Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik heb precies hetzelfde! Ik dacht altijd gezien zijn insta dat hij heel veel kapsones zou hebben maar toen ik een keer een vlog keek vond ik dat helemaal niet. Gewoon een heel leuke gast.

2 likes

Vond het echt heel lekker en houd niet eens zo van toetjes

Ik vond de salted caramel echt hemels.

2 likes

De meeste van de comments onder die video gaan ook over het feit dat mensen denken dat die relatie is voor het geld / niet lang stand zal houden.
Lijkt me best pijnlijk om te lezen zo allemaal bij elkaar - al snap ik het scepticisme wel haha

3 likes

Vind ik ook!

1 like

Ik vind Diana Leeflang zoveel leuker sinds ze bezig is met thriftshoppen en slow fashion! Echt een veel leukere inhoud dan voorheen met al die Monki shoplogs

16 likes

Ik heb dit al eens gezegd maar

Ik vind dat zo hypocriet van haar aangezien ze wel om de twee maanden een nieuwe prullaria lijn uitbrengt bij het kruidvat

14 likes

Ik heb het idee dat Diana gewoon ingaat op wat nu in is en dat is duurzaamheid. Ik vind heel veel tweedehands kopen niet perse duurzaam. En inderdaad die lijn bij Kruidvat. En de verschillende samenwerkingen die ze heeft.

12 likes

Sorry dat ik het zeg, maar… het is echt heerlijk. :drooling_face: mijn favoriete toetjes.

2 likes

Ik vind ze ook echt totaaaal niet bij elkaar passen op het eerste gezicht. Ik “ken” haar al een jaar door instagram, ze is insta-model. Ben benieuwd hoe lang het stand houdt, zij is enorm vaak in het buitenland.

1 like

Maar als ze hier anderen mee inspireert om dat ook vaker te doen is het al goed. Ik vind dit een gevalletje: je doet het pas goed als je meteen vegan wordt, nooit meer plastic gebruikt en nog maar 1x per maand doucht. Ja tuurlijk zou dat beter zijn, maar dit is ook al heel goed.

27 likes

Helemaal mee eens!

Tussen al die influencers die shoplog na shoplog opnemen (Sarah Rebecca / Aimee / …) vind ik het echt fijn dat er ook een paar youtubers zijn die hier een andere houding in hebben en kijkers laten zien dat het ook anders kan!

1 like

En Diana is ook naar dat Magnum evenement met die slang gegaan, vraag me dan af wat ze daarvan vindt

Wat heeft dat er mee te maken dan? Denk niet dat ze dat van te voren wist

2 likes

Nee, ze wist het misschien niet op voorhand maar ze laat het wel in de vlog en spreekt er zich niet over uit.

Dat zeg ik niet. Ik dacht niets eens aan veganisme en minder douchen. Ik vind het gewoon niet bijzonder bewust als je nog wel aardig wat koopt, ook al is het tweedehands. Ze is wel bewustER, maar ik vind het dubbel.

1 like

Amen.

Heel veel tweedehands kopen is niet bepaald zuinig (en je kunt als je alleen maar tweedehands koopt net zo goed koopziek zijn, en niet bepaald SOBER leven :stuck_out_tongue: ) maar hoezo is het volgens jou niet duurzaam?
Misschien mis ik iets, maar worden toch geen grondstoffen aan verspild en er wordt door de vraag ook geen grotere productie op gang gebracht?

7 likes

Nee, mr ik denk/vind dat een belangrijk onderdeel van duurzaam leven ook consuminderen is.

Wat mij stoort aan veel influencers/yt’ers is juist dat koopzieke gedrag. En dat doet diana nog steeds, alleen tweedehands. Waar het mij om gaat is dat ze nog steeds veel kleding heeft/koopt en ze die kleding dus ook nog steeds (relatief) weinig draagt?

Ook stoor ik me eraan dat ze de hogere prijs van nieuw geproduceerde duurzame kleding te hoog vind. Ja, een broek van €100 is even wennen, maar nog steeds weinig verschil tot 3 2ehand voor €30? En als je minder koopt, scheelt dat ook weer. Het blijft nu hebben hebben hebben en een hele eenzijdige manier om duurzaam leven/winkelen te belichten. Sowieso is 2ehands niet voor iedereen leuk(qua lichaamsbouw).

Bonnie bijv winkelt ook veel tweedehands, maar is verder allebehalve duurzaam op dat gebied met primark, asos etc? Wat is nu dan het verschil van Diana met haar?

Ik had gehoopt er meer inspiratie uit haar kanaal te halen, maar het blijft veel winkelen.

5 likes

Nou ja, heel simpel: dat er voor Bonnie wel nieuw geproduceerde producten nodig zijn (niet duurzaam) en voor Diana niet (wel duurzaam).

Snap je punt wel hoor, over dat koopzieke gedrag. Maar duurzaam is het wel.

9 likes