Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

verschrikkelijk naïef!

heb meteen op mijn neefje zijn youtube filmpjes gekeken. er staan geen verdachte comments onder zijn fimpjes, maar hij heeft wel een gezellige “zwemmen met de familie op vakantie” compilatie. hele gezin in bikini. 9 en 12 jaar.
jeetje wat zal ik doen? Ik heb mijn schoonzus eerder al eens wat gemeld. maar ze reageert er nooit op.

(mijn andere schoonzus reageert wel goed en heeft direct gesprek met mijn nichtje gehad haha. ze zei blij dat ik wel op youtube en Instagram zit!)

1 like

Ik vraag me af waarom YouTube hier niks tegen doet? De ‘macht’ hebben ze toch gewoon, als het op technologie aankomt. Zou er heel veel geld in omgaan? Of zou het erg zijn als ze zouden toegeven dat dit soort dingen gebeuren?

1 like

Ik begrijp ook echt niet dat er zó veel mommybloggers zijn terwijl dit gewoon heel actueel en bovendien gevaarlijk is. No way dat ik mijn kind op internet zou zetten.

5 likes

Ik ging hem kijken nav de mention hier (onder het mom hoe erg kan het zijn) maar jeeetje. Wat keijsen wil& tien zeg. En waarom nodig je iemand uit als je die peraoin constant onderbreekt? :thinking:

En martine is zó plat: als de paal er niet in zit dan maar aan je voet?? En dat verhaal met die vrouwencondoom ze wilde klaarblijkelijk echt heeeel graag de grap “dan hangt ie uit je vleeerrrr” maken want dat zei ze wel 5x. Hoe wel van een grapje, maar dit? Gats.

En eronder alleen maar positieve comments, hoe dan? Dit is toch niet leuk on te kijken? Werd er gelemaal ongemakkelijk van :confused:

6 likes

Ze had vorige week een livestream en daarin zei ze dat het nog een maand zou duren.

Het is denk ik nauwelijks te overzien voor YouTube en veel werk om de filmpjes na te kijken. Filmpjes met adsense moeten ze controleren, maar zoveel mensen hebben geen adsense en hun filmpjes worden niet meteen gecontroleerd. Maanden na de Elsagate waren er ook nog van die vieze cartoons te vinden.

2 likes

Elsagate? (Wil ik dit eigenlijk wel weten?)

Ik vraag me wel af hoe ver je moet gaan. Er zijn ook ouders die hun kinderen niet meer in badpak op het strand laten maar enkel in een hele outfit zodat ze nooit stiekem gefilmd kunnen worden. Gaat hiervoor niet ook een beetje het zelfde op als het korte rokjes argument bij aangerand worden?

Hoewel ik dus sowieso tegen kinderen op social media ben zolang ze daar zelf nog geen mening over kunnen hebben.

7 likes

En @Vaiana, Youtube heeft wel de middelen om schelden in de comments op te speuren, of om bepaalde inhoud te demonetizen (bv depressies), dus vraag me af waarom het nu dan niet zou kunnen. Maar ik ben natuurlijk maar een leek!

Plus met een gewoon vakantiefilmpje van een kind in een badpak is eigenlijk niets mis (nou ja met het posten wel vind ik maar toch.) Er is wat mis met de mensen die er wat seksueels van maken.

(Ik zie youtube dat niet zo snel verbieden want familyvloggers zijn echt een goed verdienmodel.)

Eigenlijk zou youtube gewoon content moeten verbieden waarin mensen onder de 13 jaar te zien zijn.

5 likes

Die wenkbrauwen van Aimee :open_mouth:

5 likes

Ja je hebt gelijk. Er is wel een groot verschil tussen als kind lekker kunnen leven en spelen en die dingen ook allemaal op internet delen.

1 like

Ja in mijn ogen zou dat dus echt verboden moeten worden. Net als anderen stiekem filmen op openbare plekken want dat mag ook gewoon.
Het is logisch dat wetgeving altijd wat achterloopt maar volgens mij staat dit nog niet eens op de agenda.

5 likes

Jiami heeft een huis gekocht.

Zag het ook voorbijkomen op Instagram. Toch netjes op die leeftijd!

1 like

Ja zou willen dat ik dat kon.

Oei inderdaad! Gelukkig is ze er zelf erg blij mee, maar ik vind ze persoonlijk te dik en voornamelijk de aanzet echt te stickerig. Vond het eigenlijk ook wel mee vallen hoeveel de kleur lichter is geworden, terwijl ze zelf zei dat het tot 70% zou gaan.

2 likes

Jill heeft weer een vlog online staan. Ik snap er echt weinig van? Het is super hak op de tak. Zo jammer, want ze is in Miami…

Edit: en stiekem vind ik Jill en Pleun samen behoorlijk irritant.

Edit2: Oh… Ze geeft aan het eind van de vlog aan dat ze juist van hak op de tak houdt. Jammer :sweat_smile:

1 like

Kijkt iemand wel eens de vlogs van ThingsJuliaLoves?

In die vlogs komt wel eens naar voren dat haar vriend gierig is met geld en dingen delen, nu zegt ze dit ook in de vlog van vandaag (ook die van gisteren toevallig) en dat ze het vervelend vindt dat hij zo gierig is. Vanaf 10:51

Een gierig vriendje zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Of de vorige keer wilde hij haar niet komen ophalen toen zij de bus ging missen ivm oponthoud met de metro, want hij vond dat haar eigen schuld en zou haar dan een uur laten wachten op het busstation. Vind het wel grappig en real dat ze zulke dingen gewoon deelt, maar schetst niet echt een positief beeld van haar vriend.

7 likes

Zo zat ik net ook, heb het even gegoogled. Filmpjes die eruit zien alsof ze geschikt zijn voor kinderen, met in de titel Frozen en Elsa, maar heftig zijn met geweld en bloed en vooral niet geschikt voor kinderen.