Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Jakkes. En wat verbazingwekkend dat YouTube hier nog niets aan gedaan heeft…

Nouka dat kan ze natuurlijk altijd zeggen, terwijl het wel zo is. Zeker in het begin.

Haha, ik kan daar ook niet zo goed tegen nee. Zeker als je zegt dat je het binnenkort laat weten. Van januari tot april vind ik niet echt “binnenkort” :sweat_smile:

1 like

@Milkshake3 blijkbaar gebeuren er nu wel dingen, hij is nu bezig met een livestream https://www.youtube.com/watch?v=3LYHn3laNbc

oh mijn god, ik krijg er tranen van in mijn ogen.

Ik wilde het al niet, maar nooit mag mijn dochter op youtube…

Ik heb mijn schoonzusje al eens onder de aandacht gebracht van een filmpje van mijn nichtjes in bikini. binnen 1 dag 5000 keer bekeken (eerste filmpje op hun account) en gelukkig diezelfde dag verwijderd. Maar nu vraag ik mij af op hoeveel computers dit filmpje nog staat. :face_vomiting:

1 like

Ziek!

Ook dat met timestamps, gatverdamme. :nauseated_face:

Leuk voor privé, maar kinderen horen zo niet op internet te staan. Zij zien niet wat het teweeg brengt. Vooral kinderen in bikini’s etc.

2 likes

Heb net de video van Rutger gekeken, vind het een leuk idee en ben ook echt wel benieuwd naar de volgende filmpjes. Maar ik word zo misselijk van de manier van filmen. Is dit iets nieuws ofzo, zo super bewegend

Wtf? Edit. Vind het helemaal niet overdreven. Maar ja, snap niet hoe je dit een overdreven reactie kunt vinden.

verschrikkelijk naïef!

heb meteen op mijn neefje zijn youtube filmpjes gekeken. er staan geen verdachte comments onder zijn fimpjes, maar hij heeft wel een gezellige “zwemmen met de familie op vakantie” compilatie. hele gezin in bikini. 9 en 12 jaar.
jeetje wat zal ik doen? Ik heb mijn schoonzus eerder al eens wat gemeld. maar ze reageert er nooit op.

(mijn andere schoonzus reageert wel goed en heeft direct gesprek met mijn nichtje gehad haha. ze zei blij dat ik wel op youtube en Instagram zit!)

1 like

Ik vraag me af waarom YouTube hier niks tegen doet? De ‘macht’ hebben ze toch gewoon, als het op technologie aankomt. Zou er heel veel geld in omgaan? Of zou het erg zijn als ze zouden toegeven dat dit soort dingen gebeuren?

1 like

Ik begrijp ook echt niet dat er zó veel mommybloggers zijn terwijl dit gewoon heel actueel en bovendien gevaarlijk is. No way dat ik mijn kind op internet zou zetten.

5 likes

Ik ging hem kijken nav de mention hier (onder het mom hoe erg kan het zijn) maar jeeetje. Wat keijsen wil& tien zeg. En waarom nodig je iemand uit als je die peraoin constant onderbreekt? :thinking:

En martine is zó plat: als de paal er niet in zit dan maar aan je voet?? En dat verhaal met die vrouwencondoom ze wilde klaarblijkelijk echt heeeel graag de grap “dan hangt ie uit je vleeerrrr” maken want dat zei ze wel 5x. Hoe wel van een grapje, maar dit? Gats.

En eronder alleen maar positieve comments, hoe dan? Dit is toch niet leuk on te kijken? Werd er gelemaal ongemakkelijk van :confused:

6 likes

Ze had vorige week een livestream en daarin zei ze dat het nog een maand zou duren.

Het is denk ik nauwelijks te overzien voor YouTube en veel werk om de filmpjes na te kijken. Filmpjes met adsense moeten ze controleren, maar zoveel mensen hebben geen adsense en hun filmpjes worden niet meteen gecontroleerd. Maanden na de Elsagate waren er ook nog van die vieze cartoons te vinden.

2 likes

Elsagate? (Wil ik dit eigenlijk wel weten?)

Ik vraag me wel af hoe ver je moet gaan. Er zijn ook ouders die hun kinderen niet meer in badpak op het strand laten maar enkel in een hele outfit zodat ze nooit stiekem gefilmd kunnen worden. Gaat hiervoor niet ook een beetje het zelfde op als het korte rokjes argument bij aangerand worden?

Hoewel ik dus sowieso tegen kinderen op social media ben zolang ze daar zelf nog geen mening over kunnen hebben.

7 likes

En @Vaiana, Youtube heeft wel de middelen om schelden in de comments op te speuren, of om bepaalde inhoud te demonetizen (bv depressies), dus vraag me af waarom het nu dan niet zou kunnen. Maar ik ben natuurlijk maar een leek!

Plus met een gewoon vakantiefilmpje van een kind in een badpak is eigenlijk niets mis (nou ja met het posten wel vind ik maar toch.) Er is wat mis met de mensen die er wat seksueels van maken.

(Ik zie youtube dat niet zo snel verbieden want familyvloggers zijn echt een goed verdienmodel.)

Eigenlijk zou youtube gewoon content moeten verbieden waarin mensen onder de 13 jaar te zien zijn.

5 likes

Die wenkbrauwen van Aimee :open_mouth:

5 likes

Ja je hebt gelijk. Er is wel een groot verschil tussen als kind lekker kunnen leven en spelen en die dingen ook allemaal op internet delen.

1 like

Ja in mijn ogen zou dat dus echt verboden moeten worden. Net als anderen stiekem filmen op openbare plekken want dat mag ook gewoon.
Het is logisch dat wetgeving altijd wat achterloopt maar volgens mij staat dit nog niet eens op de agenda.

5 likes