Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Ik volg Koen op instagram en als ik zijn stories kijk vraag ik me echt af hoe hij zo’n leven vol alcohol volhoudt. Viel me ook op dat zijn stem tegenwoordig ook altijd schoor is. Verder geen speculaties over cokegebruik want mij is zon witte neus nooit opgevallen, maar vraag me echt af of zon leven nou leuk is en of je stiekem niet doodmoe bent. Ben ik na 1 avond stappen al :sweat_smile:

8 likes

Er valt voor de rest weinig te zeggen over een baby, meer info dan lengte en gewicht heb je ook niet. Oogkleur en tint van de huid veranderen nog, haarkleur vaak ook.

Ow en van alwin en saske, ik vond altijd dst ze een beetje broer/zus waren ipv een verliefd en verloofd stel. Ik kan er verder niet veel over zeggen maar ik vind het wel vervelend voor ze, het was echt een lange relatie. Ben benieuwd waar ze ieder gaan wonen en idd wat er met de kat gaat gebeuren.

2 likes

Ik vind Scarlet ook redelijk vaak tenenkrommend, maar in deze vlog vond ik haar heel erg lief en zorgzaam.
Naar mijn idee was het inderdaad geruststellend bedoeld naar Joyce.

Ook grappig dat ze een opmerking maakte over de praktischheid (is dit een woord? It is now!) van een outfitje bij zo’n kleine baby. Denk dat ze de komende weken nog wel meer dingen gaat tegenkomen die zij vooraf echt voor- of tegensprak. Goed dat ze dingen los kan laten.

9 likes

Ik vind hem wel goeie humor hebben, weet jij hoe dit fragment heet en of het ergens terug te zien is? Heb al op youtube gezocht.

Willemijn heeft tegen het randje van een burn out gezeten en is in therapie gegaan.

1 like

Vanaf 5:20 hahah

2 likes

Ik snap dit soort reacties nooit zo goed.

3 likes

Burn out, of bore out?

1 like

Geen idee, ze noemt het zelf op het randje van een burn out maar gaat er verder niet heel erg op in. Behalve dat het een combinatie was van kinderen die niet sliepen en steeds ziek waren, gedoe met nieuw huis en werk. Dat Annick tegen haar had gezegd dat ze op het randje zat en dat Martine dat ook zag maar dat ze het zelf toen niet door had. Poosje daarna merkte ze het zelf ook en is ze in therapie gegaan. Verder zegt ze niks.

1 like

Nog even een aanvulling:

Ik ben me ervan bewust dat het influencerleven mentaal belastend kan zijn, maar ik heb nog niemand goed zien verwoorden waarom precies. Naar mijn ervaring in een ander maar gelijkaardig vak wordt het op den duur heel moeilijk te bepalen wie in dat wereldje het goed met je voorheeft en wie je gewoon wil gebruiken om je platform, connecties en bereik. Daarnaast moet je wel dankbaar zijn voor alle gratis spullen die je krijgt, terwijl ze ook heel veel rommel, drukte in je hoofd, en vooral veel indirecte verplichtingen met zich mee brengen.

Maar als je het dan in perspectief plaatst, tja dan zit je gewoon in een enorme luxepositie, en dan zit je in een neerwaartse spiraal van negativiteit waarin je niet aan jezelf kan verantwoorden waarom je je kut voelt. En dat lijkt me dus veel eerder een boreout dan een burnout - maar goed dit wou ik toevoegen aan mijn post voor @flwhrs antwoordde dat het ook te maken had met kinderen en verhuizen en alles dus 't heeft er eigenlijk weinig mee te maken.

9 likes

Zo spottend doen als een ‘influencer’ zegt dat het niet goed gaat/ minder ging.

1 like

Ik vind dat de term ‘burn out’ te vaak en te snel wordt gebruikt. Je hebt een burn out of je hebt het niet. Iets daartussen is lastig te benoemen in mijn ogen. Noem het dan overspannen zijn of bijna overspannen (een burn out is, zoals ik altijd heb begrepen, een hele zware overspannenheid met gevolgen voor een lange termijn i.p.v. een paar weken)

Los daarvan: Ik vind het heel vervelend voor Willemijn dat ze zich wel zo heeft gevoeld!

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij Willemijn is geweest. Ik stoorde me gewoon aan ‘op het randje van’ icm die term.

11 likes

Het is ook een hele lastige term. Mijn psycholoog, die ze hoort te diagnosticeren, zei zelfs ook dat ze het elke keer weer lastig vindt wanneer iets nou een burn out is of niet, omdat je nooit in iemands hoofd kan kijken en het zich altijd weer anders uit.

1 like

Eens, is het ook hoor! Ik probeerde het te stellen, los van Willemijns situatie. Ik kan zeker niet in haar hoofd kijken! Maar de benaming gaf de aanleiding voor mijn mini rant.

Uit mijn ervaring zijn huisartsen en psychologen vrij voorzichtig met de term burn out, in plaats van de term overspannenheid. Maar dat ‘patiënten’ het woord sneller gebruiken omdat de term meer beladen is? En dat lijdt in mijn ogen een beetje tot een inflatie van die term. En hiermee wil ik niet zeggen dat overspannenheid niet ernstig is. Dat is ook ontzettend naar en vervelend.

Note: dit is mijn persoonlijke mening, ik denk dat hier wel meningen over verschillen!

23 likes

Zijn er nog meer mensen die overal jeuk krijgen van de koosnaampjes die Saar Koningsberger aan haar baby geeft? Ik bedoel, wie noemt haar kind nou krieltje?! Klinkt toch akelig. En dan die overdreven manier waarop ze Scotty uitspreekt. Blegh.

Ik vind Saar trouwens oprecht heel leuk, maar deze diepgewortelde frustratie moest ik even kwijt.

Haha ja dat snap ik wel. Ik vind Saar ook leuk, maar vind zelf de naam Scottue vreselijk, smaken verschillen. Ben wel mega jaloers dat ze weer op vakantie gaat.

Mijn kind heeft een naam met 2 lettergrepen. Ik vind het dan wel lekker om haar koosnaampje te noemen. Bekt wat gemakkelijker als ze even snel mee moet komen :smiley:

Helemaal mee eens.
Zo te horen heeft ze gewoon even last gehad van iets wat ook wel “het leven” heet. (Tijdelijk niet slapende kinderen, verhuizing, werk…tja)

2 likes

Ik zie de laatste tijd steeds “perfecte” billen van Anna langskomen terwijl ik me kon herinneren dat ze ooit had gezegd dat ze haast geen kont had. En nu is ze nota bene zoveel afgevallen.
Nu kwam ik dit tegen…geeft wel weer aan dat zoveel fake is.

17 likes

Ik heb zelf ook een niet bestaande kont dus absoluut niet bedoeld als bootyshaming. Maar als je die tanga foto op haar Instagram vergelijkt met de werkelijkheid…sjaa

1 like