Als ik het hele jaar niet ziek ben krijg ik een bonus van een paar honderd euro, ja dan denk ik wel een keer extra na of ik me wel of niet ziek meld.
Zolang je er niet over opschept en je collega’s niet besmet zou ik zeggen ga ervoor. Maar vooral dat eerste vinden mensen blijkbaar moeilijk.
—
Ik kijk de vlog van Mascha vandaag waarin ze een recept filmpt. Ze praat echt als de brocooooli man haha.
Volgens mij is dit al eerder besproken op het forum, maar dit vind ik al helemaal een ongezonde constructie.
Is het ook zeker.
Collega? Vind het ook een stomme regeling hoor! Ziekteverzuim wordt zo kunstmatig laag gehouden
Waar werk je?
Als jouw personeelsblad ook een een op een kopie van de Linda was werken we bij hetzelfde bedrijf
Ik heb geen idee of we een personeelsblad hebben Zal wel niet denk ik haha.
Ik werk met kleine kinderen en daardoor een hoge weerstand denk ik (nooit ziek)
Ik heb ook zo’n regeling en het zijn over het algemeen toch al de mensen die zich niet snel ziek melden die alsnog komen, in mijn ervaring.
Denk eerder dat er veel mensen zijn die de stap ziek melden te groot vinden. Als je in een klein bedrijf werkt of alleen werkt kan je je soms gewoon niet ziek melden. Dus ga je door met een paracetamol
Wij hadden op onze afdeling de ongeschreven afspraak dat als het enigszins mogelijk is, je komt werken (ik werk nu alleen, dus dat telt niet meer, haha). De andere collega’s proberen je in dat geval zoveel mogelijk te helpen (door werk over te nemen). Zo heb je zelf een veel rustigere werkdag, zonder dat je je collega’s een extreem drukke dag bezorgt (wat wel het geval is als je je ziek meldt). Bij ons werkte het best goed, want het gaat in beide richtingen (en je behoudt je premie). En als je echt hondsziek bent, blijf je natuurlijk thuis.
Was elk bedrijf maar zo. Ik had een manager die met een besmettelijke infectie ging werken en gut oh gut daar was ze zo trots op. Ze mocht niet teveel lichamelijk contact etc. Dacht ze er even niet bij na dat we met gebak werkten. Blegh.
Ik ben zzp-er en meld me nooit ziek omdat ik me dat niet kan veroorloven.
Klopt. Het kan hier bijvoorbeeld voorkomen dat de winkel een dag(deel) gesloten blijft als iemand ziek is. Dat is geen fijn idee… De druk is daardoor best hoog en dat heeft me in het begin veel stress opgeleverd.
Dat kan natuurlijk ook en dat is heel vervelend, maar bij ons gaat dat helaas anders. Mensen vinden het heel leuk om stoer te doen over het feit dat ze ‘in weer en wind’ doorwerken. Daardoor creeer je juist voor anderen de sfeer dat ziekmelden erg is en dat je niet hard genoeg werkt als je het wel doet.
Net als met overwerken. Het kan goed zijn voor je carriere en voor het bedrijf maar het kan er ook voor zorgen dat je anderen die wel op tijd naar huis willen in een nare positie brengt
Voor zzp-ers is er toch het broodfonds
Maar dat kun je niet aanspreken bij een flinke griep, over het algemeen
Ik heb geen idee, ken het broodfonds alleen van Cynthia dr broodfondsgate.