Ik zoek al jaren zo’n man
Ik vind boodschappen doen als het rustig is ook echt heerlijk. Lekker relaxt elk pad door, mohh.
Het wordt alleen minder als ik naast mn standaard boodschappen ook bijvoorbeeld een krat bier mee moet nemen op de fiets. Dus voor een feestje bestel ik vaak toch wel mn boodschappen.
Tja vroeger kochten ze ook al aan huis, kwam de aardappelboer met paard en wagen langs. Toen werd dat juist gezien als armoe.
Een tijdje geleden een documentaire voorbij zien komen over dit onderwerp. Waar bleek dat als iedereen de boodschappen online besteld en laat bezorgen, dat dan juist beter is voor het milieu. In tegenstelling tot het bestellen en vooral retourneren van kleding.
Even kijken of ik de docu kan vinden
Bij bestellen wordt de tussenstap, een supermarkt die bevoorraad moet worden natuurlijk overgeslagen. Het zou me niet verbazen als busjes vanuit het magazijn laten rondrijden efficiënter en co2 neutraler is als een supermarkt bevoorraden en daarna weer mensen naar een supermarkt laten komen.
Volgens de documentairemakers mede omdat de mensen die op een andere manier boodschappen doen dan met de auto, in de minderheid zouden zijn.
(Weet niet hoe zij daarbij gekomen zijn.
Ben ondertussen nog druk op zoek.)
En wat @Pierlala zegt
Ik blijf editen:
Zou ook minder voedselverspilling moeten opleveren
Edit: aaaaah sorry ik citeer je verkeerd! Dit was jij niet!
Ik denk nu meteen aan ma Flodder die een worst wou.
Ik word in mijn dorp der dorpen ook dagelijks aangereden. En ja dat komt idd doordat ik als een roekeloze middelbare scholier fiets
Jamaar als mensen direct uit het magazijn zouden bestellen dat hebben we ook geen supermarkten meer nodig. En de supermarkt gebouwen gebruiken natuurlijk ook energie en stoten co2 uit. Het hele supermarkt proces (voedsel vanuit het magzijn naar een tweede verdeelpunt brengen) sla je over. Consumenten krijgen als het ware het voedsel direct uit het magazijn.
Tussen de boodschappen discussie door vraag ik me echt af hoeveel jiami wel niet verdient. Nu in haar Story is ze op zoek naar dingen voor haar huis, aka glazen scheidingswanden wat volgens mij alles behalve goedkoop is. Hallo je bent 19 (geloof ik?) en hebt net een huis gekocht in Amsterdam.
Gun het er wel, slimme investering, maar ben gewoon echt heel verbaasd dat dit mogelijk is.
Misschien hoopt ze dat zo het zo gesponsord krijgt, nee maar volgens mij verdienen al die youtubers bizar veel.
Dit is jouw persoonlijke ervaring maar mijn persoonlijke ervaring is dat als je elke dag boodschappen doet je veel meer koopt dan wanneer je wekelijks gaat.
In jouw geval misschien inderdaad niet, maar er wordt toch ook gezegd als iedereen boodschappen online zou bestellen. Er zijn zo ontzettend veel mensen die met de auto boodschappen doen alleen al, als dat in busjes wordt geladen en bij die mensen thuis wordt bezorgd scheelt dat natuurlijk al heel veel, 1 ritje in plaats van 100 (of voor hoeveel mensen er dan ook boodschappen in zo’n wagen passen) is nogal een verschil. En supermarkten zijn heel bewust zo ingericht dat veel mensen dingen kopen die ze niet per se nodig hebben.
Haha, ben ik echt de enige die de hele boodschappen bestellen-trend niet voor zichzelf ziet opgaan. Ik heb een hekel aan wachten en ik maak veel te vaak mee dat er in de bezorging iets misgaat (dat ze iets vergeten zijn). Dus voor mij hoeft dat allemaal niet. Kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen handiger is, maar soms heb ik het idee dat mensen het proberen “goed te praten”, dat het iets noodzakelijks in je o zo drukke leven. Hoe hielden deze mensen het vol vóórdat online boodschappen doen bestond dan?
Nou, zoals we kaartlazen voor het internettijdperk. Het kan heus, maar met Google Maps is het een stuk aangenamer.
Been There Done That gekeken met Dionne die een meisje helpt met anorexia. Heftig hoor.
Ik vind boodschappen bestellen zo bestempelen nogal kort door de bocht? Denk dat het 9/10 keer niet voortkomt uit luiheid maar drukte, en of je nou zelf rijdt of je laat het bezorgen maakt imo niet uit? Verder zijn dit soort dingen voor chronisch zieken een uitkomst.
Nee als je echt ijverig bent ga je aan de gang in je moestuin en koop je alles op de markt met een zelf meegebracht tasje
Daar kun je eigenlijk niets over zeggen adhv persoonlijke ervaringen. Dat probeerde ik eigenlijk te zeggen.
Ook ontopic: ik vind de vlogs van Co with the Flow echt leuk maar haar titels zijn wel echt clickbait.
Nee zo bedoel ik het niet. Ik vind het inderdaad een goed concept voor mensen die er graag gebruik van maken. Ik snap alleen de discussies niet waarin de één zegt “ga lekker naar de winkel” en dat de ander zegt “die mogelijkheid / tijd heb ik nu eenmaal niet door die en die reden”. Iedereen heeft tijd om naar de winkel te gaan, je boodschappen laten bezorgen is een extra luxe in je leven, geen noodzaak. Dus daarom noem ik het “goed praten”. Live and let live.