Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Bijzonder dat het zo omdraait. Heb het idee dat het toen ik jong was gewoon normaal was om te vaccineren.

Iedereen kan zich nu op internet meer inlezen natuurlijk, maar heb het gevoel dat hierbij ook vaak klakkeloos dingen worden aangenomen en dat het vertrouwen in de wetenschap ontbreekt? Hoor ook weleens de argumenten ‘ja maar de ziektes zijn er niet meer dus waarom zou je inenten’ dat snap ik ook echt niet. No shit Sherlock, waardoor denk je dat dat komt.

Is dit voor werk je vakgebied? Ik vind dit wel heel interessant.

2 likes

Dat klopt inderdaad! We zien dat sociale media, en foute info die hierop verspreid wordt, een zeer grote invloed heeft op al dan niet vaccineren. Vroeger vertrouwden mensen meer op hun huisarts, nu denken ze dat ze het allemaal wel zelf kunnen opzoeken, met gevolgen vandien.

Ik werk inderdaad in onderzoek naar vaccinatie, zelf ben ik voornamelijk bezig met immuniteit, antilichamen na vaccinatie bv, maar naaste collega’s houden zich dan weer bezig met onderzoek naar al dan niet vaccineren, beweegreden van mensen, etc.

9 likes

Interessant! Bedankt voor je uitleg!

Ben heel benieuwd waar we hier op dit gebied over 5 jaar bijstaan. Vind het een verontrustende ontwikkeling.

Het is vervelend maar ik ben bang dat we moeten wachten tot de eerste echte uitbraak van een enge (voorkombare) ziekte voordat mensen weer gaan geloven dat vaccineren een goed idee is.

5 likes

Ja dit. En ik vind het nare van niet vaccineren eigenlijk dat het niet alleen om jou (of je kind) gaat, maar ook om anderen. De graad van bescherming van iedereen hangt af van de vaccinatiegraad in totaal. En niet alleen van kinderen, maar ook van volwassenen.

13 likes

Er bestaat bij sommige GGD’s ook een dienst waarmee je je kinderen ‘stiekem’ kunt laten inenten, er komt dan iemand thuis om het te doen. Belachelijk dat dat blijkbaar nodig is in bepaalde gebieden, maar ook op die manier fijn als ouders hun kinderen alsnog laten inenten.

21 likes

Wtf

Echt een duo waar ik moe van word

2 likes

Wat fijn dat je nu wel steun hebt . Ik heb vanuit mijn werk dus vooral te maken met ouders die hun kind pushen vwo te doen. En daar worden kinderen soms ook doodongelukkig van. Bedankt voor je antwoord

1 like

Ik schrik hier echt heel erg van. Ik vind je op het forum altijd heel begripvol overkomen en als iemand die ontzettend openstaat voor groei, dus ik vind het echt heel verdrietig dat je daar de kans niet tot hebt gehad wanneer je het misschien wel het meest nodig had. Ik wil even zeggen dat ik het echt enorm knap en sterk van je vind dat je je uit zo’n omgeving los hebt weten te wikken. Ik vind het fijn om te lezen dat je nu de steun krijgt die je verdient en ik hoop dat je je draai vindt op de kunstacademie! :sunflower:

47 likes

mee eens.

Heb niet echt concrete voorbeelden maar kan me nog goed herinneren in de vlogs van Mo dat Matthijs dan iets aan haar vroeg of iets vertelde en dat zij dat dan gewoon negeerde of hem zwaar geërgerd/arrogant aankeek terwijl hij gewoon aardig deed zeg maar. Vond het gewoon sneu om te zien omdat ik hem altijd een lieve jongen vond en zij hem dan zo negeerde of afsnauwde zonder reden. Maar nu vind ik dat absoluut niet meer, vind Mo sowieso erg positief veranderd!

1 like

Trouwens over Noor en die Klibansky clan: ik heb ze echt al maanden niet meer samen gezien, dus ging even op Instagram kijken en ze volgen elkaar dus allemaal niet meer :thinking:

Vind ik toch opmerkelijk na maandenlang zo close te zijn geweest en dan opeens 0 contact en elkaar overal verwijderen.

Ben dan weer zo benieuwd wat er is gebeurd :upside_down_face: Waarom ben ik zo haha

24 likes

Haha jij postte toch laatst nog dat je hem irritant vond? :stuck_out_tongue: in de vlogs

1 like

Haha ook die Suus niet meer? Die blonde vrouw waar ze ineens heel veel mee omging en die kinderen waren zogenaamd ook best friends

1 like

Ja precies! Noor volgt alleen nog ene Leon Klibansky en de Klibansky’s volgen Noor helemaal niet meer (tenzij ik het fout heb maar heb meerdere malen gecheckt)

Toch raar, leken echt bff’s for life :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Wij hebben de kinderen niet ingeënt. Ik ben wel een beetje van een hoog geitenwollen sok gehalte en heb ook veel contact met deze types. Maar heb me wel altijd gerealiseerd dat ik door de hoge dekkingsgraad in Drenthe dit enigszins verantwoord kan maken. Nu toch maar besloten mn verantwoordelijkheid te nemen als burger😉 en binnenkort worden beide kinderen toch nog gevaccineerd. Met pijn in mn buik, datk dan weer wel… Al die rommel die er in mijn kinders gespoten gaat worden maar autisme zullen ze er vast niet van krijgen😉

47 likes

Nee?

Ik vind het zooo kinderachtig dat die influencers op instagram elkaar meteen ontvolgen bij de eerste beste ruzie. Tuurlijk hoef je elkaar niet te volgen als je niet meer met elkaar omgaat, maar dat zou nou echt niet mijn eerste prioriteit zijn. Zelfde geldt voor de Kardashians.

Goed van je. Mijn vader met een zeer slecht immuunsysteem is je dankbaar! En mijn baby zoontje ook aangezien hij zelf nog niet alle entingen heeft gehad.

Maar het is wel een heel ding ja in de moedermaffia-industrie. Mensen zijn meestal heel erg voor vaccinaties of heel erg tegen. Ik heb ook ouders gehoord die zeggen dat gezonde voeding net zo goed werkt als een vaccinatie. Alsof hun kind op school nooit een traktatie met enummers zal aannemen denk ik dan.

Wie heeft de weekvlog van tien en wil gezien? Martine zei dat haar zoontje een beetje ziekig was en dat ze bij dit soort dagen graag had gewild dat hij 5 dagen naar de opvang ging. Hoe sneu is dat, kindje is ziek en wil wss gewoon lekker thuis en zonder drukte, en z’n moeder geeft hem dan liever nog vaker af bij de opvang zodat zij daar met een ziek jongetje zitten. Meestal vind ik Martine echt tof maar dat schoot me echt in het verkeerde keelgat.

5 likes