Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Kozen ze bij waar is de mol niet altijd een bestemming waar de gast een bepaalde binding mee had? Heb het al jaren niet gezien trouwens dus misschien herinner ik me dit totaal verkeerd.

Ik ken Lux voor een meisje alleen van die serie Life Unexpected, maar ik dacht dat daar naam een soort afkorting was van de titel van de serie?

1 like

Oh die serie ken ik niet, Lux is wel een meisjesnaam maar niet echt in Nederland. De Spaanse versie is Luz. Het betekent licht.

Ja lux is de Latijnse versie van licht, maar Ik weet niet waarom je je kind naar een caravan zou vernoemen überhaupt Haha.

4 likes

Nouja als het een hele mooie caravan is :woman_shrugging:

Haha nee heel apart ja.

3 likes

Omdat Luxy in de lux is verwekt gok ik.

24 likes

Ik vind dit ook zo erg! En maar zeggen dat de ‘druifjes’ het leuk vinden :weary:

Ook al die video’s van hun in het zwembad, ik snap het gewoon echt niet! Waarom?

Bij Lidl en Aldi is ook wel meer verpakt geloof ik dan bij bijv. de AH.
Eigenlijk zouden ze bepaalde plastic verpakkingen moeten verbieden want het slaat soms zo nergens op. Bijna alles zou los of in karton of glas kunnen.

7 likes

Ik heb denk ik te weinig baby’s gezien in mijn leven maar ik vind het echt knap hoeveel geluid ze kan maken zonder haar mond open te doen? Buikspreektalentje? Of ‘hoort’ dit gewoon?

1 like

Voelt ook zo onnatuurlijk :grin:

27 likes

Vind het wel een leuke video, geeft aan hoe moeilijk het is om plastic vrij boodschappen te doen. Maar de zero waste in de titel is gewoon clickbait vind ik, ook al staat er ergens in de titel nog plasticvrij. Want andere verpakkingen dan plastic zijn ook waste. Zat videos te vinden waarin mensen echt zero waste (proberen) te leven.

1 like

Hallo plastische chirurgie shaming dit

2 likes

In zero waste termen wordt glas niet gezien als verspilling, geloof ik, omdat het goed herbruikbaar is. Papier is ook goed te recyclen. Dat argument gaat alleen voor plastic niet op. Ik vind het ook verwarrend. Toen ik zo goed als zero waste leefde (nu niet meer dus), kon ik echt niet om glas en papier heen.

2 likes

Het hele idee erachter is dat je toch zo min mogelijk afval hebt, glas is beter dan plastic ja. Maar als ik naar haar video kijk denk ik nu niet aan zero waste doordat ze gewoon alsnog best veel verpakkingen heeft gekocht.
Edit: vooral niet als ik het vergelijk met andere zerowaste bloggers of youtubers die bijv een linnentas aan glas hebben leen kwartaal aan recyclebaar afval.

Annic geeft, vind ik, vaak erg onrealistische tips die gebasseerd zijn op haar leven en volledig voorbij gaan aan dat de “keuze” die zij schetst vaak niet bereikbaar is voor velen. Enkel begrip tonen voor mensen die niet in die luxe-positie zitten (in plaats van aangeven dat iedereen het kan) zou in mijn ogen enorm schelen.

Uitleg

Klein voorbeeld: bij haar verbouwing vroeg iemand ‘hoe ze dat allemaal deed’. Dan geeft ze aan dat het kiezen is; zij kiest ervoor alles tranquilo te doen en tijd voor zichzelf te nemen en dat zou jij ook moeten doen. Dat kan gewoon.

Daarin zit mijn ergernis (dode cavia incoming): Ik kies graag voor mezelf, maar als ik minder zou werken zou ik mijn verbouwing simpelweg niet kunnen betalen. De hele keuze die zij voorlegd is voor velen geen keuze. Want dat je alles kan laten doen en op financieel gebied geen zorgen hebt is een flinke voorwaarde van wat zij “rust” en “me-time” noemt. Daar kan je, zeer subtiel, bij stilstaan als je dat wilt.

Maar goed ik heb sowieso een allergie voor mensen die niet stil staan bij wat ze hebben en hoe dat niet voor iedereen zo makkelijk is, maar tegelijkertijd wel goedbedoelde tips rondstrooien. Stilstaan bij je privileges siert iemand (in mijn ogen) enorm

31 likes

Waren het nou ook de bellinga’s die toen in die truc van Rambam trapte (schadelijke energiedrank promoten)? Of was dat een andere familie? Echt bizar hoe je zo alles publiekelijk gooit.

2 likes

Oja ik zie het nu, de Wanders familie blijkbaar. Dit is echt een hele nieuwe wereld voor me, wist niet dat er meerdere vlogfamilies bestonden. :sob:

1 like

Volgens mij heeft ze der ogen laten laseren want normaal droeg ze altijd een bril. En je zag een keer een story op instagram dat ze bij een oogarts/opticien was.

15 likes

Oh ik dacht dat het misschien zou gaan over een schoonheidsideaal ding, aangezien Saske nu toch nauwelijks makeup meer draagt? Achja volgende week weten we het

Ja dacht ik ook aan maar moet je daar je best voor doen??

1 like