Over de omkoping in Amerika; volgens mij komt het wel voor dat rijke ouders een gebouw/vleugel voor een universiteit betalen en daardoor meer kans hebben dat hun kind wordt toegelaten. Maar de mensen die nu zijn aangeklaagd hebben andere mensen betaald om bepaalde testen (SAT?) voor hun kind te maken, of coaches van universiteitsteams omgekocht om hun kind aan te nemen als topatleet. In Amerika wordt je volgens mij makkelijker toegelaten als je uitblinkt in een sport, dus werd er net gedaan of een kind een fantastische roeier/voetballer was (compleet met neppe foto’s en prijzen).
Er zijn best wel wat college-youtubers waarbij hun hele kanaal draait om het feit dat ze studeren. Dorm tour, roommate q&a, sprink break, back to school, je kunt het behoorlijk uitmelken haha. Lijkt wel of het helemaal niet gaat om de opleiding die je krijgt maar om alles wat erbij komt. En ik vind het daar wel een beetje op lijken bij Olivia Jade. Ze is overigens al meerdere sponsoren kwijt en volgens geruchten ook al van de universiteit weggestuurd.