Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Ik ging ff een vlog van Noor kijken. Bij 7:12 zegt ze dat ze barstende hoofdpijn en migraine heeft. AAARGH. godverdomme mens weet je wel wat dat is. Heb ik jaren voor bij de neuroloog gelopen, dan kan je toch niet praten en vloggen?! :confounded: en bovendien kun je dan ook niet eten, want ze had eten besteld en met migraine moet je vaak overgeven van de pijn en kan je ook geen licht kan verdragen. Ja dit klinkt als een mijn cavia is dooier maar ff tussen neus en lippen door dat je barstende migraine hoofdpijn hebt. Sheesh, ja geloof het meteen Noor heb echt medelijden.

15 likes

Net als met griep, je weet pas wat het inhoudt als je het een keer gehad hebt.

4 likes

Natuurlijk is het bij iedereen anders maar je kan niet zo chill in bed liggen en zeggen dat je migraine hebt punt uit. Ik kreeg altijd inhalers voor mijn aanvallen (de aura vlekken uitvalsverschijnselen niet kunnen praten bewegen) en de neuroloog zei zelf altijd dat een normale paracetamol ibuprofen waar zij het over heeft geen enkele nut heeft dus ik word daar boos om. Dat is geen migraine. Ik werd met een sjaal voor m’n ogen in de auto gezet. Dus echt pff beetje zeggen dat je migraine hebt en lekker lopen vloggen hou op mens.

6 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat je tijdens een migraine aanval nog denkt: even de camera erbij pakken

7 likes

HAHAHAHA ik zie het helemaal voor me.

Ik heb ook de vlog van bonnie gekeken en vond het zo leuk! Dat feestje en die vrienden :heart_eyes:
Zo leuk hoe iedereen zich ook zo leuk kleedde, dan doen ze bij mijn themafeestjes nooit. :disappointed: bonnie en nick zagen er zó leuk uit.

Vind bonnie(s vlogs) vaak een beetje suf, maar werd hier heel vrolijk van en zoals anderen al zeiden een hele leuke vriendengroep. Ik moest zo lachen ook om sjeng(?) droge hoofd bij die babbelbox :joy:

6 likes

(Hier stond een screenshot van een publiekelijk en bovendien anoniem Tinder account, maar ik heb het moeten verwijderen. Het ging om een persoon die op zoek was naar vrouwen die hun voeten wilden laten fotograferen.)

Moest denken aan de discussie hier
Ook op Tinder te vinden dus onder twintigers, al gok ik dat de age range zo groot mogelijk is ingesteld

2 likes

Volgens mij ben ik in de minderheid maar ik vond daar echt geen reet aan, dat is toch alleen leuk voor Bonnie zelf? Ik heb zelfs doorgespoeld en dat doe ik bijna nooit in vlogs haha.

7 likes

Niet zo gek, want zij stond juist bekend om haar shoplogs, toch? Wel jammer, maar ik denk wel dat haar doelgroep de komende tijd gaat veranderen

1 like

Of pittig gekruid eten.

Ik heb ook een paar jaar migraine gehad (met aura, dus daardoor wist ik dat het migraine was en geen hoofdpijn) en ik was nooit misselijk en ook niet dat m’n hoofd uit elkaar barstte. Heb zelfs de lion king musical uitgezeten na een aanval haha. Wel heel moe/wazig tijdens en erna. Dus ja, het kan wel (al snap ik dat het vervelend vind dat mensen iets migraine noemen wat niet zo is).

1 like

Ik heb hetzelfde, heb zelfs vroeger nog een toets gemaakt met zo’n aura. Onze cavia is beduidend minder dood

5 likes

Hahaha ik ook, mn citotoets begrijpend lezen in groep acht. De docent dacht dat ik een bril nodig had dus ik mocht zijn bril op. Hielp natuurlijk voor geen meter, haha.

5 likes

Maar die aura is toch een uur voor de aanval? Dan snap ik het nog wel hoor. In het begin kan ik nog wel dingen. Maar een paar uur later lig ik te overgeven, en kan ik geen licht en geen geluid verdragen. Dus dan zit ik maar een beetje te huilen in bed.

Gelukkig voor mijn dooie cavia heb ik dit maar 3x gehad in mijn leven. Hoop dat het nooit meer terugkomt ook (Had het met de pil en spiraal. Met pil meteen gestopt toen, spiraal zit er wel nog in).

1 like

Hoe vaak hebben jullie migraine en wassen jullie dan je innerlijke gordijnen of gebruik je de vieze handdoek nog een keer?

46 likes

Ik heb het geen uur ervoor, sluit bij mij gewoon aan. Aura van bijv 15 min en dan meteen hoofdpijn

Dit had ik ook! Soms had ik alleen een aura en kwam er daarna niks.

Ik vind migraines eigenlijk echt fascinerend. Zo bizar wat die verschijnselen allemaal kunnen zijn. De eerste keer was ik op werk en bracht de baas me met de auto naar huis (geen idee wat er aan de hand was) en opeens kon ik niet praten. Ging daarna geconcentreerd een appje naar m’n vader typen maar achteraf bleken dat allemaal losse letters en veel spaties te zijn😂

2 likes

Dat mensen dat zo overdrijven komt ook wel omdat anderen je anders niet serieus nemen denk ik.
‘Ik kan niet naar werk komen vandaag want ik ben verkouden/heb hoofdpijn.’ klinkt toch niet echt als een reden om thuis te blijven volgens de meeste mensen. (Terwijl bijna niemand echt griep heeft dus super veel mensen blijven thuis bij een flinke verkoudheid.)

Zelfde geldt wel voor migraine denk ik.

6 likes

Shit zeg, ik ken dit hele meisje niet, maar ik kwam het net tegen op Instagram:

Sneu, en ik ben benieuwd hoe ze in het leven staat als ze hieruit komt. Dan lijkt dat influencerleven me toch ineens heel oppervlakkig.

Edit: Je hoort vaak dat mensen na zoiets ingrijpends anders in het leven gaan staan. Dus mijn vraag is of dat zo zal zijn, niet dat het zo zou moeten zijn.

2 likes

Wow wat heftig zeg!

Beetje onnodig die laatste opmerking. Is gewoon in en intriest als zo iets gebeurd of je nu kassameisje, hartchrirurg of influencer bent.

18 likes