Ik voel me altijd super schuldig als ik ziek thuis moet blijven, juist ook omdat ik weet dat er zoveel mensen zijn met de âik ben nooit ziek wat een aanstellerijâ instelling. Het is super fijn voor de mensen die nooit ziek zijn, maar je weet toch nooit hoe iemand anders zich voelt? Iets wat er van buiten uitziet als âgewoon een verkoudheidjeâ of âwat hoofdpijnâ kan voor degene die het heeft toch heel anders voelen en diegene dusdanig belemmeren dat hij/zij even wat tijd moet nemen om op te knappen. Ik kan er echt slecht tegen dat er altijd zo geoordeeld wordt over ziek thuis blijven. Natuurlijk is het nooit goed om de kantjes er vanaf te lopen, maar dat betekent niet dat iedereen die regelmatig ziek thuis blijft dit ook doet.
En ja, ik ben zelf regelmatig ziek en als ik niet optijd rust neem lig ik rustig weken uit de running. Aan de buitenkant zie je daar helemaal niks van en het lijkt dan alsof ik onnodig thuis blijf met een verkoudheid oid, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik anders 2 maanden uitgeschakeld ben met een longontsteking. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen verhaal en kent iedereen zijn/haar eigen lichaam het beste, ik vind het jammer dat er op de werkvloer zoveel geoordeeld wordt over andermans gezondheid.