Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Nog even een aanvulling:

Ik ben me ervan bewust dat het influencerleven mentaal belastend kan zijn, maar ik heb nog niemand goed zien verwoorden waarom precies. Naar mijn ervaring in een ander maar gelijkaardig vak wordt het op den duur heel moeilijk te bepalen wie in dat wereldje het goed met je voorheeft en wie je gewoon wil gebruiken om je platform, connecties en bereik. Daarnaast moet je wel dankbaar zijn voor alle gratis spullen die je krijgt, terwijl ze ook heel veel rommel, drukte in je hoofd, en vooral veel indirecte verplichtingen met zich mee brengen.

Maar als je het dan in perspectief plaatst, tja dan zit je gewoon in een enorme luxepositie, en dan zit je in een neerwaartse spiraal van negativiteit waarin je niet aan jezelf kan verantwoorden waarom je je kut voelt. En dat lijkt me dus veel eerder een boreout dan een burnout - maar goed dit wou ik toevoegen aan mijn post voor @flwhrs antwoordde dat het ook te maken had met kinderen en verhuizen en alles dus 't heeft er eigenlijk weinig mee te maken.

9 likes

Zo spottend doen als een ‘influencer’ zegt dat het niet goed gaat/ minder ging.

1 like

Ik vind dat de term ‘burn out’ te vaak en te snel wordt gebruikt. Je hebt een burn out of je hebt het niet. Iets daartussen is lastig te benoemen in mijn ogen. Noem het dan overspannen zijn of bijna overspannen (een burn out is, zoals ik altijd heb begrepen, een hele zware overspannenheid met gevolgen voor een lange termijn i.p.v. een paar weken)

Los daarvan: Ik vind het heel vervelend voor Willemijn dat ze zich wel zo heeft gevoeld!

Edit: ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij Willemijn is geweest. Ik stoorde me gewoon aan ‘op het randje van’ icm die term.

11 likes

Het is ook een hele lastige term. Mijn psycholoog, die ze hoort te diagnosticeren, zei zelfs ook dat ze het elke keer weer lastig vindt wanneer iets nou een burn out is of niet, omdat je nooit in iemands hoofd kan kijken en het zich altijd weer anders uit.

1 like

Eens, is het ook hoor! Ik probeerde het te stellen, los van Willemijns situatie. Ik kan zeker niet in haar hoofd kijken! Maar de benaming gaf de aanleiding voor mijn mini rant.

Uit mijn ervaring zijn huisartsen en psychologen vrij voorzichtig met de term burn out, in plaats van de term overspannenheid. Maar dat ‘patiĂ«nten’ het woord sneller gebruiken omdat de term meer beladen is? En dat lijdt in mijn ogen een beetje tot een inflatie van die term. En hiermee wil ik niet zeggen dat overspannenheid niet ernstig is. Dat is ook ontzettend naar en vervelend.

Note: dit is mijn persoonlijke mening, ik denk dat hier wel meningen over verschillen!

23 likes

Zijn er nog meer mensen die overal jeuk krijgen van de koosnaampjes die Saar Koningsberger aan haar baby geeft? Ik bedoel, wie noemt haar kind nou krieltje?! Klinkt toch akelig. En dan die overdreven manier waarop ze Scotty uitspreekt. Blegh.

Ik vind Saar trouwens oprecht heel leuk, maar deze diepgewortelde frustratie moest ik even kwijt.

Haha ja dat snap ik wel. Ik vind Saar ook leuk, maar vind zelf de naam Scottue vreselijk, smaken verschillen. Ben wel mega jaloers dat ze weer op vakantie gaat.

Mijn kind heeft een naam met 2 lettergrepen. Ik vind het dan wel lekker om haar koosnaampje te noemen. Bekt wat gemakkelijker als ze even snel mee moet komen :smiley:

Helemaal mee eens.
Zo te horen heeft ze gewoon even last gehad van iets wat ook wel “het leven” heet. (Tijdelijk niet slapende kinderen, verhuizing, werk
tja)

2 likes

Ik zie de laatste tijd steeds “perfecte” billen van Anna langskomen terwijl ik me kon herinneren dat ze ooit had gezegd dat ze haast geen kont had. En nu is ze nota bene zoveel afgevallen.
Nu kwam ik dit tegen
geeft wel weer aan dat zoveel fake is.

17 likes

Ik heb zelf ook een niet bestaande kont dus absoluut niet bedoeld als bootyshaming. Maar als je die tanga foto op haar Instagram vergelijkt met de werkelijkheid
sjaa

1 like

It’s all about the angle dat blijkt wel.

6 likes

Ik weet niet of Willemijn een bijna burn-out heeft gehad en eerlijk gezegd vind ik het lastig om dat te bepalen aan de hand van een video. Maar, wat Martine zei vond ik dan toch best wel heftig klinken. Ze vertelde dat Willemijn had verteld dat ze even niet meer zo veel voelde en niet meer happy was. En dan klinkt het inderdaad wel alsof het even niet zo goed ging met Willemijn. Ik vind het dan wel superlief van Annick dat ze haar zorgen heeft geuit en dat Willemijn daarna zelf ook inzag dat het niet goed ging. Ik vind het wel goed van haar dat ze in therapie is geweest en dat ze aan haar issues heeft gewerkt. Blijkbaar heeft het wel geholpen.

14 likes

Wat verdrietig van Alwin en Saske! Volgde ze niet echt, maar vind altijd tof hoe ze zichzelf waren en samen bleven ondanks alles.

4 likes

Ga er echt kapot aan als mensen met iets anders proosten dan een alcoholische versnapering. Bonnie en Nick hebben hier een handje van, die tikken dan bijv. met koekjes of chocolaatjes tegen elkaar en roepen dan ‘Cheers’. Weinig dat me minder irriteert dan dat.

32 likes

Maar Kaj is samen met Jessie Jezz? Als in een stelletje? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb zo’n idee van wel ja

Hm dat bedoelde ik eigenlijk niet, want ik vind niet dat je kunt oordelen op basis van een video. Maar in ieder geval fijn dat er nu weer beter gaat!

Ik volg Kaj op instagram maar vind het maar rare/irritante dingen die in zijn verhaal worden gezet.

1 like

Samen bij een kerstdiner en samen op vakantie met vrienden.

1 like