Als ze zich niet zou verantwoorden zou ik er inderdaad juist veel minder problemen mee hebben. En als ze er geen video over zou maken al helemaal niet (inderdaad haar leven, al vind ik ook niet dat “het is toch mijn leven” altijd een sterk argument is, je beslissingen en acties hebben soms namelijk wel degelijk gevolgen voor andere mensen/de wereld buiten jouzelf, maar dat is een andere discussie). Maar ze doet beiden wel, en ‘promoot’ die denkwijze daarmee ook nog eens, en dat vind ik niet in orde.
Dat het wel meevalt met de hoeveelheid die ze koopt (en die ze een paar maanden later weer afdankt als ze haar kledingkast weer eens uitmest) ben ik persoonlijk trouwens niet met je eens, hoeveel influencers er ook zijn die misschien nog wel erger zijn. Dat is natuurlijk een kwestie van perspectief en daarover zullen de meningen verschillen.
En ik wil Bonnie ook niet afschilderen als een soort boeman/verschrikkelijk mens. Op veel vlakken is ze juist heel bewust en een verfrissend positief voorbeeld van een influencer, maar in dit geval vind ik dat niet (vooral door die verantwoording/trots zijn op mezelf uitspraak erbij).
Niemand is perfect natuurlijk, maar dit vond ik misplaatst, vandaar dat ik erop reageerde