Maar ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen schoonheid (uiterlijk) en alle andere dingen die je nu noemt.
Met al die andere âkwaliteitenâ die je nu noemt kun je iets doen (ten goede of ten kwade) voor jezelf, de mensen om je heen en eigenlijk de hele wereld om je heen.
Maar je uiterlijk, tja, het zit letterlijk alleen maar aan de buitenkant. Het heeft helemaal niks te maken met wat voor mens je bent of jouw omgang met anderen. Het enige positieve wat je er mee zou kunnen is er voor zorgen dat andere mensen plezierige visuele prikkels binnenkrijgen ofzo? Dat is toch heel oppervlakkig?
Maar zonder dat mensen nog maar iets weten van al je kwaliteiten, van wat voor mens je bent, vormen ze al een oordeel over je op basis van je uiterlijk. Het is het eerste wat men van je ziet.
Daar komt nog eens bij dat we in een maatschappij leven waarin de focus op knap zijn heel erg groot is en ook heel duidelijk tentoongespreid wordt.
Ik zou willen dat ik zelf kon denken âhet is maar een lichaam, het zegt niks over mij als persoonâ, maar dat kan ik niet. Ik weet dat het niet oke is, maar mijn uiterlijk (ik ben echt niet knap) beĂŻnvloedt mijn gevoel van eigenwaarde ontzettend. En ik weet dat ik daarin zeker niet de enige ben.
Ik word er zelf in ieder geval altijd heel blij van als ik weer ergens op het forum een berichtje zie van @quantum waarin ze de grote focus op knap zijn actief tegengaat