Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Dat denk ik ook ja, maar als je zo bezig bent met een gestylde foto, zou ik ze weghalen denk ik

1 like

Oh nou sorry :sweat_smile:was me oprecht van geen kwaad bewust want zo vaak zit ik niet op het forum (en snap nu ook meteen weer waarom) en vind daarom je ‘zucht…’ persoonlijk een vrij kinderachtige reactie.

Ik hecht volgens mij een heel andere waarde aan een dergelijke uitspraak dan jij en dat is prima, maar hou er niet van als je het meteen zo neerzet alsof ik mijn reactie in jouw context heb geplaatst

51 likes

Sorry, het was ook wel een beetje passief agressief van me! Ik zat nog te twijfelen of ik meteen inhoudelijk zou reageren, maar dat zou inderdaad beter zijn geweest.

Het hele punt is denk ik juist dat het zo onschuldig lijkt, maar het dat helemaal niet is. Ik snap goed dat als jij zo’n reactie plaatst je er niks kwalijks mee bedoelt, dat je niet bewust en actief een maatschappelijke focus op schoonheid in stand aan het houden bent. Maar onbewust gebeurt dat dus wel. Vaak lijken complimenten over iemands uiterlijk onschuldig, lief / aardig zelfs.

Als je er alleen echt kritisch naar kijkt denk ik wel dat zulke opmerkingen helemaal niet zo onschuldig zijn omdat ze heel erg het idee voeden dat het superbelangrijk is om knap te zijn. Zodra zo’n opmerking over het uiterlijk van een baby wordt gemaakt markeert dat wat mij betreft dit belang. Van jongs af aan - je hoeft nog geen dag oud te zijn - krijg je door zulke opmerkingen al ingeprent dat je uiterlijk er ontzettend toe doet.

Nogmaals: ik snap dat jij er niks vervelends mee bedoelde, integendeel. Je vraagt nu alleen wel om jouw opmerking niet in mijn context te plaatsen terwijl ik denk dat mijn context, zoals ik die nu geschetst heb, heel relevant is.

15 likes

Ik snap sowieso niet waarom mensen pasgeboren baby’s mooi noemen, ze zien eruit als aardappels met veel huid.

42 likes

Precies dat.

Deze discussie keert vaker terug, ik verwijs graag even naar:

6 likes
Knappe baby

Maar ik heb het er toch juist over dat een dergelijke opmerking - helemaal als hij gericht is aan een baby - de extreme focus op schoonheid in onze maatschappij markeert?

Ik zeg niet dat deze specifieke opmerking op dit forum hier er voor zal zorgen dat deze specifieke baby de rest van haar leven er van overtuigd zal zijn dat haar uiterlijk heel belangrijk is.

Het enige wat ik denk is dat mensen vaak geen enkel kwaad zien in een dergelijke opmerking en niet doorhebben dat het een teken is van het feit dat we met z’n allen in onze maatschappij iets te veel waarde hechten aan knap zijn. Doordat ze zo onschuldig lijken zijn dergelijke opmerkingen ook heel normaal geworden.

Zo krijg je een vicieuze cirkel: doordat zulke opmerkingen vaak gemaakt worden krijgen mensen van jongs af aan al te horen dat hun uiterlijk dus blijkbaar erg belangrijk is. Dit maakt dat ze dit zelf ook gaan vinden en dus zelf ook zo zullen gaan handelen.

7 likes
Samenvatting

Met deze toelichting begrijp ik je standpunt ook wel! Ik denk persoonlijk alleen dat een standpunt als dat van jou meer een focus op uiterlijk legt en er een probleem van maakt, dan een opmerking zoals die van mij. Maar goed, mijn intentie was niet per se om deze discussie te starten, dus ik laat het hierbij :slight_smile:

“leuk” karakter? Dat is wel erg veel druk leggen op een kind om maar altijd leuk gevonden te moeten worden he. Alsof minder leuke gevoelens er niet mogen zijn. Foei! -sarcastic mode off-

12 likes

Die video van Wil & Tien vond ik leuk. Die Jan. Vet droge man haha :joy:

1 like

Ik vond dit sowieso maar een aparte post haha. Die gekke houding, en dan ook een filmpje erbij waarop ze raar loopt te springen omdat het kennelijk zo koud is. Niemand dwingt je om zonder jas op de foto te gaan?!

1 like

Mens, trek een jas aan.

3 likes

Ik heb jou volgens mij al vaker zien reageren in uiterlijk/complimenten topics en ik vraag me af waarom je het zo belangrijk vindt dat je iemand mooi of knap mag vinden. Is geen aanval hoor. Ik zie je alleen zeggen: dat mag ik toch vinden. Dus waarom vind je het zo belangrijk dat je dat uit zou mogen spreken als er ook nadelen aan kleven zoals @Violoncello al aangaf (dat je met zijn allen het idee in stand houdt dat uiterlijk belangrijk is).

Iedereen doet mae met de hype!

101 likes

Ik heb er geen maening over

68 likes

Mae culpa

Ow wacht…

46 likes

Haha pip een super Hollandse naam en dan rosie mae

3 likes

Dat is ook wat ik dacht. Het bekt niet zo lekker samen ofzo…
Ik vind het wel een hele lieve naam, daar niet van.

1 like

Is het nou Rosie Ma of Rosie Mee? Qua uitspraak?

Ik denk mee? Haha geen idee

Overigens vind ik het ook mooie namen

1 like