Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Vermoedde dit al wel, maar bij die man stond het niet en sinds ik weet van Tien van Wil en andersom, kan ik het dus niet meer goed lezen.

Dacht eerst ook dat Tien en Wil een stel waren, maar dat weet ik dus inmiddels ook beter.

7 likes

Wauw, is dat serieus? Wat is het goede antwoord? Bij de ene buurvrouw zou ik op de dag zelf nog op de stoep staan, en de ander kan een kaartje krijgen, en een blik in de kinderwagen als we elkaar tegenkomen?

13 likes

Haha, als het allemaal dit soort vragen zijn zou ik ook zakken denk ik

2 likes

Ja die! Ondingen. Ze zien er niet eens lekker uit, volgens mij zijn het gewoon fabrieksdingen met spul erop gegooid. Als je een losse stroopwafel koopt moet het zo’n warme zijn van de PC Stroopstraat op de Albert Cuyp.

ik vind dit echt om te janken. wat vreselijk slecht. alles.

Haha misschien moeten we een cultural-appropriation-voedsel-top-tien maken. Ik nomineer poke bowls, de net-niet-verse sushi van AH en alles van Knorr Wereldgerechten. O en de thee van Rituals.

7 likes

21 likes

kom niet aan mijn knorr wereldgerechten, das inmiddels ook Nederlands erfgoed!

14 likes

Oké oké dan vervangen we die door Conimex en hun ‘in Azië mengen ze alle kruiden heel precies en wauw kijk hoeveel kleuren en geuren – MAAR wij gooien het lekker makkelijk in één pakje en het smaakt heus hetzelfde’-reclames.

14 likes

maar moeten we onze Nederlandse wansmaak niet gewoon erkennen? De Nederlandse cuisine is gewoon redelijk gebaseerd op gemak over smaak. Zowel in onze oude gerechten (Stampot, Rauwe Haring, Hangop) als in onze nieuwe gerechten (Knorr Wereldgerechten, Conserven Import Export en als klapper op de vuurpijl Chicken Tonight Hawaii) Is het niet prachtig dat bijna elke cultuur restaurants over de hele wereld opent en mensen kookboeken vol schrijven over Italië, Frankrijk, Duitsland en wij hier in ons moeras gewoon ongekruide kruimige aardappels met draderige sperziebonen en een gortdroge gehaktbal op tafel zetten en bij wijze van toetje yoghurt en vla vermengen met wat aanmaaksiroop?

Misschien minder in onze generatie, maar voor veel Nederlanders is een AVGtje met af en toe een tropisch Conimex uitstapje gewoon de dagelijkse realiteit.

93 likes

Vond dit zo schattig, met dat muziekje eronder ook. Haha.

1 like

D. Niet mijn smaak, maar veel plezier ermee

7 likes

Jezus ik snap er niks van dit is echt precies mijn kat

ik heb een keer een Roemeen op de stoep zien poepen

rare lui

97 likes

Zonder context is het nog raarder denk ik :joy:. Waar was dit? Waarom deed hij dit? Was hij dronken? Waarom?

2 likes

Sinds mijn vader problemen heeft met zijn maag eten mijn moeder en hij ook ineens heel vaak stamppot. 15 jaar in Nederland gewoond en het NOOIT geprobeerd, en nu zitten ze helemaal zo van: “ja het is echt lekker, en zo makkelijk, en aardappelen zijn echt goed voor je maag hoor!”. Ik durf ze niet te vertellen dat de magische krachten van stamppot 'm waarschijnlijk in de totale afwezigheid van specerijen en tomaat (en verdere nachtschade) zitten, zo blij zijn ze ermee. :,)

35 likes

Haha toen ik op de middelbare school zat hebben we die inburgeringstoets een keer bij maatschappijleer gedaan, bijna de hele klas was gezakt :joy:

5 likes

Ben wel heel benieuwd wie die andere influencer is…

8 likes

M’n man kreeg ze op het werk als relatiegeschenk. Ze zaten prachtig verpakt in een mooi doosje met leuk papier.

Was inderdaad niet te vretten.

3 likes

Wat mag hier dan weer niet aan?