Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Ik vind Bonnie en haar video’s doorgaans erg leuk, maar hier word ik echt moe van.
Al zooooooo ontzettend lang niet geshopt (ok op een paar uitzonderingen na, maar goed he??), al zoooo lang geen shoplog opgenomen, best wel trots op zichzelf. Probeert ze nou de kijker of zichzelf te overtuigen?

meer

Bij elk kledingstuk een uitleg waarom ze dit ECHT nodig had of ECHT wilde hebben.
Ik heb maar twee spijkerbroeken die ik altijd draag en die ene is te wijd en ik draag hem niet graag met een riem.
Ik draag altijd witte topjes in de zomer maar dan zitten ze na een keer dragen in de was en dan heb ik geen witte topjes, dus ik heb er toch maar gewoon nog een gekocht.

Wachten is natuurlijk op de volgende shoplog waarin vervangers voor deze items getoond worden met precies hetzelfde riedeltje.

En ik snap dat ze niet alles tweedehands koopt en soms echt wel nieuwe kleding koopt, dat is het punt niet. Maar al die excuses of redenen voor steeds weer een nieuwe stapel supermodegevoelige kledingstukken van goedkope winkels als businessmodel en dan ook nog eens zo onder de indruk van jezelf zijn omdat je zo goed bezig bent ben ik echt beu.

21 likes

Dit vond ik vooral bijzonder. Helemaal trots dat ze sinds eind oktober (vijf maanden geleden) niet meer had geshopt, behalve …

En dan komt er een lijstje met uitzonderingen. Nick had kleding voor haar uitgezocht online, toen had ze meteen zelf ook wat dingen besteld, daarnaast had ze pas nog schoenen gekocht en ze had in die vijf maanden ook nog bij een vintagewinkel, een kringloopwinkel en een rommelmarkt kleding gekocht.

Haha ik vind het echt goed van haar dat ze niet alleen nieuwe kleding koopt maar ook vaak tweedehands en dit ook promoot op youtube, maar om nou te zeggen dat ze zo weinig shopt :thinking:

9 likes

Er is iets weggehaald.

2 likes

@Twijfelaar

Edit: oh je hebt het weer weggehaald. Never mind dan.

1 like

Je mag me pm’en als je wilt. Ik ben wel benieuwd waarom je zo reageerde.

Wat een topvent is Bas toch ook. Verrassing gefikst voor Enzo.
8 likes

Ik vond het eigenlijk best goed van haar dat ze een half jaar niet in normale winkels heeft geshopt. En vind trouwens dat ze in eerste instantie zichzelf niet eens hoefde te verantwoorden. Ook al heeft ze een soort voorbeeldfunctie voor jonge kijkers, het is toch haar leven? En als je haar vergelijkt me sommige andere ‘influencers’ (kennen jullie bijvoorbeeld Iris Nijboer, die in een shoplog wel 1500 euro uitgeeft?) vind ik echt dat het bij haar heel erg meevalt, en dat ze bovendien ook nog over alles best goed nadenkt :slight_smile:

Maar waarom wil ze het dan filmen? Als je iets niet deelt met zoveel kijkers, dan is het idd lekker boeiend wat je met je leven doet. Maar ze maakt er een video van waar ze ook nog eens geld mee verdient. Dat vind ik dan toch net iets anders.

Ik vond het ook goed van haar hoor dat ze voornamelijk tweedehands had geshopt en sowieso vind ik het goed dat Bonnie redelijk kritisch is, ze denkt over het algemeen goed na voor ze iets koopt en ze heeft ook wel eens samenwerkingen met bepaalde kledingmerken stopgezet omdat ze er niet achter stond.

Het gaat me er hier meer om dat, zoals @LaPetiteRobeNoire ook al zei, het meer leek alsof ze zichzelf aan het overtuigen was. Eerst zegt ze trots dat ze niet had geshopt die vijf maanden maar dan komt ze toch met een lijstje met uitzonderingen.

