niet passief agressief? En dat het honderdduizend andere keren ook gebeurt maakt deze keer niet goed.

2 likes

Waarom is het per se positief om mooi genoemd te worden.

46 likes

Het is tegenwoordig echt heel moeilijk geworden om nog iets goed te doen.

83 likes

Ik heb eerlijk gezegd ook even getwijfeld of ik het zou liken, maar vond het wel een vrolijke noot tussen best een aantal kritische berichten. Dat is bij mij een voortdurende innerlijke strijd denk ik :stuck_out_tongue:

Dat vond mijn moeder ook altijd onzin.

Zei ze: “Jij kan er ook niks aan doen dat je toevallig intelligent bent geboren. Dat maakt je niets meer dan een ander.”

Haar lijfspreuk is: “Een goed mens is een mooi mens.”

:joy:

19 likes

Ik snap je punt, maar wilde eigenlijk net zeggen wat @Tsundoku hoerboven post. Aan intelligentie wordt neg zo goed een oordeel geveld, alleen is uiterlijk in een opslag te zien en dus makkelijker te beoordelen/over te oordelen.

Wij kennen die Rana alleen uit bonnies vlog, dus kunnen volgens mij minder of zoveel zeggen over intelligentie/humor/vriendelijkheid/etc en makkelijker over uiterlijk.

Nogmaals, ik snap je punt maar kunnen we nu echt geen compliment meer geven zonder daarmee in de problemen te komen? #whathitsthefence

6 likes

Maar ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen schoonheid (uiterlijk) en alle andere dingen die je nu noemt.

Met al die andere ‘kwaliteiten’ die je nu noemt kun je iets doen (ten goede of ten kwade) voor jezelf, de mensen om je heen en eigenlijk de hele wereld om je heen.
Maar je uiterlijk, tja, het zit letterlijk alleen maar aan de buitenkant. Het heeft helemaal niks te maken met wat voor mens je bent of jouw omgang met anderen. Het enige positieve wat je er mee zou kunnen is er voor zorgen dat andere mensen plezierige visuele prikkels binnenkrijgen ofzo? Dat is toch heel oppervlakkig?

Maar zonder dat mensen nog maar iets weten van al je kwaliteiten, van wat voor mens je bent, vormen ze al een oordeel over je op basis van je uiterlijk. Het is het eerste wat men van je ziet.
Daar komt nog eens bij dat we in een maatschappij leven waarin de focus op knap zijn heel erg groot is en ook heel duidelijk tentoongespreid wordt.

Ik zou willen dat ik zelf kon denken ‘het is maar een lichaam, het zegt niks over mij als persoon’, maar dat kan ik niet. Ik weet dat het niet oke is, maar mijn uiterlijk (ik ben echt niet knap) beïnvloedt mijn gevoel van eigenwaarde ontzettend. En ik weet dat ik daarin zeker niet de enige ben.

Ik word er zelf in ieder geval altijd heel blij van als ik weer ergens op het forum een berichtje zie van @quantum waarin ze de grote focus op knap zijn actief tegengaat :blush:

14 likes

Maar die reflex om iemand te peilen (wil het woord beoordelen bewust niet gebruiken) zit in onze biologie. Puur op overlevingsinstinct is het van belang om snel in te kunnen schatten hoe iemand is en daar speelt uiterlijk een rol in. Dat je daarna moet beseffen dat er inderdaad meer aan een persoon is dan een lief gezicht of een angry bitchface is uiteraard vanzelfsprekend. Maar we moeten echt niet altijd zo enorm streng zijn voor zo onschuldige dingen.

2 likes

Ik kan me herinneren dat we deze discussie een tijdje geleden ook hebben gehad, is daar toen niet een apart topic over aangemaakt? Of was dat in het feminisme topic besproken?
Zelf vind ik het ook fijn om af en toe eens een compliment te krijgen over mijn uiterlijk als ik er werk in heb gestoken, of niet eens. Gewoon een: Wat zie je er goed/leuk uit. Dus doe ik dat ook wel eens bij anderen, daar zit toch geen kwaad in?
Complimenten als in: Wat ben jij altijd lief of wat heb je een goed hart, worden veel minder snel gegeven dus zijn daarin wel bijzonderder, maar ook wat maar awkward om zomaar over iemand te zeggen denk ik.
Maar ik begrijp wel dat het oppervlakkig is om enkel op iemands uiterlijk af te gaan in je complimenten, maar denk dat dat er nou eenmaal zo inzit in de maatschappij.

8 likes

Ik voorspel nu dat de mensen die pas morgen het topic openen gaan denken dat er iets superjuicy gebeurd is, en dan zien ze dit.

23 likes

Ik heb de app gelijk gedownload! Vind dit soort spon echt heel goed!

1 like

Vanavond ook al.

6 likes

Het valt me op dat Bonnie vaak interessante samenwerkingen of spondeals heeft waar haar volgers iets aan hebben! Ik volg haar nog geen twee maanden, maar ze had een samenwerking met de bib, eentje met het muziekgebouw (geloof ik) en nu de straatintimidatie-app
 heel goed! Ik heb samenwerkingen bij influencers altijd ok gevonden omdat ik besef dat daar hun inkomen van afhangt, maar door Bonnie begin ik wel een stuk kritischer te worden.

7 likes

Je mag tegenwoordig echt niks meer zeggen he? Ik heb echt met open mond bovenstaande discussie gelezen.

21 likes

Net als hij iedere andere discussie waar mensen geirriteerd zuchten dat ze niks meer mogen zeggen geldt dat het absoluut geen kwaad kan voor mensen om na te denken over wat ze zeggen en wat de bijbehorende implicaties van hun woorden zijn ongeacht of dat dan wel of niet slecht bedoeld is.

43 likes

Dat valt ook wel weer mee, er wordt gewoon een discussie gevoerd. Lijkt me gewoon moeten kunnen op een forum.

4 likes

Ik heb geen likes uitgedeeld en wilde me niet mengen in de discussie, maar ik denk dat de meeste oplettende leden wel weten dat @quantum vaker haar mening over het belang van uiterlijk (en hoe dat schadelijk/onnodig is) gedeeld heeft, zowel wanneer er negatief als positief over werd gepraat. Ik vind de reacties op haar antwoord dan ook erg overdreven. Ze heeft nooit gezegd dat @Fibonacci’s comment niet ok was en al helemaal niet dat je niet positief mag zijn over influencers(?), maar simpelweg haar mening gedeeld over hoe het jammer is als er een reactie wordt geplaatst die enkel gaat over iemands looks. Ze heeft niemand aangevallen, maar gewoon een punt gemaakt, waarmee ik dacht dat de meeste mensen het wel eens zouden zijn (
ik in elk geval wel!).

20 likes