Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Soms ontdek ik zo’n youtubekanaal waar ik dan helemaal fan van ben, maar dan begint die persoon me toch langzaamaan een beetje tegen te staan.

Nu heb ik dat met Roosmarijn Koster, ik vond haar zo ontzettend leuk, maar het wordt steeds minder helaas. Ze is zó bezig met groter worden op youtube dat dat één van de belangrijkste dingen is geworden waar ze over vlogt, een soort vloginception, wat Bonnie op een gegeven moment ook een beetje had. Ze heeft het steeds maar over samenwerkingen met allerlei bedrijven die ze heeft of die ze nog wil. Of ze gaat laten zien hoe ze met een editer samenwerkt voor haar filmpjes. Of het is gewoon simpelweg spon, met dan ook nog eens dingen die totaal niet passen bij hoe ze zich verder profileert: ze laat allerlei goedkope webshops allemaal zooi naar haar opsturen.

Oh, en haar vlogs zijn heel fragmentarisch geworden. Ze heeft een nieuwe vriend die niet in beeld wil, dat snap ik, maar de weekvlogs bestaan een beetje uit losse flarden die vaak ook nog eens spon zijn.

Echt jammer.

10 likes

Nee. Ik wil daarmee zeggen dat je als vrouw niet hoeft mee te lachen met stereotype bevestigende humor, omdat we nog altijd een punt te maken hebben. Er valt namelijk nog een complete wereld te winnen.

En ik ben het ook niet eens met vrouwen die tot het extreme gaan (sowieso niet met vrouwen die voor vrouwen willen bepalen hoe je vrouw moet zijn), maar dat is niet waar deze discussie mee begon en iets compleets anders dan waar deze discussie mee begon.

6 likes

Ja dit! Vond die spon van die kleding en beauty producten echt totaaaal niet passen bij haar vibe en kanaal. Beetje ongeloofwaardig. Maarja snap ergens ook wel dat het geen hobby is en ze rekeningen moet betalen.

Precies de redenen dat ik niet meer geabonneerd ben.

Dat sommige feministen zouden vinden dat je je niet mag scheren is een drogreden (stroman) voor het argument dat feminisme gezeur zou zijn. Niemand zei hier dat, we hadden het over een filmpje waarbij vrouwen op een seksistische wijze worden neergezet.

9 likes

Fred de la bretonaire is failliet en Yara had nog een collectie bij hun die moest uitkomen. Ze zegt dat het faillissement ook grote financiele gevolgen voor haar kan hebben. :open_mouth:

1 like

Ja, misschien moet ze nog een beetje haar weg vinden hierin en wordt ze op een gegeven moment wel kritischer, maar ik heb niet echt het idee dat ik meer naar een weekvlog kijk, meer een compilatie van beelden die ze ‘moet’ laten zien vanwege de samenwerkingen.

De vlog van vandaag bestond grotendeels uit

• Samenwerking met een editer voor een nieuwe serie die ze op youtube gaat maken
  • Spon: wenkbrauwen laten doen
  • Spon: kapsel laten doen
  • Spon: sportschool

Ik vond juist haar vlogs leuk omdat zij echt een interessant leven heeft, ze doet allerlei leuke freelance klussen, ze weet heel veel van tweedehands / vintage kleding en ging daar ook vaak naar op zoek en vertelde er dan vanalles over. Daarin vind ik haar wel uniek! In de vlog van vandaag was het alleen het gedeelte dat ze een pak ging vermaken wat daar bij aansloot.

4 likes

Ja het is leuk als ze vertelt welke technieken worden gebruikt voor bepaalde kleding enzo.

Ik mompel tegenwoordig ook wel vaak “heb je al” als ze weer eem bomberjack, kimono of grijze trui past haha.

9 likes

Ja in haar vlog bleek ze er ook echt erg van slag van. Sneu. Ik vraag me alleen af waarom dat voor haar zulke grote gevolgen blijkbaar heeft? Dat bedrijf huurt haar toch in als ‘frontvrouw’ van een collectie? Of zie ik dat verkeerd?

2 likes

Denk dat ze nu gewoon geld misloopt omdat de samenwerking niet meer doorgaat. Meer niet.

8 likes

Oh, ben wel benieuwd hoe dan anders dan in het missen van inkomen?

Waar zegt ze dan dat het grote gevolgen heeft voor haar? Niet in de vlog iig.

Ik keek net de podcast van Monica met kaj en Niels, maar weet iemand wat er aan de hand was met de niet-uitgezonden aflevering van matennaaiers? Normaal kijk ik dat niet eens, maar ik werd natuurlijk nieuwsgierig en zag dat ze alleen een video van 2 min. Ofzo hadden opgenomen waarin ze zeiden dat ze veel te ver zijn gegaan :roll_eyes:

1 like

Vroeg ik me ook af! Maar toen dacht ik inderdaad ook aan misgelopen inkomsten/winst.

Onder de comments, een van de laatste comments in de lijst.

1 like

Ik weet het niet.
Wel dat een met Sjors van Serena offline gehaald omdat hij dat volgens mij niet waardeerde.

Ja ik denk eigenlijk dat onze tijd zo is geworden dat je voor het meeste juist wel een studie gedaan moet hebben en dan vaak nog het liefst de hoogst mogelijke. Vroegah kon je na de middelbare school nog aan het werk ergens, maar nu moet je meestal wel een vervolgopleiding gedaan hebben.

13 likes

Ik heb de podcast niet gezien en weet niet wie Pepijn is maar ik vind dit idd ook zo’n bullshit. Ja tuurlijk hoef je niet per se een opleiding te doen als je zoiets leeghoofdigs gaat doen als influencer of vlogger worden. En je zal vast in de media ook ver komen met connecties en ervaring maar in veel bedrijfstakken gaat dat echt niet zomaar haha wat denk je dan.

13 likes

Pepijn is van de jeugd van tegenwoordig.

1 like

Ik heb de podcast ook niet gezien maar Anna heeft toch gewoon gestudeerd? Dus helemaal gek als zij dat ook zou zeggen lijkt me