Volgens mij is het ook echt iets van de oudere generatie, want ik ken het alleen van mn opa en oma en een aantal vriendinnen hadden het vroeger thuis. Maar ik ging stuk om hun antwoorden . Om aan te geven welk eten van jou is, om je bord mee leeg te trekken moehaha
Ik ken dat zelf helemaal niet? We hadden er vroeger wel een die je om de buitenkant om het pak yoghurt deed, zodat er druk opstond en zo alles er uit kwam, had nooit gerealiseerd dat het super Nederlands is.
Hahahaha mijn moeder heeft zo’n ding. Ook wel echt typisch. Ik mocht ook nooit een yoghurt/vlapak van mijn ouders uitknijpen omdat ik er teveel in liet zitten. Dan ging mijn vader altijd laten zien dat ie er nog 3 lepels uit kreeg. Nou joepie.
ik was nog onwetender dan de mensen in de video
Wij hadden dit vroeger! Het werd ook super vaak gebruikt. Tot hij kapot ging en we niet meer dezelfde konden vinden (en andere spatels werkten minder goed). Je kan er inderdaad meestal nog verrassend veel mee meekrijgen, haha.
En @Spaarlamp hahaha ik kwam toevallig net van de après ski maar bedankt voor nogmaals afspelen van deze tophit😍
Maar ze noemen het dus flessenlikker, maar ik heb alleen gezien dat dat idd bij kartonnen yoghurt en vlapakken werd gebruikt. Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe dit bij een fles moet worden gebruikt.
Hahah ja bij van die glazen flessen. Voor die pakken gebruikte mijn vader gewoon zijn brute kracht
Maar zat yoghurt bij jullie vroeger in een glazen fles? Ik ben ff confused haha
Ik dacht dat dat ding zo’n trekker was voor op de kermis. Bij van die automaten waar je een balletje moet schieten en dan muntjes van 10, 20 of 100(?) er uit krijgt en die komen dan ooit niet ver genoeg er uit geschoten dus moet je ze pakken met zo’n ‘trekker’.
Hahahha oké, die twee dingen moet los van elkaar. Flessenlikker is voor die glazen flessen waar tomatensaus in zit bijvoorbeeld
Ohh, nou bij een vriendin van mij gebruikten ze dat ding dus ook bij kartonnen pakken. Dan scheurden ze het pak boven open en dan met dat ding erin. Echt hilarisch als je er bij stilstaat. En die broer en zij zaten soms te kibbelen wie dat dan mocht doen wtf hahaha
Nee vind ik niet, maar het laatste druppeltje eruit schrapen wel. :’)
Ik gebruik nog af en toe zo’n flessenlikker. Bv bij pastasaus in een glazen pot, om alles eruit te krijgen. Je zult maar te weinig saus krukken hè.
Ik kende dit tot vijf minuten geleden ook niet maar hoe doe ik al dertig jaar zonder
Maar die yoghurt haal je niet in de supermarkt ofwel?
Graag gedaan!!
@Jumpsuit nee deze niet, ander merk flessen is wel te koop bij biowinkels
Deze yoghurt (of melk of boter etc) kopen wij van een lokale biologisch-dynamische boerderij.
Die verspreid de zuivel twee keer per week over verschillende zuivelboetjes waarvan wij een sleutel hebben.
Daarin staat een koelkast, we pakken de yoghurt, turfen dat aan op de lijst en krijgen elke maand een rekening.
Heerlijke yoghurt. Dat uit pak is eigenlijk snotyoghurt hahaha
Kom ik aan mijn met “de Zaanse hoeve” roeryoghurt in plastic beker van de appie waar niet eens een deksel op zit maar alleen een papiertje.
Ik word er ook echt naar van.