Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Pfoe ik ben wel jaloers dat ze hem heeft aangeraakt.

13 likes

Pff de uitspraken van Sanny kan ik niet meer aan hoor:
“Ik wil ooit een vakantiehuisje. Nou ja, ik zeg ooit, maar dan moeten we er gewoon een visionbord van maken”
“Soms als er iets gebeurd zie ik het als teken van het universum”

26 likes

Een visionboard voor een vakantiehuisje?! :joy:

Ik begrijp nooit waarom Teske zo ‘mauwerig’ zingt. Ik heb er geen verstand van, maar het is toch mooier als je ‘voluit’ zingt ipv zo’n opgezet zeikstemmetje?

7 likes

Volgens mij is dat een trucje, ze kan op deze manier best een leuk deuntje zingen maar ze heeft gewoon geen volume en een vrij beperkt bereik. Dus nu klinkt ze nog interessanterig.

Edit: geen haat enzovoort, zelf kan ik al helemaal niet zingen, love alle teskes

14 likes

Ik keek de vlog van Yara en daarin begint ze ineens een minuut lang te praten over een nieuwe zilvershampoo. Duidelijk spon (Of het nou gekregen of betaald is, gezien haar grootte denk ik het laatste). Maar ze zegt er niks over en het staat ook niet in de beschrijving. Ik vind dat echt zo stom.

4 likes

Van mij mogen de reclame uitingen wel een beetje richting het systeem in Duitsland en andere landen waar duidelijk aangegeven moet worden of iets een (betaald of onbetaalde) promotie is

Noor heeft dezelfde spon en het stond bij haar wel in de beschrijving. Maar bij Yara staat het inderdaad niet! Volgens mij schrijft zij nooit wat spon is.

2 likes

Ja dat zou echt goed zijn. Ik voel me anders echt een beetje genept. Heb heel die shampoo niet nodig maar wat laat je dan allemaal nog meer zien aan spon? En onbewust is iedereen er toch gevoelig voor.

2 likes

Als Lotte er niet zo’n probleem van had gemaakt en meteen iemand ging bellen om haar op te halen om letterlijk 40 minuten te overbruggen door haar eigen schuld, had ze gewoon geluk gehad. Als ze gewoon was gaan wachten, had ze na vijf minuten gehoord dat ze toch geholpen kon worden, niks aan de hand. Ze kruipt heel erg in een slachtofferrol, om iets wat ze zelf fout doet en iemand anders niet voor haar op lost :woman_shrugging:

4 likes

Dat zoetsappige gelul van Martine over dat zingen in die instastories echt :exploding_head: Ik snap niet dat je zo de behoefte hebt om te delen dat waarschijnlijk jonge* meiden je een bericht hebben gestuurd om te laten weten dat ze ontroerd waren door haar. Ik werd er zo ongemakkelijk door dat ik er snel doorheen heb geklikt. Maar good for her dat ze zo blij is met haar eigen zangtalent.
*Dit bericht staat vol met aannames.

3 likes

Ik vind dit we weer heel zuur. Het is 1 story met een geschreven bedankje. Als haar inbox echt vol was (vraag me wel altijd af wie die berichtjes dan sturen) niet meer dan redelijk. Ik ben normaal allergisch voor Martine, maar vond dit best meevallen

Dat kan dat je het zuur vindt, ik vind berichten over een “ontplofte inbox” overdreven. Ze zit sowieso in m’n allergie zone, snap er echt niks van. Vroeger vond ik haar oprecht heel leuk.

1 like

Dat iets in jouw vriendenkring niet gebeurt betekent helaas niet dat het verder niet voorkomt. Bij Hogeschool Stenden kon je onder andere tegen betaling aan een diploma komen; https://www.ad.nl/binnenland/in-qatar-krijg-je-zo-een-nederlands-hbo-diploma~aa67f8f6/

Ik denk ook dat mensen niet heel open zullen zijn over eventuele schenkingen om het studietraject zo wat makkelijker te maken. Dus ik vind het ook niet gek dat mensen over het algemeen het idee hebben dat dit niet gebeurd.

1 like

@Santeria
Ik moet nu denken aan voorbeelden die ik ken in mijn omgeving van mensen die voor hun WO scripties het statistiek gedeelte voor geld uitbesteden. Ken zelfs iemand die dit voor zijn PhD heeft laten doen.

Is op een ander niveau dan een plekje op een opleiding kopen voor je kind, maar komt ook neer op ‘mogelijk gemaakt door geld’

1 like

@En_17_Anderen Ik bedoel met mijn verhaal ook niet dat het in Nederland veelvuldig voorkomt, maar wel dat het hier ook gewoon kan gebeuren.
@Santeria ik krijg overigens wel een beetje een nare nasmaak van jouw reactie. Je zegt dat mijn bericht ‘‘overigens’’ over een hbo opleiding gaat en het originele bericht over een universitaire opleiding. Dat geeft me een beetje het gevoel alsof het ‘‘maar’’ hbo is. Maar dit kan ik ook verkeerd begrijpen.

Ik denk alleen wel dat er in Nederland ook wel situaties zijn waarbij mensen onrechtmatig aan een plek bij een opleiding, een beter cijfer of iets anders studiegerelateerd kunnen komen. Al dan niet tegen betaling of een andere vergoeding. Dat iets niet in het nieuws komt betekent niet dat het niet kan of zal gebeuren.

Het lijkt mij dat ze dit zegt om aan te geven dat het wellicht niet te vergelijken is, omdat het gaat om verschillende vormen van onderwijs? Ik snap niet hoe je er in kunt lezen dat ze hbo minder vindt.

Nouja wat mij betreft is het even erg dat zoiets gebeurd, of dit nu op het hbo is of op het wo. Kreeg een beetje het idee dat mijn voorbeeld niet goed genoeg was omdat het om het hbo ging. Ik dacht dat de discussie meer ging over onrechtmatig aan een diploma/goed cijfer/studieplek komen in Nederland in het algemeen. En niet per se of dit nu op het hbo of wo gebeurde. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben opgevat.

5 likes

Daarom gaf ik ook aan dat ik het verkeerd kan hebben opgevat! Ik bedoelde het niet naar, maar dat idee kreeg ik gewoon. Er is natuurlijk een verschil tussen hbo en wo, daarom zijn het ook twee verschillende studieniveau’s, maar ik geloof wel dat studiefraude op alle niveau’s voor kan komen. Er zijn natuurlijk op beide niveau’s opleidingen waar je wel en geen selectie voor hoeft te doen.

2 likes

Ik vind het nummer van Fabiola echt shocking sowieso is die hele meid shocking maar het is gewoon echt haatdragend en onnodig kwetsend naar mensen

3 likes