Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Ik snap ook nog steeds niet wat ze nou eigenlijk doet en voor wie…
Na het lezen op haar instagram en blog kom ik allemaal dingen tegen als “ik leer je hoe je 25.000 euro kunt vragen voor een traject”. Maar coacht zij dan mensen die zelf ook coach zijn/willen worden? Wat voor trajecten zijn dat dan?
Ik zit duidelijk zelf niet in dat wereldje, maar het is me eerlijk gezegd zelfs echt niet duidelijk wat dat wereldje nou precies is?
:no_mouth:

5 likes

Zijn deze mensen allemaal aan de drugs ofzo?

14 likes

Wat een non argument. Genoeg stellen die al jarenlang samen waren voor ze aan kinderen begonnen gaan alsnog uit elkaar. En genoeg kinderen die opgroeien met hun ouders samen die zouden willen dat hun ouders niet samen waren gebleven.

9 likes

Nou zelfs als ik drugs op heb kraam ik niet zoveel onzin uit. Godverdomme hey

13 likes

Waren ze dat maar, kraamden ze misschien minder onzin uit

1 like

omg huh ik dacht überhaupt nog steeds met haar ex in een relatie zat. Hij heette ook bas toch?

Ik draai me nog even om, waarschijnlijk zit ik nu in een lucide droom. Wat een bullshit is dit zeg wtf

Sorry maar al m’n alarmbellen gaan af bij deze mijt. Krijg echt de kriebels.

En daarin begon ik nu vast te lopen. Niet alleen doordat ik steeds meer moeite kreeg de juiste klanten aan te trekken, maar ook in mijn sociale leven. Zo vertelde een vriendin me, een paar dagen voordat ik naar Frankrijk ging, dat mensen haar vertellen dat ze me hard vinden overkomen. En toen… afgelopen weekend… vielen de puzzelstukjes ineens op z’n plek. Doordat ik mezelf heb afgezet tegen vrouwelijke energie, heb ik mezelf ook afgezet tegen mijn EIGEN vrouwelijke energie. Ik ben in mijn ratio gaan zitten en mijn mannelijke energie is leidend geworden. Hiermee ben ik ver gekomen en heb ik bereikt wat ik tot nu toe heb bereikt. Maar als ik door wil groeien, moet er iets veranderen. Dan ga ik het niet meer redden met mannelijke energie alleen. Yin en yang zijn niet voor niets een duo. En bovendien: ik bén een vrouw. En een echt meisje-meisje zelfs. In vrouwelijke energie zit mijn kracht. Alleen wist ik niet meer hoe er toegang toe te krijgen.

Doordat mannelijke en vrouwelijke energie bij mij uit balans zijn geraakt, ben ik ook de balans tussen leiderschap en kwetsbaarheid in mijn bedrijf verloren. Beiden zijn essentieel om succesvol high-end programma’s te verkopen: leiderschap is nodig, omdat dat mensen vertrouwen geeft. Kwetsbaarheid is nodig, omdat mensen zo met je kunnen verbinden. En aan kwetsbaarheid bleek het te ontbreken. Ik dácht dat ik me vaak genoeg kwetsbaar opstelde. Maar realiseerde me afgelopen weekend dat een persoonlijk verhaal delen nog niet betekent dat ik kwetsbaar ben. Dat ik mijn gevoel, intuïtie en empathie laat spreken. Ook een persoonlijk verhaal kun je rationeel vertellen. Maar met ratio alleen, maak ik nog geen echte verbinding met mensen. En hoe hoger de prijs die ik vraag, hoe meer verbinding nodig is voor een klant om ‘ja’ te kunnen zeggen.

En dit alles omdat ze alleen door haar vader is opgevoed, dus met mannelijke energie. Ok.

21 likes

Jemig wat een zwets

8 likes

:sob::sob::sob::sob::sob:

2 likes

Ik ben misschien naïef hoor, maar ik denk eigenlijk dat dit een soort van The Secret techniek is om al die poen aan te trekken. Fake it 'til you make it - doe alsof mensen je 12K betalen voor een cursus tot je een gans vindt die erin trapt. :crazy_face:

29 likes

Maar wat voor mensen zijn dat, die dit geloven? Dat als ze zo’n stukje lezen dat ze zich er compleet in herkennen? Ik begrijp daar echt helemaal niks van, zo’n enorme ver van mijn bed show.