3 likes

Zullen er ook Insta-girls/Youtubers zijn die een fietsbroekje kopen, enkele foto’s maken en dan direct het kledingstuk wegdoen? :thinking:

4 likes

Als ze zich niet zou verantwoorden zou ik er inderdaad juist veel minder problemen mee hebben. En als ze er geen video over zou maken al helemaal niet (inderdaad haar leven, al vind ik ook niet dat “het is toch mijn leven” altijd een sterk argument is, je beslissingen en acties hebben soms namelijk wel degelijk gevolgen voor andere mensen/de wereld buiten jouzelf, maar dat is een andere discussie). Maar ze doet beiden wel, en ‘promoot’ die denkwijze daarmee ook nog eens, en dat vind ik niet in orde.

Dat het wel meevalt met de hoeveelheid die ze koopt (en die ze een paar maanden later weer afdankt als ze haar kledingkast weer eens uitmest) ben ik persoonlijk trouwens niet met je eens, hoeveel influencers er ook zijn die misschien nog wel erger zijn. Dat is natuurlijk een kwestie van perspectief en daarover zullen de meningen verschillen.

En ik wil Bonnie ook niet afschilderen als een soort boeman/verschrikkelijk mens. Op veel vlakken is ze juist heel bewust en een verfrissend positief voorbeeld van een influencer, maar in dit geval vind ik dat niet (vooral door die verantwoording/trots zijn op mezelf uitspraak erbij).
Niemand is perfect natuurlijk, maar dit vond ik misplaatst, vandaar dat ik erop reageerde

8 likes

Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig in zo’n broekje rond gaat lopen dus ik hoop van wel eigenlijk.

3 likes

Heeft iemand al Gregor’s Amerika shoplog gezien? Ik kan er echt niet doorheen komen. Nadat hij een espresso kopje “little teenzy weenzy” noemde kon ik het niet meer aan, achteraf gezien had ik al moeten stoppen toen hij het over een zwembroek + zijn zaakje had…

Hij praat ook zo raar, beetje slurred (hoe zeg je dat op zn Nederlands?) beetje zoals ik praat na een paar shotjes tequila.

15 likes

Oh wow, ik dacht: joh Leeuwenhart, dit klinkt wel heel negatief. Maar ik wist niet hoe snel ik weg moest klikken. Wa errug :scream:

21 likes

Omg ik ging verder kijken (waarom Echo, waarom?!!) en dan heeft hij die 2 opstrijkplaatjes ofzo “this one says boom and this is a pinapple grenade… that’s life right there” om even Bieber te quoten “what do you mean?!!”

10 likes

Vind dit wel HEEL apart. Zo praat je toch niet?
Hij klinkt gewoon als die zoon van Walt in Breaking Bad, Junior.

33 likes

Ehm heeft Monica ergens laten weten waarom er vanmorgen geen podcast is? Zit echt een beetje verdwaasd in de trein niet wetende wat ik moet doen met deze tijd.

3 likes

Hij’s nie goe hoor. Die trekjes die hij allemaal heeft in dat filmpje, why?

5 likes

Haha eerlijk, ik dacht hetzelfde. Maar omg wat is dit??

Edit; kan het echt niet meer aan, ik zet m uit. Erger me te erg aan de manier van praten, coole woorden etc

3 likes

Ik ben het met je eens met betrekking tot het verantwoorden, en ik moet hierdoor denken aan Sarah Rebecca waar zij nu ineens ook vaak mee omgaat. Zij heeft wekelijks shoplogs in haar vlog geloof ik en ze kan nog altijd een reden bedenken waarom ze iets écht nodig heeft of wilde. Als ze dan eens maar 1 kledingstuk koopt ipv 5, is ze ook heel trots. En dan vervolgens het kledingstuk nooit meer aandoen vanwege de bergen kleding die ze al heeft. :roll_eyes:

Ohja en helemaal los hiervan: ik zie zoooveel influencers met zo’n lelijk fietsbroekje. Ik vraag me af hoe vaak we dit nou op straat gaan zien deze zomer. Het ziet er echt niet uit.

2 likes