Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

De oude viel helemaal uit elkaar🤷🏼‍♀️

3 likes

Ik las: de mods degene zijn die degene van het balkon mietert :sunglasses:

18 likes

Mijn zegen heb je

3 likes

Is ze nou nog steeds jarig

9 likes

Ja :slight_smile:

Mijn god zeg mensen ik probeerde alleen maar te zeggen dat het een schattige baby is. Een baby die er lief uitziet :persevere:zoals eigenlijk elke baby doet. Of krijgen we dan nu weer de discussie of baby’s er nou lief uitzien of op aardappels lijken.

8 likes
Blabla offtopic discussie

Maar zulke duidelijke regels hebben we hierover toch helemaal niet op het forum? En de ideeën over wat er wel en niet besproken zou mogen worden lopen dus ook behoorlijk uiteen onder de verschillende forummers (zoals nu ook wel weer blijkt). Het hele idee van een forum is dat je samen over dingen praat en discussieert. Ik vind het dus ook heel belangrijk dat we allemaal kritisch blijven. Als iemand volgens een ander te ver gaat wordt diegene er op aangesproken, of dat nou in een topic zoals dit is bij een opmerking over iemands innerlijk of uiterlijk, of dat het in een heel ander topic is. Ik heb onlangs ook nog een aantal kritische reacties gezien op het bespreken van het online gedrag van Sanne.

Verder klinkt het een beetje alsof ik iets van je af wil pakken ofzo. (Ik praat nu even over mezelf omdat ik vooral degene was die een punt maakte van de opmerking over de knappe baby.) Zo rot waren mijn reacties toch niet? Oké, mijn eerste reactie was niet zo aardig, maar dat heb ik ook toegegeven aan @anon808047. In mijn verdere discussie met jou heb ik gewoon inhoudelijk op je punten gereageerd en uitgelegd wat mijn visie is en welke argumenten ik hiervoor heb.

Natuurlijk vinden veel mensen het prettig om complimenten over hun uiterlijk te krijgen, maar kan dat ook niet juist samenhangen met het feit dat we zo veel waarde hechten aan knapheid. Want in principe is het natuurlijk heel nietszeggend. Je wordt maar gewoon met een bepaald uiterlijk geboren en het zegt niks over wie je verder bent. Je geeft zelf al aan dat jij veel liever complimenten geeft over hoe iemand is omdat je meer naar innerlijk dan uiterlijk geeft, waarom is het dan zo belangrijk dat opmerkingen over iemands uiterlijk wel mogen?

Dit kan trouwens toch nooit een argument zijn? Natuurlijk heb je ‘recht’ op je eigen mening, je zult niet vervolgd kunnen worden wegens het uiten van je mening, maar dat betekent niet dat je je mening niet hoeft te verdedigen. Om een mening te verdedigen moet je met inhoudelijke argumenten komen.

3 likes

Is dit inteelt?

9 likes

Ik vind Saar (SuperSaar) haar vlogs altijd heel leuk om te kijken maar bij haar nieuwste stoorde ik me echt mateloos. Eerst houdt ze een heel #spon verhaal over plastic, milieu, lalala, helemaal mee eens hoor natuurlijk, maar dit gaat maar door en door. Vervolgens is ze klaar en staat ze in de woonkamer met op de achtergrond 7 méga grote letterballonnen in Scottie’s naam. Dat kan wel, maar een flesje water kopen is uit den boze. Vervolgens gaat het over het feit dat er reacties worden uitgeschakeld onder haar video’s vanwege pedo netwerken enzo, maar in plaats van dat je je ten rade gaat waarom je ook eigenlijk je kind zo kwetsbaar op YouTube zou zetten, is zij heel druk om het reageren op een bepaalde manier toch mogelijk te maken en roept ze volgers op om mee te denken. Afijn, ik vond het echt tenenkrommend allemaal terwijl ik haar normaal echt wel leuk vind. #einderant

14 likes

Knap, schattig lief, moet dat nu echt zo op de letter ontleed worden? De geest van de opmerking gaat erom iets aardigs te zeggen over iemands pasgeboren baby.

