Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Ik weet niet hoe bekend Kalel hier is, maar ik vind haar veneers ook helemaal niet mooi. Zo zonde van haar eigen tanden

5 likes

Ja is ook anders maar het resultaat is hetzelfde het ge “iewl” en bah vind ik echt vreemde reacties. Het is niet dat je daar mee over straat gaat, het is nodig voor de ingreep. Of je daar zelf voor kiest staat daar effe los van.

1 like

Ja dit ja. Sorry als mensen nu gekwetst zijn maar zo’n ingreep omdat je bijv. een tand mist door een ongeluk is toch heel wat anders dan heel je (gezonde) gebit om zeep helpen omdat je het niet mooi vindt. Nog steeds je eigen keuze, maar ik vind het nogal wat dus daar uit ik mijn mening over.

*al helemaal omdat er nu dus jongeren zijn die het na gaan doen maar dan bij onbetrouwbare dokters die maar wat doen.

23 likes

Eh nee het gaat om die kleine afgeslepen tanden en die heb ik nu ook?

Ik heb dit in december moeten laten doen, had een constructie die aan vervanging toe was.
Vind dit persoonlijk misschien wel een gevoelig onderwerp.
Ben 12 jaar geleden gevallen en het achtervolgt me nog steeds. Eerst had ik een zwarte tand, toen was er een langer, toen kreeg ik een gebitje wat om de haverklap uitviel, toen een constructie die afbrak en de reacties zijn nooit echt begripvol geweest.
En nu heb ik dit laten doen (voor fucking tweeduizend euro) en dan lees ik dat mensen het vies vinden. Dus ja. Vind ik gewoon niet begripvol maar goed.

6 likes

Ik zou het ook nooit laten doen als ik een gezond gebit had, vind ook idioot, maar daar reageerde ik niet op. Reageerde op iets anders.

Maar laat maar, begrip daarvoor komt denk ik pas als je zelf een voortand mist :yum:.

1 like

wat ik ook zo vreemd vind zijn die tandverleningen? die Negin Mirsalehi heeft dus haar tanden laten verlengen, ziet er niet uit imo, maargoed, zelf weten natuurlijk. Het worden dan een beetje van die hazentanden vind ik. Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet. :roll_eyes: en een noodzakelijke ingreep is natuurlijk heel iets anders dan het doen omdat je het zo mooi vind en omdat het hot is maar het eigenlijk niet nodig hebt.

1 like

Ik probeer steeds wat te zeggen maar ik ben ook bang dat ik het niet goed zeg. Maar goed een poging:

Ik vind het vervelend dat je het zo persoonlijk opvat. Mensen zeggen zo vaak ‘iew’ bij operaties/ingrepen omdat de operatie zelf nu niet echt een feestje is om naar te kijken. Dat zegt verder niks over de mensen die zoiets ondergaan omdat ze iets willen fixen dat kapot is.
Voor een gebit waar niets mee aan de hand is vind ik het echter een erg drastische ingreep. Zoiets als je rib breken om dunner te zijn ofzo. Het middel is dan zo zwaar voor het resulaat of zo. Alsnog zelf weten natuurlijk. Het maakt die mensen nog steeds niet ‘iew’.

*plus dat jongeren het dus na gaan doen maar goed. Aan de andere kant kun je ook niet voor iedereen verantwoordelijk zijn.

(Hopelijk leg ik het zo een beetje ok uit.)

**oh ik vind dus wel dat ik wat beter had kunnen nadenken voordat ik het op die manier zei. Ik bedoelde dus echt dat ik het vervelend vind. Niet zoiets als: het spijt me dat jij je zo voelt.

20 likes

Nouja, ik quote je even, je zei: “ ziet er echt niet uit “. Vind ik onnodig, zij kiezen er idd voor maar heel veel mensen ook niet. Die zijn echt niet blij dat hen eigen tanden afgeslepen worden.
Ik besef me dat het voor mij beladen is en voor jullie niet. Dus denk niet dat we het vanuit eenzelfde perspectief kunnen bekijken.

Het stuk: drastische ingreep voor gezond gebit ben ik het volledig mee eens maar nogmaals, ik reageerde daar niet op.

1 like

Je hebt gelijk sorry. Ik had het niet zo moeten zeggen. Had er totaal niet bij stil gestaan.

O shit, het was zeker niet de bedoeling om iemand een rotgevoel te bezorgen met mijn reactie! Ik snap supergoed dat het noodzaak kan zijn, maar ik vond het persoonlijk een heftig besef dat er mensen zijn die hun hele gebit om esthetische redenen laten wegslijpen en hun tandvlees laten laseren (hoewel ik niet weet wat dat inhoudt). Niet vies of iel, maar wel heftig en (voor mij!) onverwacht.
Edit: spuit 11, sorry, was douchen en toen was de discussie ineens veel verder. :sweat_smile:

1 like

Oh en ik zeg dus nooit ieuw omdat ik dit 1) altijd te horen krijg over mijn psoriasis en 2) altijd over mijn tandissues, en ik heb er echt een intense hekel aan, alsof ik iets mij vies maakt.
Ik zei ook gewoon: ik vind het kut om te lezen. Meer niet.

Maar dat is een andere discussie, ik heb niks te melden over youtubers maar wat mij betreft mag het weer on topic.

4 likes

Ik kan me goed voorstellen dat je gekwetst bent en ik snap ook dat het überhaupt niet prettig is om te lezen dat mensen iets aan je lichaam vies vinden. Of het nu precies op jouw situatie lijkt of niet.

Wil ook mijn excuses aanbieden voor mijn post, ik vind het achteraf van mezelf sowieso niet netjes om te oordelen over een ingreep.

Sorry Boemboem, het is niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen. Ik had oprecht nog nooit van veneers gehoord. Het is inderdaad een voorrecht als je zelf een gezond gebit hebt en dat als vanzelfsprekend ziet. Super fijn dat je een “nieuwe” tand hebt gekregen na de val!

1 like

Ah ik vond zijn tanden eerst juist zo leuk! Ik vind echt dat hij er heel anders door uit ziet. En met anders bedoel ik hetzelfde als iedereen op instagram tegenwoordig. Maar goed, zijn tanden zijn lefuh

1 like

Ik volg haar ook, ze heeft die veneers ook nog meerdere keren kleiner laten slijpen want ze waren eerst echt veel te groot voor haar mond. Hilary Duff had dat ook met haar eerste veneers, net van die kauwkompjes in je mond.

1 like

Roy donders heefr ze ook. Dat had ik een paar jaar geleden gezien in zo’n aflevering van zijn programma. Love die man van dat academische ziekenhuis, hij zei dat die witte kleur echt een karikatuur is.

2 likes

Ik heb bij haar het gevoel dat ze elke keer een nieuw typetje wil zijn en steeds de uiterlijke kenmerken daarvan overneemt om geaccepteerd te worden. Ze heeft al zoveel kanalen met de bijebehorende thema en personage opgestart en vervolgens weer verwijderd.

1 like

Ja Kalel had ook laatst een filmpje waarin ze zegt depressief te zijn en nergens zin in te hebben. Volgens mij is ze ook erg onzeker en weet ze niet zo goed wat ze met haar leven moet. Vind het ook wel zielig en naar om te zien…

Ik in ieder geval wel! Werd mij iets te eentonig en zoet

1 like

Zij kwam toevallig ook voorbij in het facingsfilmpje dat hierboven werd geplaatst.