Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Dit haha.

127 likes

BRB even mijn account verwijderen en terugkomen als Bacardi.

5 likes

Ja mag, als je maar weet dat je anderen schaad met dat soort opmerkingen. Want als jij als vrouw je zo uitspreekt tegen emancipatie hebben anderen een reden om te zeggen: ‘Kijk zie je, zij is een vrouw en zij vindt het ook overdreven!’
Zo houd je ongelijkheid in stand.

Je kunt dan beter zeggen dat je er gewoon geen interesse in hebt.

*ik wil je echt niet stenigen trouwens maar misschien had je het nog niet zo bekeken/had je hier nog niet van gehoord.

11 likes

Brb even mijn username veranderen naar Betty_88.

10 likes

Kun je misschien iets meer toelichten wat je precies feministisch gezeur vindt?
En wat heeft een voorkeur voor mannelijke vrienden hier mee te maken? Ik zie niet in hoe dit een onderbouwing van je argument is??

5 likes

Zon persoon als Kalvijn zit in een positie waarin hij zijn doelgroep positief kan beïnvloeden. Kinderen nemen bijna alles aan van wat hij zegt, dus ook wat er in deze clip gezegd wordt en dat is schadelijk. Ik heb de hele clip niet afgekeken, maar je kan het principe van feminisme ook ‘omgedraaid’ toepassen: moeten mannen per se aan het stereotype van stoere bierdrinkende gamers voldoen? Ook dat stereotype tegengaan is feminisme.

Edit: en dat zegt de ‘mattie en chick in een’. Heb ook op 1 (“mannelijke” ) vrouw na alleen mannelijke vrienden.

7 likes

Al zou je het NS-logo scheren in je benen. Vrouwen die vinden dat anderen niet hun benen mogen smeren zijn geen feministen en van gezond feminisme profiteren mannen eigenlijk ook. :stuck_out_tongue:

6 likes

Dan hebben ze zelf niet begrepen wat het feminisme daadwerkelijk inhoudt met extremisme bereik je sowieso niks maar daar zijn wel het wel met elkaar over eens. :stuck_out_tongue:

1 like
3 likes

2wjz33

36 likes

Precies.

Dat laatse was bedoeld voor de video van Kelvin.

Ja, duidelijk. Maar het stoort me dat je iets roept zonder onderbouwing, is lekker makkelijk.

2 likes

Onpopulaire mening waarschijnlijk, maar als vrouw heb je de keuze om aan zo’n clipje mee te doen. Gaby is hoogstwaarschijnlijk niet gedwongen en kon ook weigeren. Kennelijk vond ze het een leuk idee om hieraan mee te doen.

Dat het onderwerp van het liedje en de clip misschien niet feministisch zijn staat daar dan los van. Dat is een andere discussie

1 like

je mannelijke vrienden hebben dan ook geen last van structurele ongelijke machtsverhoudingen. Ze hebben niets te zeuren.

En om nog even feministisch te zijn: dat jouw vrienden minder drama hebben ligt waars meer aan hun karakters dan aan het man zijn. Woonde ooit een jaar met 5 mannen samen die minstens zoveel gedoe hadden als mijn vrouwelijke vriendinnen. Ze kozen alleen bottere goordere manieren om het uit ze vechten.

9 likes

Hehe, precies dit. Ik heb ook mannelijke vrienden gehad die erger roddelden dan vrouwen. En ruzies konden ze niet uitpraten, laat staan een confrontatie aangaan, dan gingen ze elkaar ontwijken. :joy:

5 likes

Ooohmygod ik heb een vriend die dit ook doet, nooit praten, geen sorry kunnen zeggen en vooral blijven weglopen totdat mensen het vergeten. Een keer heeft hij 3(!!!) maanden niet tegen een andere vriend van ons gepraat. Lekker ongemakkelijk als je met de hele groep bij elkaar bent

1 like

Dus vrouwen zijn soms dramatisch door ongelijke machtverhoudingen, wil je dat ermee zeggen?

Ik ben voor gelijke rechten/behandeling, maar dat extreme dát irriteert me. Dat sommige vrouwen vinden dat je je niet mag scheren, bijv.

1 like

Agh, kan wel wat hebben. Zegt meer over een ander denk ik.

3 likes

Jij bent dus de opperloser :crazy_face:

1 like