3 likes

Dafuq did I just read?

9 likes

@anon24802271 ja The Secret heeft er alles mee te maken, haha.

Er is trouwens een topic over de Law of Attraction. Daar ontstond ook een hele discussie over of dit wel/geen bullshit is en hoe wetenschappelijk het is. Ik vind het wel fascinerend hoe ver mensen erin gaan.

(Voordat iemand over een specifieke reactie van mij in dat topic valt: ik ben nu tegen het illegaal verspreiden van e-books maar dat was toen nog niet echt het geval. Dan weten jullie dat. Heb me weleens in discussies over dit onderwerp gemengd, daarom noem ik 't even.)

4 likes

Dit is Suz van het varken toch? Even voor mijn beeld.

25 likes

Ik begrijp nog steeds niet wat zij nou eigenlijk doet.

Behalve enorm in haar kracht staan natuurlijk.

13 likes

08 24

Veelmollen bestrijden met gif, bijten en doden, zijn jullie helemaal lijp geworden, beste kijkers? Heb de wereld om je heen, en vooral de natuur, lief! Wij zijn een beschermde diersoort en verdienen zelfs wettelijke bescherming. Zelfs een kliklijn gaat daar niets aan veranderen.

En nee wij van Forum Feminarum zitten nog niet op Youtube en wij zijn ook geen beautyblog (R.I.P., die bedreigde diersoort die wij soms wel becommentariëren). Wel schijnen wij volk aan te trekken dat graag gebruik maakt van Too Good To Go en naar de action gaat. Maar onze acties hebben vooral betrekking op het beoordelen van pareltjes van televisieprogramma’s en ander vermaak. Graag zouden wij wel willen aanschuiven bij RTL Boulevard om het niveau te verhogen. Maar pas op want deze graafinsecten kunnen het werk nog verder omlaag halen, indien dat mogelijk is.

Toch knap dat Suzanne alles kan terug redeneren tot de opvoeding door een man en bovendien een brug kan slaan tussen haar moederschap en keiharde knaken maken. Ik vraag mij dan af hoe ik ook mijn vrouwelijke en mannelijke energie met elkaar in balans kan brengen. Moet ik dan een ying yang ketting kopen of vaker een scheet inhouden of een kind op de wereld zetten? Misschien moet ik toch maar de law of attraction gaan lezen en een visionboard maken. Als ik dan een plaatje van Bil oppplak van ‘Wie is het’? Is hij dan toch mijn ware of is het dan toch een gevalletje van 1 april kikker van Bil?

6 likes

Ik heb dus drie blogs van haar gelezen die bij elkaar een periode van 1,5 jaar overgaan, waarin ze drie keer een persoonlijke doorbraak heeft beleefd. Well…

Valt me trouwens op dat al haar advies dus eigenlijk letterlijk over geld gaat en niet per se over kwalitatieve groei. In elk blog komt wel voorbij hoeveel K meer iemand is gaan vragen of verdienen.

10 likes

Ik vind het ook bizar om te lezen hoe zij haar modeblog en blog met Vera neerzet als twee hele succesvolle ondernemingen, waarvoor ze zich helemaal kapot werkte en haar lichaam overbelastte voor een mooi succesvol resultaat, dankzij haar ~ samenwerkingen ~ met Procter & Gamble (Gilette spon?), etc., terwijl beide blogs in mijn ogen best een flop waren en ik een heel ander beeld heb van hoe bloggers hun dat invullen dan zich kapotwerkend. Ik vraag me af of ik nou zo onwetend ben, of zij er écht in gelooft (en is dit dan The Secret?), of dat dit nou keiharde bluf is. Ik snap het niet! :woman_shrugging:

21 likes

afbeelding

Ik vind het echt erg dat je met dit soort onzin geld kunt verdienen?

27 likes