12 likes

Ja, dit is echt een ding. Een leuk/knap/mooi kind wordt gewoon zo genoemd en als ie heel aardappelig is dan noemen ze het een “lief kind” :disappointed:

1 like

Sorry dat ik maar door blijf discussiëren (ik kan het niet laten), maar de intentie waar iets mee gezegd wordt kan toch helemaal losstaan van de inhoud?

Iemand kan toch met de beste bedoelingen iets zeggen wat toch behoorlijk kut of kwetsend ofzo is? Bijvoorbeeld door onwetendheid. (Dit bedoel ik trouwens in het algemeen.)

3 likes

Ja ben je misschien nu zelf ook aan het doen? Lees nu dat ik ‘te ver ben gegaan’ en blijkbaar iets kwetsend zeg? Heb je enig idee hoe het overkomt als het er drie uur over doorgaat terwijl ik enkel een luchtig berichtje op een internetforum plaats? Er wordt onderhand gedaan alsof ik vanavond een doodzonde heb begaan.

49 likes
Offtopic discussie

Oh ik had er expres bij gezet dat ik mijn laatste opmerking (dat iemand door onwetendheid met de beste bedoelingen iets zou kunnen zeggen wat alsnog kwetsend is) in het algemeen bedoel! Dat ging me niet specifiek over jouw opmerking! Meer dat ik de argumentatie die gebruikt werd (het gaat bij opmerkingen op de geest waarmee het gezegd wordt) een beetje krom vind!

Volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat jij te ver bent gegaan. (Ik heb het even teruggezocht, maar die term gebruikte ik als reactie toen er werd gezegd werd dat het hypocriet was dat er allerlei andere dingen wel ‘mogen’ hier op het forum, maar een dergelijke opmerking niet. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet zo ervaar en dat er over het algemeen kritisch gereageerd wordt als iemand (over wat voor onderwerp dan ook in welk topic dan ook) te ver gaat.)

Sorry dat ik zo lang doorga, het is allemaal behoorlijk offtopic, maar ik vind het een interessante discussie en als ik dan weer een reactie van iemand zie hierover waar ik iets op terug te zeggen heb kan ik het niet laten :zipper_mouth_face:

Ik vind absoluut niet dat je een doodzonde begaan hebt hoor!

Edit: en het spijt me oprecht als ik je een naar gevoel heb bezorgd door mijn gediscussiëer!

1 like

Och we weten toch allemaal dat alle baby’s lelijk zijn

23 likes

Youtube beval mij dit aan en ik vind dit toch wel erg extreem. Yogamatjes, pittenzakken en kartonnenopvouwkrukjes als enige meubels en dan als Amerikaan nog boffen dat je standaard een bartafel in de keuken hebt en inbouwkasten. Vervolgens ben ik nog enkele andere video’s gaan kijken en lijkt ze soms toch tegen het randje van een ongezonde obsessie aan te schommelen dat je ondanks alle maatregelen nog niet tevreden ben met behaalde resultaat.

5 likes

De tante van mijn vader dan, toen ze op kraambezoek ging en m’n vader zag: “lijkt net een gestropt konijn”

37 likes

Een (hard) bed schijnt ook veel beter te zijn dan slapen in een hangmat. Ik ken ook twee mensen die best diehard-yogi zijn maar in ieder geval een bed hebben en meer dan 3 onderbroeken en in ieder geval nog een gezellig huis hebben.

Is dat gezond voor je lichaam? Want yoga is natuurlijk heel gezond, maar altijd dicht bij de grond zitten lijkt me niet heel lekker voor je rug? (Of juist wel zodat je veel blijft staan. Zitten was toch het nieuwe roken?)

Ik heb een nieuwe favo youtube kanaal.
Gekke russen die ondergrondse dingen exploren. Helaas niet bij alle videos subtitles.

5 likes