Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Het gaat niet om neerkijken op, maar je beantwoord mijn vraag ook niet.

Tja op deze manier vallen de oorspronkelijke gemeenschappen uit elkaar. Dat is niet alleen niet duurzaam; het zorgt voor veel meer druk op de overheid qua voorzieningen en druk te op het ov en de wegen. Maar zorgt er ook voor dat Amsterdam langzaam verandert en deze veranderingen zijn niet altijd positief. Ik denk echt dat de overheid meer moet investeren in het verspreiden van werkgelegenheid. Ook suf dat het EMA perse naar Amsterdam moest.

3 likes

Moet iedereen dan blijven wonen waar je geboren bent? Je hebt dat zelf toch niet uitgekozen? Als een andere stad/dorp jou leuk lijkt om te wonen dan moet dat toch gewoon kunnen.
En je behoeften aan een woonplek veranderen nu eenmaal als je ouder wordt of andere dingen in je leven veranderen.

11 likes

Gentrificatie topic?

6 likes

Ik zeg niet dat je moet blijven wonen waar je geboren bent. Maar ik vind het huidige beleid van de overheid wat betreft wonen en werken niet goed. Nederland was juist niet een land met een centrale stad en dat hoeft ook niet in zo’n dichtbevolkt gebied als de randstad.Ik denk dat de verspreiding van grote bedrijven echt goed zou zijn voor de leefbaarheid en de gezondheid van onze inwoners.

We hebben echt een vijfde nota ruimtelijke ordening nodig. Juist zodat mensen kunnen wonen waar ze willen en niet iedereen geconcentreerd wordt op een plek.

3 likes

Wat houd je tegen Flamoes :yum: Is best een leuk onderwerp om over te discussiëren.

3 likes
7 likes

Ik vind Rachel en Willem trouwens ook écht van die types die het dan helemaal cool en fantastisch vinden dat Amsterdam dan als geboorteplaats in de paspoorten van hun kinderen staat.

Ik heb dat ook serieus weleens mensen horen zeggen :joy: dat ze dan niet hoopten dat de ziekenhuizen in Ams vol zouden zitten, want dan zou het kind geen ‘Amsterdammer’ zijn. Oké.

31 likes

Het ziekenhuis in A’veen heeft een bevalkamer(?) die officieel Amsterdams grondgebied is…

30 likes

Staat er dan wel Ams op je paspoort? Anders laat maar hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja juist daarom! Haha

1 like

Help.

3 likes


“Jules zal het zijn leven lang moeten uitleggen”
Je zou bijna denken dat het de speld is :roll_eyes:

76 likes

Dit vond ik toentertijd zo’n goed voorbeeld van hoe voor Amsterdam extreem veel moeite wordt gedaan. Overal in nederland sluiten kraamafdelingen en moeten mensen buiten hun eigen stad bevallen, maar voor de Amsterdammers maken we dan een bevalkamer op Amsterdams grondgebied. Alsof het ook maar iets boeit dat je kroost geen Amsterdammer is.

45 likes

Ik wist niet dat het zo’n ding was welke geboorteplaats er in je paspoort staat of die van je kinderen… Verbaas mij hier echt over haha.

22 likes

Ik denk dat het serieus meer een ding is voor import-Amsterdammers, voor hun is dat blijkbaar een statusding. Heel vreemd wel inderdaad!

3 likes

Ik vind het eigenlijk sowieso raar dat je geboorteplaats op je paspoort staat. Wat voegt het toe qua persoonsgegevens? Als je in een dorp op kleine stad zonder ziekenhuis woont, zal er een random stad met ziekenhuis in de buurt opstaan. Dat zegt toch verder niks over je?

9 likes

Als er in de nabije toekomst wordt besloten dat Amsterdam alleen bewoond mag worden door echte Amsterdammers, dan is zo’n geboorteplaats natuurlijk van levensbelang. Ze zullen maar denken dat je import bent. Daar gaat je toekomst!

21 likes

Het is denk ik gewoon één van de kenmerken om jou te onderschijden/aan te wijzen als persoon.

Er zijn in Nederland misschien wel meerdere mensen die ‘Lisa de Boer’ heten maar ‘Lisa de Boer, geboren te Schubbenkutteveen op 1-1-1995’ levert meestal maar één hit op.
(Ik weet in ieder geval dat je dat daarom zo gebruikt in officiële documenten en aktes.)

5 likes

Voor je het weet schreeuwt Thierry dat de grenzen van Amsterdam dicht moeten. Eigen volk eerst en opvang in eigen provincie.

32 likes

Hahahaha, wtf?!
Heeft íémand hier ooit meegemaakt dat je moest uitleggen waarom er een andere plaatsnaam in je paspoort staat dan waar je vandaan komt? Wacht, ik maak er een poll van:

  • Ja
  • Nee
  • Ik ben geboren in de plek waar ik ben opgegroeid

0 stemmers

En als een internationale student vraagt waar je bent geboren, kun je toch gewoon zeggen wat je wil, alsof ze dat na gaan kijken. En waarschijnlijk bedoelen ze ook gewoon waar je vandaan komt ipv op welke plek je exact bent geboren.
Mijn god zeg, je zal je hier maar druk om maken…

2 likes